دیگه چه خبر


دعوت آیت الله رئیسی از 4 چهره برای مشورت

   خبر اول اینکه، به دعوت رئیس جمهور اخیراً جلسه ای با حضور آقایان علی لاریجانی، کمال خرازی، سعید جلیلی و علی اکبر ولایتی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است تا نقطه نظرات کارشناسی حاضران پیرامون سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به روسیه دریافت شود.

تکذیب دخالت رئیس جمهور در انتصاب علی‌عسگری‌

  خبر دیگر اینکه، مدیرکل روابط عمومی ریاست ‌جمهوری ادعای مطرح شده درباره نقش رئیس ‌جمهور در صدور حکم انتصاب علی‌عسگری به مدیرعاملی پتروشیمی خلیج فارس را رد کرد. به ‌گزارش ایرنا، محمدمهدی رحیمی با رد ادعای برخی فعالان فضای مجازی مبنی بر دستور رئیس ‌جمهور به وزیر نفت برای انتصاب عبدالعلی علی‌عسگری به مدیر عاملی پتروشیمی‌ خلیج‌ فارس تأکید کرد «این خبر کذب محض است‌.» گفتنی است برخی فعالان فضای مجازی مدعی شدند در پی بروز اختلافاتی بر سر انتصاب مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس و کسب تکلیف وزیر از رئیس ‌جمهور، آیت‌الله رئیسی به جواد اوجی دستور داده برای رفع اختلاف‌ها، علی‌عسگری را به این سمت منصوب کند.

جریمه غول تجاری ژاپنی توسط امریکا به علت نقض تحریم‌های ایران

  شنیدیم که، شرکت ژاپنی سوجیتز از سوی مقامات امریکایی به علت معامله مخفیانه کالاهای ایرانی و نقض تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، چندین میلیون دلار جریمه شد. به گزارش فارس، شعبه هنگ کنگ سوجیتز با پرداخت 5.2 میلیون دلار برای مصالحه در مورد اتهام اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا مبنی بر اینکه پرداخت‌های رزین پلی اتیلن با چگالی بالا با منشأ ایرانی (HDPE) را از طریق مؤسسات مالی امریکا انجام داده است، موافقت کرده است. گفتنی است سوجیتز در بورس اوراق بهادار توکیو فعالیت دارد و یک غول تجاری است که در تأمین مالی، تولید و توسعه پروژه نیز مشارکت دارد.

رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس:
اقدام نظامی علیه ایران به معنای شکست است

  با خبر شدیم که،  «نیک کارتر» ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق نیروهای مسلح انگلیس با اشاره به مذاکرات وین گفت آنچه باید رخ دهد به دست آمدن توافق از طریق مذاکره است و استفاده از ابزار نظامی به معنای شکست خواهد بود. وی دو ماه پس از بازنشستگی خود از سمت رئیس ستاد ارتش انگلیس در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «نشنال» با این ادعا که «گزینه نظامی باید در پس زمینه به عنوان ابزاری برای بازدارندگی در مذاکرات دیپلماتیک باشد»، تأکید کرد «باید از استفاده از زور علیه ایران اجتناب شود». به گزارش فارس، کارتر دیدگاه خود را پس از ۴۴ سال سابقه نظامی به اشتراک گذاشت و گفت: آنچه باید در اینجا اتفاق بیفتد این است که دیپلمات‌ها دور میز بنشینند و توافقات انجام شود. ما نمی‌خواهیم شاهد استفاده از ابزار نظامی باشیم. این یک شکست خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه: ایران دوباره حق رأی خود در سازمان ملل را از دست داد

  یک خبر دیگر اینکه،  مشرق نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد که ۸ کشور از جمله ایران و ونزوئلا حق رأی خود در سازمان ملل را به دلیل پرداخت‌نشدن بدهی‌شان از دست دادند. طبق گفته دبیرکل سازمان ملل ایران باید برای برگشت حق‌ رأی خود حدود ۱۸ میلیون دلار بپردازد. سال گذشته نیز ایران به دلیل تحریم‌های امریکا نتوانسته بود حق عضویتش را بپردازد و حق رأیش تعلیق شده بود.

ادعای تل‌آویو درباره دستگیری چهار جاسوس مرتبط با ایران

  دست آخر اینکه،  سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، عصر دیروز در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار زن ساکن فلسطین اشغالی و یک مرد را به اتهام ارتباط با ایران دستگیر کرده است.  به گزارش فارس، ادعای دستگیری این چهار زن به حدود یک ماه پیش باز می‌گردد و امروز به منابع عبری‌ اجازه انتشار آن داده شده است. شاباک  در بیانیه یاد شده ادعا کرد که چهار زن از ساکنان «حولون»، «بیت شیمش»، «کفار سابا» و قدس به ظن همکاری با ایران دستگیر شده‌اند. بنابر ادعای شاباک، از برخی از این چهار نفر خواسته شده که از سفارت‌های رژیم صهیونیستی عکسبرداری کنند و برخی مقامات عالیرتبه وزارت جنگ و امنیتی این رژیم را زیر نظر بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/3/597500/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها