نکته بازی


سوباسا بازنشست شد، میورا نه!

یکی از جالب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان کازویوشی میورا فوتبالیست اسطوره‌ای ژاپن است. او که 54 ساله است، هنوز هم فوتبال بازی می‌کند و با زدن گل در 50 سالگی مسن‌ترین گلزن تاریخ فوتبال حرفه‌ای در جهان لقب گرفته است. او که اولین فوتبالیست ژاپنی است که خارج از این کشور فوتبال بازی کرده حالا در آستانه 55 سالگی می‌خواهد با باشگاه دسته چهارمی سوزوکا پوینت گترز که توسط برادر بزرگترش یاسوتوشی مدیریت و هدایت می‌شود، قراردادی یک ساله امضا کند و در فصل جدید برای این تیم به میدان خواهد رفت تا یک سال دیگر هم به بازی کردن ادامه دهد و رکوردش دست‌نیافتنی‌تر شود. جالب اینکه کارتون معروف فوتبالیست‌ها که سوباسا شخصیت اصلی آن بود، از روی میورا الگو‌برداری شده است. کارتونی که بیش از 35 سال از ساخته شدنش می‌گذرد اما میورا، همچنان فوتبال بازی می‌کند و به این ترتیب می‌توان گفت سوباسا بازنشست شده ولی میورا نه!

پرسپولیس با عیسی و بدون عیسی

پرسپولیس برای ادامه راه خود در رقابت‌های لیگ برتر با مشکلی بزرگ مواجه شده و عیسی آل کثیر مهاجم اصلی‌اش را به‌دلیل پارگی رباط صلیبی‌اش تا پایان فصل از دست داده است. بازیکنی که با 4 گل زده در این فصل در کنار مهدی عبدی بهترین گلزن فصل سرخپوشان پایتخت است ولی باید در این تعداد گل زده متوقف شود تا قرمزها امید به گلزنی بازیکنان دیگرشان داشته باشند. نکته‌ای که درباره آل‌کثیر وجود دارد این است که پرسپولیس با او در 70 درصد بازی‌هایش به پیروزی رسیده و به میانگین 1.73 گل زده در هر مسابقه رسیده است ولی بدون عیسی در 52 درصد بازی‌هایش پیروز بوده و میانگین گل‌های زده‌اش هم 1.38 بوده است. حالا باید دید یحیی گل محمدی بدون این مهاجم شماره 72 تیمش چه نتایجی را کسب خواهد کرد و آیا عبدی می‌تواند مانند لیگ قهرمانان آسیا جور او را بکشد یا خیر.

امکانات فوق حرفه‌ای قطر و دوش و تیر دروازه ما

یکی از ایرادهایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده مربوط به استقلال و پرسپولیس وارد کرده این است که چرا ورزشگاه آزادی تیر دروازه اضافی ندارد و یا اینکه چرا رختکن‌های این استادیوم قدیمی 11 دوش برای استفاده همزمان بازیکنانی که در میدان بوده‌اند، ندارد. در این شرایط به نظر می‌رسد که تنها کم‌کاری از سوی مدیران گذشته و فعلی سرخابی‌ها نبوده است و عوامل دیگری هم در حذف شدن این دو تیم پرهوادار از آسیا و رخ دادن این اتفاق تلخ فوتبالی دخیل بوده‌اند. نکته‌ای که حسرت علاقه مندان به فوتبال ایران را بیشتر می‌کند، امکانات فوق حرفه‌ای است که در اختیار دیگر کشورها از جمله همسایگان قرار دارد. مثل خبری که درباره جام جهانی 2022 قطر منتشر و اعلام شده افراد نابینا هم می‌توانند با حضور در ورزشگاه‌ها و با استفاده از اپلیکیشن مخصوص بازی‌ها را لحظه به لحظه دنبال کنند و از مسابقات لذت ببرند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/19/597406/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها