ما مقصریم آقایان!


مرتضی رضایی
روزنامه‌نگار
تقریباً پنج،شش روزی است که از حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا می‌گذرد. مروری بر اخباری که در این مدت منتشر شده نشان دهنده این است که کسی نمی‌خواهد قصه حذف را به گردن بگیرد. از داریوش مصطفوی (که آن شب طوری رفتار کرد که باورمان شده قدم‌های مثبتی برای فوتبال ایران برداشته) گرفته، تا فتح‌الله‌زاده، صدری، آجرلو و خیلی‌های دیگر که مدیران فوتبالی این مملکت بوده‌اند. متهمان شماره یک؛ این بار لباس دیگری بر تن کرده‌اند و با قرار گرفتن در صف منتقدین حالا دنبال مقصر می‌گردند! قصه، قصه جالبی شده است و آقایان مدیر از این می‌گویند که: «کی بود کی بود من نبودم»!
بدون تعارف همه شما مقصرید! نمی‌شود تک‌تک اسم آورد، اما آقایان چشم‌های‌تان را باز کنید و ببینید خودتان زمانی که مدیر بودید چه کارهایی کردید؟ امضای تک‌تک شما پای برگه‌های تاریخی فوتبال هست و دیگر آنها را که نمی‌توانید کتمان کنید؟ دیگر گذشته زمانی که خیلی از مشکلات با پسته و فرش ایرانی لاپوشانی می‌شد. دیگر حتی ریش گرو گذاشتن و زعفران اعلای قائنات هم جواب نمی‌دهد. این بار کنفدراسیون فوتبال آسیا پایش را در یک کفش کرده تا ساختار فوتبال ایران را مطابق استانداردهای روز درست کند.هر چند که ساختار خود AFC هم غلط است و خیلی از ضوابط در آن رعایت نمی‌شود (مثل آزاد نکردن پول‌های بلوکه شده ایران در فوتبالی که ادعای غیر سیاسی بودن دارد) اما هر چه که هست آنها مرجع فوتبال آسیا هستند و در زمینه استاندارد‌سازی حتی با کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن و کره جنوبی هم شوخی ندارند.
این بار دیگر AFC ایستاده و اجازه نداده تا سندسازی‌ها و دروغ‌هایی که خودمان هم باورمان شده بود شاخ و برگ بگیرند. آقایان؛ به جای اینکه انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیرید، به جای اینکه خودتان را پرتاب کنید توی قلب هواداران بیایید از دورانی که خودتان در رأس کار بودید و اتفاقاً برای دو تیم کاری نکردید حرف بزنید. همه، تکه‌ای از این پازل هستید و نمی‌توانید تاریخ را تحریف کنید. فوتبال مسموم و آلوده ایران آنقدر در باتلاق نالایقی فرو رفته که یکی مثل شما تریبون دارد، مصاحبه می‌کند و تمام تلاشش این است تا خودش را قهرمان جلوه بدهد! آقایان؛ اگر هیچ کدام از اینها را به گردن نمی‌گیرید ایرادی ندارد، ما مقصریم! ما مقصر هستیم که سال‌ها به نفراتی چون شما اعتماد کردیم، در ورزشگاه‌ها و مطبوعات پشت شما درآمدیم و همه جوره کنارتان بودیم. این من، ما و امثال ما بودیم که زود همه چیز را فراموش می‌کنیم و باور داریم که بهترین‌ها برای استقلال و پرسپولیس همین شماها بودید!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/17/597320/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها