اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد
 بازگشت۴۳۰ گیگابیت پهنای باند به ظرفیت اینترنت بین‌الملل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد ۴۳۰ گیگابیت پهنای باند که از ظرفیت اینترنت بین‌الملل از دست رفته بود بار دیگر در دسترس قرار گرفته است.
به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور نوشت: حدود دو ماه پیش یکی از کابل‌های فیبر نوری دریایی به سمت قطر قطع و ۴۳۰ گیگ از پهنای اینترنت کشور از دسترس خارج شد. با پیگیری و تلاش مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، خرابی این خط فیبرنوری دریایی ترمیم و این ۴۳۰ گیگ دوباره به پهنای باند کشور برگشت. وی اعلام کرد: درضمن برای پیشگیری از تکرار چنین اختلالی، مسیرهای جایگزین هم پیش‌بینی شده است. وزیر ارتباطات در پایان یادآور شد که هر روز پیگیر افزایش سرعت و کیفیت شبکه است.

مشاور وزیر ارتباطات عنوان کرد
تسریع اتصال روستاهای آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری گفت: با توجه به اینکه حدود 4 هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند و ارتباطات برخی از روستاها با کیفیت ارتباطات پایین است در حال برنامه‌ریزی و تلاش برای اتصال و بهبود کیفیت ارتباطات در روستاهای مختلف کشور هستیم.
به گزارش «ایران»، ایرج روحی در سفر به آذربایجان شرقی با اشاره به اتصال روستاهای بالای 20 خانوار فاقد ارتباط این استان به شبکه ملی اطلاعات، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی و اپراتورهای ارتباطی، زمینه تسهیل و تسریع در اتصال روستاهای باقی مانده به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد. وی دلیل اصلی حضور در استان را متمرکز شدن بر ظرفیت‌های استان دانست و عنوان کرد: با حضور تیم‌های کارشناسی اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات، جلسات متعددی توسط کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای بررسی روستاهایی که دسترسی به اینترنت ندارند، در حال جریان هست و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف استان، دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود. روحی، فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی را از اهداف مهم سفرها دانست و ادامه داد: باید در مورد اینترنت روستاها تست‌های کاربردی انجام شود تا میزان کارایی آنها ملموس‌تر باشد. همچنین در مورد اینترنت ADSL که از دغدغه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، باید برنامه‌ریزی دقیق تری صورت گیرد. وی همچنین به ظرفیت‌های بالای اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گسترش فناوری اطلاعات در روستا‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/11/597365/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها