اخبار


کارت اعتباری محصولات لبنی و پروتئینی برای دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: کارت اعتباری ویژه خرید محصولات لبنی و پروتئینی در دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شده است. به گزارش فارس، حبیب اسدالله نژاد در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با بیان اینکه باخبر هستیم کارت اعتباری ویژه خرید محصولات لبنی و پروتئینی در دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شده است، گفت: اصلاح ارز دولتی باید انجام شود، اما پیشنهاد ما این است که به صورت تدریجی حذف شود و قیمت‌ها هم پلکانی افزایش یابد. وی همچنین گفت: در کنار اصلاح ارز دولتی باید علاوه بر یارانه نقدی، کارت‌های اعتباری هم برای خرید کالاهای اساسی داده شود. اسدالله‌نژاد تصریح کرد: ارز دولتی به نفع تولیدکنندگان نبود و تولیدکنندگان تنها 45 درصد نهاده خود را با نرخ دولتی دریافت می‌کنند و بقیه را از بازار آزاد تهیه می‌کردند.

 اجرای کشت قراردادی گندم در سطح ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: کشت قراردادی گندم در سطح ۱۰ استان کشور توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی اجرایی می‌شود که تاکنون در سطح ۱۱۰ هزار هکتار با زارعین توسط تعاون روستایی عقد قرارداد شده است. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری‌فر اظهار کرد: با توجه به تصویب شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی و با دستور وزیر جهاد کشاورزی، کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران قرار گرفته است. قادری‌فر ادامه داد: تاکنون در حدود ۱۰ هزار تن مرغ گرم به‌صورت حمایتی از مرغداران در سطح کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: تاکنون ۵۶ جلسه در طی یک ماه گذشته، در سطوح مختلف برای تأمین امنیت غذایی و صیانت از سفره مردم در سطح وزارت با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شده است.

رکورد تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از دستیابی به رکورد تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، یعنی ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز و در مجموع تحویل روزانه ۹۸۰ میلیون مترمکعب گاز به شرکت ملی گاز ایران در روزهای اخیر خبر داد و با اشاره به هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش تولید و توسعه انرژی بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش بهینه‌سازی تأکید کرد. به گزارش ایسنا، محسن خجسته‌مهر در آیین تکریم سرپرست شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت همچنین اظهار کرد: می‌توان مفهوم بهینه‌سازی مصرف سوخت را به لحاظ اهمیت جایگاه، معادل تولید و توسعه تلقی کرد؛ با در نظر گرفتن این موضوع که برای تولید ۵۰ میلیون مترمکعب گاز رقمی در حدود ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.
او ادامه داد: بنابراین برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای صرفه‌جویی به مقدار ۲۰ میلیون مترمکعب در بخش مصارف خانگی و تجاری، با در نظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با آن نه‌ تنها منطقی که سودآور به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این اعداد و ارقام، اهمیت موضوع بهینه‌سازی را می‌توان معادل تولید و توسعه در نظر گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/7/597310/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها