سی‌و دومین مدیر عامل تاریخ باشگاه پرسپولیس انتخاب شد

درویش روی صندلی داغ!


گـــــروه ورزشـــــی/ پرسپولیس بالاخره مدیرعامل جدیدش را شناخت. اتفاقی که مدت‌ها بود هواداران این تیم، کادر فنی و بازیکنان و همچنین رسانه‌ها به‌دنبال شنیدن خبر آن بودند. غروب سه‌شنبه بود که سید مجید صدری در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد نامه استعفای خود را از سرپرستی باشگاه پرسپولیس و ریاست هیأت مدیره این باشگاه تقدیم وزیر ورزش و جوانان کرده است. این اتفاق در حالی افتاد که به گزارش فارس، صدری قرار بود همراه با نماینده کارگزار جدید پرسپولیس، با یک شرکت قرارداد جدیدی برای حمایت مالی از این باشگاه امضا کند اما جایگاه متزلزل صدری سبب شده بود طرف مقابل به او اعلام کند تضمینی برای اجرای تعهدات پرسپولیس در صورت جدایی وی از این باشگاه وجود ندارد و به همین دلیل از عقد قرارداد صرفنظر کرد. این موضوع پس از عقد قرارداد پرسپولیس با کارگزار جدید چندین بار تکرار شده بود و مستحکم نبودن جایگاه صدری مانع عقد قرارداد با پرسپولیس و کارگزار با برخی شرکت‌ها شد. در این شرایط، صدری تصمیم گرفت از سمت خود استعفا دهد اما با این حال، مشکل دیگری هم وجود داشت. چرا که او طبق قول خود به بازیکنان و اعضای کادرفنی قرار بود تا دیروز بخش دیگری از مبلغ قرارداد آنها را به حساب‌شان واریز کند اما این اتفاق رخ نداد و این موضوع باعث شد شایعه شود بازیکنان پرسپولیس که از ابتدای فصل تنها ۲۰ درصد قرارداد خود را دریافت کرده‌اند، به این دلیل و مشخص نبودن وضعیت مدیریت باشگاه با استعفای صدری می‌خواهند دست به اعتصاب بزنند. این موضوع باعث شد بحث مدیریت پرسپولیس به‌صورت ویژه در اولویت قرار بگیرد و سید محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از بررسی موضوع مدیریت پرسپولیس در جلسه‌ای با حضور سیدحمید سجادی و اعضای هیأت مدیره این باشگاه در محل وزارتخانه خبر داد. در این جلسه، استعفای صدری به اعضای هیأت مدیره اعلام شد تا در خصوص گزینه‌ مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس تصمیم‌گیری شود.
معرفی مدیرعامل و هیأت مدیره
اما ساعاتی بعد رضا درویش مدیرعامل سابق باشگاه سایپا که پیش از این هم نامش برای مدیرعاملی سرخپوشان مطرح شده بود، به‌عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد. ضمن اینکه ترکیب هیأت مدیره سرخپوشان نیز دچار تغییراتی شده و با خروج محمد فیاض و صدری، بیژن ذوالفقارنسب و سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در کنار درویش به‌عنوان اعضای جدید هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب شدند و قرار است در کنار غلام محمد علیپور و محمد اسد مسجدی که دیگر اعضای هیأت مدیره این باشگاه را تشکیل می‌دهند، به فعالیت‌شان ادامه دهند. در این جلسه همچنین تصمیم‌گیری شد که ذوالفقارنسب رئیس هیأت مدیره باشد و درویش به‌عنوان نایب رئیس و پوراحمدی نیز دبیر هیأت مدیره باشند.
به استقبال نقل و انتقالات شلوغ قرمزها
اما درویش در حالی قرار است به‌عنوان مدیرعامل جدید سرخ‌ها فعالیت کند که او سی و دومین مدیر تاریخ پرسپولیس از سال دی ماه 1342 تاکنون بوده است. مدیرانی که اولین آنها علی عبده بود و آخرینش هم که سید مجید صدری که از 16 شهریور 1400 و پس از استعفای مجید سمیعی، سرپرستی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشت. البته در بین این 31 مدیر قبلی، چهره‌هایی مانند مرحوم عباس انصاری فرد و برادرش محمد حسن انصاری فرد، علی پروین، حبیب کاشانی و علی اکبر طاهری در دو دوره مسئولیت باشگاه را بر عهده داشته‌اند. حالا نوبت به درویش رسیده که بر این صندلی داغ بنشیند. مدیری که هر چند از دوستان نزدیک علی پروین و علی دایی  به شمار می‌رود و در زمان مدیر عاملی‌اش در سایپا، باعث انتقال مهدی ترابی از این تیم به پرسپولیس شد‌. با این حال، به نظر می‌رسد کار دشواری برای رتق و فتق امور پرسپولیس در پیش دارد. چرا که هم باید فضای آرامی را در خود باشگاه ایجاد کند و هم بازیکنان جدیدی را در نیم فصل به خدمت بگیرد تا رضایت یحیی گل محمدی را جلب کند. باتوجه به اینکه عیسی آل‌کثیر حداقل 6 ماه از میادین دور خواهد بود، بنابراین تا تیر ماه نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود و به عبارتی فصل برای او به پایان رسیده است. در این شرایط، سرمربی سرخپوشان اعلام کرده که نام او از لیست تیم خارج می‌شود. با این حساب، پرسپولیس 3 جای خالی در لیست بزرگسالان خواهد داشت و اگر جدایی بوژیدار رادوشویچ هم قطعی شود، این جای خالی به عدد 4 افزایش خواهد یافت. به نظر می‌رسد یحیی در نقل و انتقالات نیم فصل جذب یک مهاجم و یک دروازه‌بان ذخیره باشد. البته گفته می‌شود که سرمربی قرمزها جذب مدافع راست و هافبک میانی را هم در اولویت‌هایش دارد که به خاطر نمایش ضعیف رضا اسدی و پر کردن جای خالی احمد نوراللهی است. ضمن اینکه با توجه به اینکه پرسپولیس حکم نهایی بدهی از دادگاه عالی ورزش هم ندارد، می‌تواند برای خرید بازیکن خارجی هم اقدام کند و در این شرایط باید دید درویش در فصل نقل و انتقالات قرمزها می‌تواند برگ برنده‌ای را رو کند یا خیر!


بازتاب

می‌خواهیم به پرسپولیس و هواداران آرامش بدهیم
درویش: دایی به جای گل‌محمدی؟ امکانپذیر نیست

رضا درویش در مورد حضورش در باشگاه پرسپولیس گفت: «چالش‌های زیادی پیش رویمان قرار دارد و امیدوارم با استفاده از تمام پتانسیل اهالی فوتبال و دوستداران پرسپولیس مشکلات را یک به یک حل کنیم و به تیم و هواداران آرامش بدهیم.» او در مورد اینکه در برنامه کوتاه مدت قرار است چگونه کار کنند و گفته می‌شود قرارداد کارگزار پرسپولیس با استعفای صدری لغو شده، پاسخ داد: «من این مسأله را نمی‌دانم اما کارگروه‌های حقوقی و اقتصادی به موازات هم در باشگاه تشکیل شده تا اگر امکان‌ داشته باشد با همین اسپانسر کار را ادامه بدهیم و یا در غیر این صورت با کارگزاران دیگر که به دنبال حضور در پرسپولیس هستند، کار کنیم. مشکلات عدیده‌ای در باشگاه پرسپولیس به وجود آمده که باید آنها را برطرف کنیم. وظیفه خود می‌دانم که از آقای صدری دوست و برادرم که تا دیروز در باشگاه پرسپولیس زحمت می‌کشید، تشکر کنم.» درویش در مورد اینکه احتمال دارد که پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا برگردد یا نه و چقدر می‌توان امیدوار بود، عنوان کرد: «این موضوعی که مثلاً من بخواهم چیزی را از جایی بلند کنم و در جای دیگری بگذارم، بلکه روند اداری آن باید طی شود. از حقوقدانان مجربی که سراغ داریم استفاده خواهیم کرد. کسانی که سال‌ها کارشان چنین مسائلی بوده و در حقوق ورزش بین‌الملل سررشته دارند، دعوت می‌کنیم تا ببینیم آیا راهی برای برون‌رفت از این ماجرا وجود دارد یا نه. تمام هم و غم خود را برای حل این مشکل که مشکل بسیار بسیار سنگینی است، می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم این مسأله را حل کنیم.» مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس در مورد شایعه بازگشت علی دایی به پرسپولیس به جای یحیی گل محمدی به شبکه سه گفت: «چنین چیزی امکانپذیر نیست. دایی جای خود محترم است ولی گل‌محمدی و کادر فنی‌شان یکی از بهترین کادرهای فنی ایران و آسیا هستند و ما مستحکم‌تر با این کادر کارمان را ادامه می‌دهیم تا ششمین قهرمانی را کسب کنیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/17/597507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها