در دیپلماسی اقتصادی خیلی ضعیف بودیم!


ادامه از صفحه 5
این موضوع را تمام وزارتخانه‌های اقتصادی می‌توانند دنبال کنند. موضوع مطرح شده شاه‌کلید،  تغییر و توسعه صنعتی تعاون است؛ اگر به این مورد توجه نکنیم،  نمی‌توان به دستاوردهای خوبی دست یافت.
از سویی اگر دولت سیزدهم به تولید و صنعت کشور توجه کند و برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و صنعتگران اقدام کند یقیناً می‌توان چالش‌های اقتصادی را به حداقل رساند و فضایی را فراهم کرد که ضمن افزایش صادرات بتوان،  واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را نجات داد.
کشورهایی که به صنعت و تولید خود توجه کردند،  موفق شده‌اند و اکنون در دنیا حرف برای گفتن دارند.  طی سال‌های گذشته واحدهای صنعتی کشور بشدت آسیب دیده‌اند و حتی واحدهای صنعتی که شرایط خوبی داشتند،  به دلایل مختلف از جمله برخی از تصمیم‌گیری‌ها تضعیف شدند،  لذا امیدواریم دولت سیزدهم در مورد صنایع به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کند که مشکلات به حداقل برسد و تولیدکنندگان در تمام حوزه‌های مربوط به تولید دغدغه نداشته باشند.در جمع‌بندی باید گفت که ارتباط بین‌المللی بخصوص با کشورهای همسایه می‌تواند کشور را در مسیر توسعه تجارت و افزایش تولید قرار دهد. همانطور که پیش از این گفته‌ام،  اقتصاد 400 میلیارد دلاری ایران،  طی سال‌های اخیر به‌دلیل اثرات تصمیم‌سازی‌های سیاسی در اقتصادی به اقتصادی 198 میلیارد دلاری رسیده است. این حجم از آسیب ناشی از برخی تصمیم‌سازی‌های اشتباه سیاسی است که متأسفانه مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/6/597307/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها