توقیف املاک شهرداری ساری توسط تأمین اجتماعی


ساری - سرانجام بدهی‌های معوقه شهرداری ساری به تأمین اجتماعی مسأله‌ساز شد و موجب صدور حکم مصادره املاک و اموال شهرداری و بالا گرفتن اختلافات فی‌مابین در آستانه برگزاری میزبانی این شهر از رویداد بین‌المللی گردشگری اکو ۲۰۲۲ شد.
بدهی ۹ ساله شهرداری ساری به تأمین اجتماعی زمانی مشکل آفرین شد که شهرداری ساری شرایط مساعدی نداشته و نیروهای مازاد و بدهکاری‌های مرتبط و غیرمرتبط زمینه سست شدن زیربنای شهرداری و ورشکستگی آن را فراهم کرده است. این اختلافات در حالی به اوج خود رسیده که شهر ساری میزبان رویداد بین‌المللی گردشگری اکو ۲۰۲۲ است و سازمان تأمین اجتماعی مازندران بخشی از پارک صفرآباد (اکو) شهرداری ساری را بابت طلب خود توقیف و با قیمت نازل به مزایده گذاشته است.
به گزارش ایسنا، در این رابطه معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ساری به بدهی شهرداری ساری به تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان بابت حق بیمه کارکنان از سالیان قبل به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. کیا علیزاده با یادآوری این موضوع که سازمان تأمین اجتماعی در مرحله نخست ۱۵ باب مغازه در پاساژ شهریاری را توقیف و به مزایده گذاشت، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پارک صفرآباد (اکو) شهرداری ساری را بابت طلب خود توقیف و با قیمت نازل برای مزایده قرار داده و این درحالی است که شهرداری این مکان تفریحی و گردشگری را برای میزبانی از گردشگران اکو ۲۰۲۲ آماده کرده است.
اما سید علی اصغر محمودی، مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران، در رابطه با بدهی‌های معوقه شهرداری ساری گفت: شهرداری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و ۱۵ باب مغازه معرفی کرده است که رقم آن تنها ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی در پاسخ به حساسیت‌های ایجاد شده در مقوله گردشگری اکو، پارک صفرآباد و راهکار آن، تصریح کرد: ما مکلف به اجرای قانون هستیم اما اگر شهرداری ملکی برای جایگزینی با پارک صفرآباد دارد، ارائه کند چراکه منعی برای تغییر آن و آزاد‌سازی پارک صفر آباد وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/10/597392/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها