راهکارهایی برای مقابله با گرانی رهن و اجاره توسط صاحبان خانه‌ها

چگونه صاحبخانه شویم؟


طوبی عظیمی‌نژاد
اولین و بهترین کار این است که هیچ کس خانه‌ای را  اجاره نکند تا خانه‌هایشان روی دست‌شان بماند و باد کند!
چون راهکار اول کمی مشکل به نظر می‌‌آید، یک روش دیگر این است که مستأجر در همان خانه‌ای که اجاره کرده آنقدر بماند و هی قرارداد را تحت هر شرایطی تمدید کند که صاحبخانه از رو برود و عطای خانه‌اش را به روی زیاد مستأجر ببخشد و خانه را به نام مستأجر کند.
راه دوم هم این است که وقتی خانه‌ای را اجاره کردید، آنقدر در پرداخت کرایه و پول و آب و برق و گاز تعلل کنید که صاحبخانه کلافه شده و خانه‌اش را به ثمن بخس به شما بفروشد.
البته این روش هم بی شباهت به روش قبل نیست؛ و هم ریسک زیادی دارد زیرا ممکن است قبل از این اتفاق فرخنده دولت انشعابات منزلتان را قطع کند و شما را در خانه‌ای بدون آب و برق و گاز تنها بگذارد.
راهکار بعدی خرید یک وسیله نقلیه بزرگ‌تر از سواری است. این روش بسته به بودجه هر خانواده می‌تواند متغیر باشد؛ مثلاً می‌توانید اتوبوس دو طبقه تهیه کنید و در شب‌های گرم تابستان به پنت هاوس اتوبوس رفته و از مناظر اطراف لذت ببرید. با این روش یک تیر و دو نشان زده‌اید؛ هم خانه خریده‌اید هم خودرو.
چهارمین راهکار مخصوص مستأجران کلانشهرهاست. پیشنهاد می‌شود با همان پول رهن به شهر آبا و اجدادی خود برگردید و یک خانه و زمین کشاورزی بخرید.
تنها ریسک این روش خشکسالی و کم آبی است که باید دعا کنید تا باد بیاید و ابرها هم زیر خود را نگاه کنند و شما را درخت فرض کنند در آن صورت می‌بارند و مشکل آب خوردن‌تان نیز حل می‌شود.
اگر هیچ‌کدام از این روش‌ها جوابگو نبود می‌توانید هر سال مقداری از وسایل زندگی‌تان را بفروشید و روی پول رهن بگذارید. بدین صورت با دلی خوش و لبی خندان در محله‌ای پایین‌تر در خانه‌ای جمع و جورتر زندگی کنید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/27/597281/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها