هنرمندان در فضای مجازی


روزهای پایانی سال 1400 است و هنرمندان از کارهای جدید خود می‌گویند. همچنین تولد جواد عزتی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر است که همکاران و دوستانش این روز را به او تبریک گفته‌اند. جواد عزتی هم با انتشار عکس فیلم  «مرد بازنده»‌ و کیکی که شمع 56 روی آن روشن است نوشت: «مرد بازنده»

یاد او
22 دی روز درگذشت دو هنرمند در عرصه موسیقی و بازیگری است که از مرگ اولی 14 سال و مرگ هنرمند دوم 20 سال می‌گذرد. امروز بهانه‌ای است که یادی کنیم از احمد عاشورپور و فیروز بهجت‌محمدی.


 احمد عاشورپور متولد 18 بهمن 1296 دربندر انزلی. او رشته کشاورزی خواند اما به موسیقی علاقه داشت این خواننده، آهنگساز، ترانه‌ساز به زبان گیلکی و فارسی ترانه می‌خواند. از آثار او می‌توان به «کیجا جان»، «جنگل پر»، «زیبا جان»، «واجارگا لاکو»، «رعنای»، «جینگه جینگه جان» اشاره کرد.

فیروز بهجت محمدی متولد ۱۵ مرداد ۱۳۱۵ در تبریز است. این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کار خود را بعد از دبیرستان شروع کرد. نخستین فیلمش نقشی کوتاه در فیلم «گاو» بود. از آثار او می‌توان به فیلم‌های «مادیان»، «جنگ نفتکش‌ها»، «بوی کافور عطر یاس» و سریال‌های «بوعلی سینا» و «سربداران» اشاره کرد.

چهره ها
بامداد افشار با انتشار فیلمی خبر از ضبط موسیقی متن فیلم «بی مادر» به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی فاطمی داده است. او در پست خود همراهان یا به قول خودش یاران همیشگی کار را نیز معرفی کرده است.

مسعود میرطاهری بازیگر تئاتر و سینما با انتشار فیلمی از تمرینات خود برای هنرجویان خود نوشت: «بعضی‌ها می‌مانند یاد بگیرند، بیاموزند، تمرین کنند و مهارت کسب کنند، عده‌ای به این حرفه تعلق ندارند، عجله دارند و فقط می‌خواهند همه چیز را با ضرب‌الاجل پیش ببرند، زود خسته می‌شوند، کم می‌آورند، حوصله آموزش و یادگیری را ندارند و جا می‌زنند، می‌خواهند به میهمانی و گردش و خوشگذرانی و کافه رفتن و دور همی بروند و همه راداشته باشند و بازیگر خوبی هم باشند کلاً دنبال حاشیه‌ها و وقت‌گذرانی می‌باشند تا تمرین و بدتر از همه با بی‌دانشی و بدون شناخت به خود و نیازها و شناخت ابزارهایی که دارند سریع پا روی صحنه باگذارند یا جلوی دوربین بروند و دلیل این همه عجله از برای چیست، نگران نباشید اولین اجرا را می‌روید و خیلی زود فراموش می‌شوید، این صنعت و این هنر و حرفه شوخی بردارنیست، صبور باشید.»

چه خبر؟
خبر شروع ساخت سریال «جیران» ‌ساخته حسن فتحی به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه از 24 دی ماه را هم ستاره پسیانی و هم رؤیا تیموریان در صفحه خود منتشر کرده‌اند. تیموریان در صفحه خود آنونس را منتشر کرده است. او نوشت: «چهار روز تا آغاز قصه جیران. رعنا آزادی‌ور در نقش تاج‌الدوله، یکی از همسران ناصرالدین شاه آزادی‌ور در سریال عاشقانه جیران نخستین همکاری با حسن فتحی را تجربه می‌کند.» نویسندگان این مجموعه که از شبکه خانگی فیلیمو پخش می‌شود احسان جوانمرد و حسن فتحی هستند و بازیگران آن عبارتند از بهرام رادان، مریلا زارعی، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، امیرجعفری، رؤیا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی‌ور، ستاره پسیانی، غزل شاکری، کتانه افشاری‌نژاد، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی.
روزهای پایانی نمایش «بک تو بلک» به کارگردانی سجاد افشاریان است. این کارگردان در صفحه خود خبر داده است که پیش فروش بلیت 10 روز پایانی این تئاتر در سایت تیوال شروع شده است. این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد با بازی سجاد افشاریان، مهدی زندیه و نیکو بستانی روی صحنه می‌رود. تا کنون ۱۵ هزار نفر بلیت این نمایش را تهیه کرده‌اند.

تازه‌های نشر
نشر بیدگل خبر از انتشار کتاب «ساعت بی‌عقربه» نوشته کارسون مکالرز و ترجمه حانیه پدرام داده است. در بخشی از این معرفی داستان منتشر شده است: «از بلندای آسمان که نگاه کنید آدم‌ها کوچک دیده می‌شوند و حرکاتشان به عروسک‌های کوکی می‌ماند. انگار در میان خیل بدبختی‌ها همچون ماشینی بی‌اختیار اینجاوآنجا می‌روند. چشم‌هایشان را نمی‌بندند؛ و سرانجام تحمل این‌همه غیرممکن می‌شود. کلیت زمین از بالا بی‌مقدارتر از نگاه‌کردن توی جفت چشم‌های یک انسان است. حتی اگر چشم‌های دشمنت باشد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/28/597294/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها