اخبـــــار


وزیر بهداشت اعلام کرد
نیاز وزارت بهداشت به بودجه ۷۰ هزار میلیاردی برای کنترل قیمت دارو در سال آینده

وزیر بهداشت در خصوص سیاست دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده در بخش دارویی گفت: این یارانه و حمایت از طریق بیمه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این وزارتخانه به حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان برای کنترل قیمت دارو در سال ۱۴۰۱ نیاز دارد. دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به سیاست دولت برای حذف ارز 4200 تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده گفت: هدف از اصلاح روند تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی رساندن منابع مالی حاصل از آن به دست مصرف‌ کننده واقعی و مردم به صورت مستقیم است. وی ادامه داد: منظور از مردم، افرادی هستند که با استفاده از بیمه‌ها کارهای درمانی خود را انجام می‌دهند و یارانه‌ها در سال آینده با استفاده از بیمه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و بیمه‌ها باید ساز و کار تخصیص یارانه‌ را طراحی کنند.
عین‌اللهی تأکید کرد: پرداخت ارز ترجیحی، حوزه صادرات و خرید مواد اولیه را دچار مشکل کرده است زیرا این ارز در زمان و موعد مقرر تخصیص داده نمی‌شود و نمی‌توان برنامه‌ریزی لازم را برای آن انجام داد، در صورت آزادسازی نرخ ارز می‌توان به راحتی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تأمین دارو انجام داد. بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا این وزارتخانه ساز و کار و سیاست لازم را برای کنترل قیمت دارو بعد از حذف ارز 4200 تومانی انجام داده است، اظهار کرد: ما عنوان حذف ارز را به کار نمی‌بریم، بلکه اعلام می‌کنیم ارز ترجیحی از ما جدا شود و به شکل یارانه به دست مصرف کننده واقعی برسد و در این میان نیز بیمه‌ها باید تعهد دهند که ساز و کار لازم را طراحی کرده تا نحوه تخصیص یارانه نسبت به دارو مشخص شود.  وی با اشاره به بودجه 40 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت و درمان برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در لایحه بودجه سال آینده گفت: این مبلغ بسیار کم است و حداقل به 70 هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش دارو و تجهیزات پزشکی نیاز داریم و این بودجه مدنظر بیمه‌ها نیز قرار دارد.

سند ملی مهارت آموزی و اشتغال سربازان تصویب شد

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از تصویب سند ملی مهارت آموزی اشتغال سربازان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی گفت: سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در چهار محور مهارت‌آموزی متناسب با نیازها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، استقرار سامانه‌های مهارت و اشتغال و حمایت از کارآفرینی و اشتغال به تصویب رسیده است.  وی با بیان اینکه این راهبردهای چهارگانه دارای ۱۵ سیاست اجرایی هستند، گفت: آینده پژوهشی مشاغل و مهارت‌ها، حمایت از تشکیل تعاونی‌های متشکل از کارکنان وظیفه ماهر، ساماندهی و تربیت مربی دوره‌های مهارت آموزی سربازان، ایجاد ارتباط میان سامانه‌های مشاوره تحصیلی و هدایت تحصیلی، اعطای تسهیلات حمایتی، خوداشتغالی و کارآفرینی و... از جمله این سیاست‌های اجرایی ۱۵ گانه است. کمالی افزود: این سند که چندی پیش به تصویب رسید به‌زودی و در جلسه‌ای با حضور ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین با حضور شماری از وزرا و رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول در مهارت‌آموزی سربازان رونمایی نیز خواهد شد. به گفته کمالی، رونمایی از این سند به منزله ابلاغ آن محسوب می‌شود و دستگاه‌های مختلف و دارای مسئولیت نیز باید از آن پیروی کنند.

خزعلی: به دنبال تسهیل خدمات و تسریع دریافت مجوزهای کارآفرینی هستیم

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه دولت به دنبال تسهیل خدمات و تسریع دریافت مجوزهای کارآفرینی است و تلاش دارد موانع موجود در حوزه تولید و صادرات را برطرف کند، گفت: برای موضوع کارآفرینی زنان برنامه اشتغال در ۳۱ استان در هفته‌های آتی رونمایی و عملیاتی می‌شود.
 به گزارش  ایرنا، دکتر انسیه خزعلی در دیدار و گفت‌وگو با اعضای کانون ملی زنان بازرگان پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های بانوان کارآفرین و فعالان حوزه بازرگانی و صادرات، با تأکید بر حمایت دولت از اشتغال بانوان و کارآفرینان تصریح کرد: در دولت سیزدهم دو برنامه‌ جامع توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی در حوزه‌های طلاق و خودکشی در اولویت برنامه ریزی و اقدام قرار گرفته است.  وی افزود: برای موضوع کارآفرینی زنان برنامه اشتغال در ۳۱ استان پیش‌بینی شده که در هفته‌های آتی رونمایی و عملیاتی خواهد شد.   معاون رئیس جمهور با تأکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال ادامه داد: ما به دنبال مشارکت حداکثری مردم هستیم و از پیشنهادها و برنامه‌هایی که در حوزه‌های کارآفرینی و آسیب‌زدایی بانوان باشد استقبال می‌کنیم.  وی با بیان اینکه درصدد حمایت از کسب و کار بانوان هستیم، گفت: اگر برنامه یا طرحی در حوزه حمایت از کسب و کار بانوان باشد و قابلیت اجرا داشته باشد، حتماً در قالب لایحه، آیین‌نامه‌ یا دستورالعمل‌ آن را به تصویب می‌رسانیم.  معاون رئیس جمهور همچنین تاکید کرد:‌ این دولت به دنبال تسهیل خدمات و تسریع دریافت مجوزها است و تلاش دارد موانع موجود در حوزه تولید و صادرات را برطرف کرده و اقداماتی نیز در تسهیل صادرات دستاوردهای زنان پیش‌بینی و در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راهور ناجا نحوه حذف جرایم کرونایی را تشریح کرد

به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیان‌فر درباره حذف جرایم کرونایی گفت: در این خصوص ابلاغ کردم که طی شرایطی بتوان جرایم کرونایی را حذف کرد. وی افزود: ممکن است افرادی احکامی را از فرمانداری‌ها گرفته باشند، اما این احکام از سوی استانداری یا فرمانداری به ما ابلاغ نشده باشد. یا در مواردی پرستاران و کادر درمان، افراد دارای احکام قضایی، خبرنگاران، بیماران و افراد دارای وقت عمل جراحی، افرادی که محل کار و مأموریتشان در طرح باشد و... می‌توانند مشمول حذف این جرایم شوند. هادیان‌فر اظهار کرد: این افراد به سه طریق می‌توانند نسبت به حذف این جرایم اقدام کنند؛ اول مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰، دوم مراجعه به هیأت‌های رسیدگی ماده ۵ و سوم مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی استان‌ها در سراسر کشور.
 وی اضافه کرد: لازم است این افراد مدارک و مستندات خود را نیز همراه داشته و در آنجا ارائه کنند تا پس از انجام بررسی‌های لازم نسبت به حذف این جرایم اقدام شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/21/597505/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها