دیگه چه خبر؟


کشف پیکر مطهر یک شهید مدافع حرم  بعد از ۶ سال

 خبر اول اینکه، پیکر مطهر شهید مدافــــــــــــع حرم، «مصطفی چگینی» کشف و هویتش شناسایی شد. پیکر این شهید مدافع حرم بعد از گذشت ۶ سال از شهادتش، طی عملیات تفحص در سوریه کشف و هویتش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم امروز با حضور خانواده، دوستداران و همکاران وی در معراج شهدا برگزار شد. شهید مصطفی چگینی متولد 2 آبان 1355 بود که دی ماه 1394 در خان طومان به شهادت رسید.

نخست‌وزیر سابق اسرائیل: این لاف‌ها نشانه ضعف ماست

 خبر دیگر  اینکه، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل به‌نقل از ایهود اولمرت نوشت: این ادعا که ما قادر به تهاجم به ایران هستیم یک لاف بیجاست. به گزارش تسنیم، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی گفت: چنین رفتارها و لاف‌هایی بیش از آن که نشانگر قدرت باشد بیانگر ضعف ماست. اولمرت ابراز کرد: شرایط توافق هسته‌ای سابق از وضعیت فعلی که در آن هستیم بسیار بهتر است، این صرفاً نظر شخصی من نیست بلکه بسیاری از اعضای عالی‌رتبه سابق مؤسسه نظامی اسرائیل هم همین نظر را دارند. وی افزود: پس بهتر است که بنشینیم و منتظر دستیابی قدرت‌های بزرگ به توافق هسته‌ای جدیدی با ایران باشیم، توافقی که بتواند پاسخگوی خواست‌های اسرائیل باشد.

انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت

 شنیدیم که، سربازان گمنام امام زمان (عج) درسازمان اطلاعات سپاه استان کرمانشاه در فرایندی پیچیده یک شبکه قاچاق سوخت را شناسایی کردند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جریان انهدام شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت 15نفر از عوامل این شبکه در پنج استان کشور شناسایی شدند که بیش از هفت میلیون لیتر فرآورده سوختی را از استان‌های مرکزی  برای خروج غیر قانونی از مرز‌های شرقی قاچاق کرده‌اند. بر اساس خبر منتشر شده، اعضای اصلی این شبکه سازمان یافته تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

طالبان هنوز سفیری به تهران معرفی نکرده است

 دست آخر   اینکه،یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس درباره وضعیت سفارت افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان گفت: پس از تحولات اخیر سیاسی در افغانستان، سفیر وقت «عبدالغفور لیوال» طی حکمی اختیار خود را به عبدالقیوم سلیمانی معاون خود واگذار کرد. وی افزود: سفارت افغانستان در اختیار سلیمانی بود و تمام نامه‌هایی که باید به امضای سفیر می‌رسید، از سوی معاون وی امضا می‌شد، تأیید امضا باید از سوی وزارت خارجه افغانستان نیز مورد تأیید قرار می‌گرفت که پس از درخواست از سوی سفارت افغانستان در ایران نامه‌ای به امضای امیرخان متقی صادر و آقای سلیمانی به عنوان سرپرست معرفی می‌شود. این منبع آگاه در مورد واگذاری سفارت نیز گفت: براساس کنوانسیون‌ها، ایران نیز پیش از به رسمیت شناختن،  قادر به واگذاری سفارت به دولت موقت نیست و تنها پذیرای دیپلمات‌های جدیدی خواهد بود که دولت موقت معرفی می‌‌کند و این امر نیز به دلیل عدم قطع روابط دیپلماتیک صورت می‌گیرد. وی گفت: تاکنون از سوی طالبان هیچ نماینده جدیدی برای سفارت افغانستان در تهران معرفی نشده است. این منبع آگاه همچنین توضیح داد: براساس کنوانسیون و تا زمان به رسمیت شناختن تمام مأموران فعلی می‌توانند به مأموریت خود ادامه دهند و تنها می‌توان دیپلمات جدید برای عدم قطع روابط جابه‌جا کرد و سفیر تا شناسایی رسمی دولت مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7822/3/597352/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها