توزیع 6/ 1 میلیون تن روغن خوراکی در بازار


مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن روغن خوراکی طی ۹ ماه از سال‌جاری در کشور خبر داد.
به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ حجت براتعلی با بیان اینکه روغن‌های توزیع شده از محل ذخایر استراتژیک این شرکت است ، افزود: بخشی نیز توسط بخش خصوصی برای تنظیم بازار این کالا از طریق شبکه‌های سراسری توزیع و عرضه شده است.
مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران میزان توزیع روغن از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران طی مدت ۹ ماه را در حدود ۸۹۵ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: بخش خصوصی نیز بیش از ۴۰۰ هزار تن روغن در بازار توزیع کرده است. وی تصریح کرد: بخشی از روغن توزیع شده نیز از محل استحصال دانه‌‌های روغنی وارداتی به کشور، به میزان ۳۵۸ هزار تن توزیع شده است.
براتعلی گفت: در مجموع توزیع روغن از محل ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران، بخش خصوصی و استحصال دانه‌های روغنی به بیش از ۱.۶ میلیون تن (از آغاز سال تا پایان آذرماه) رسیده است.وی افزود: اکنون میزان موجودی و ذخایر استراتژیک روغن خوراکی در کشور مطلوب است.
طبق آمارها سالانه نزدیک دو میلیون تن روغن خام از محل واردات و ۱.۵ میلیون تن روغن خام از تولید داخلی و استحصال دانه‌های روغنی وارداتی تأمین می‌شود همچنین میزان ظرفیت ذخیره‌سازی (تکمیلی) روغن خام کشور  ۶۰۰ هزار تن است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/6/597542/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها