اخبار


آیین‌نامه تسهیلات نهضت ملی مسکن ابلاغ شد

مدیرعامل بانک مسکن از ابلاغ آیین‌نامه قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) به شعب بانک مسکن خبر داد.
محمود شایان در گفت‌وگو با تسنیم با یادآوری تصویب پرداخت وام 450 میلیون تومانی در قالب نهضت ملی مسکن برای تهران، اظهار کرد: این وام برای شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم و اهواز 400 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه در مراکز استان‌ها وام 350، سایر شهرها 300 و روستاها 250 میلیون تومان است، افزود: مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطی وام نهضت ملی مسکن حداکثر 20 سال (حداکثر 3 سال دوره مشارکت مدنی) است، ضمن اینکه پس از اتمام دوره مشارکت مدنی، اصل و سود دوران مشارکت مدنی قابل تقسیط به نام متقاضیان واجد شرایط خواهد بود. وی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، ترهین محل اجرای پروژه‌ها مطابق با ضوابط ناظر بر دستورالعمل مشارکت مدنی لازم است. مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه قانون جهش تولید (نهضت ملی مسکن) به شعب سراسر کشور این بانک، گفت: نرخ سود تسهیلات 18 درصد تعیین شده که بخشی از سود این وام در قالب یارانه توسط دولت تأمین خواهد شد.

افتتاح نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران پیش از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱

معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی، گفت: نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران به ظرفیت پنج مگاوات پیش از فرارسیدن پیک مصرف برق تابستان سال آینده در شهرستان مشگین‌شهر اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش وزارت نیرو، حمیدرضا عظیمی در جریان بازدید از روند ساخت نیروگاه زمین‌گرمایی مشگین‌شهر با اعلام این خبر افزود: این طرح به منظور ارزیابی و بهره‌برداری از مخزن زمین‌گرمایی شمال‌غرب سبلان، بومی‌سازی دانش فنی طراحی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های زمین‌گرمایی و همچنین ظرفیت‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی خبره و متخصص در دستور کار قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه این پروژه پیش از فرا رسیدن پیک مصرف برق سال آینده وارد مدار خواهد شد، عنوان کرد: در حال حاضر موضوع اصلی باقی‌مانده از پروژه مربوط به انجام شست‌وشوی چاه‌های بخار نیروگاه است که قرارداد مربوطه منعقد و پیمانکار منتخب نیز در حال آغاز فرایند تجهیز کارگاه است.

واریز سود ۷۰ شرکت دیگر از طریق سامانه «سجام»

رئیس سازمان بورس گفت: مطابق مستندات و قرارداد‌های منعقد شده با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ۷۰ شرکت دیگر نیز تا پایان سال از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) سود خود را پرداخت خواهند کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجید عشقی گفت: عمق مالی بازار سهام به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان رسیده، خواسته اصلی ما از دولت ایجاد ثبات اقتصادی است. در حال حاضر به طور هفتگی جلسه‌ای با تمام ناظر‌ها برگزار شده و از آنها در خصوص اقدامات صورت گرفته گزارش‌هایی دریافت می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7823/6/597543/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها