اخبار




گندم وارداتی روسی قابلیت مصرف انسانی دارد

رئیس هیأت مدیره کانون صنایع غذایی ایران گفت: مستندات امروز حاکی از آن است که گندم وارداتی از مبدأ روسیه از لحاظ بهداشتی مورد تأیید است و مشکلی برای مصرف انسانی ندارد. «محمدرضا مرتضوی» افزود: تأییدیه‌های وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و سایر مراجع ذی‌صلاح حاکی از نتایج آزمایشات  تأیید گندم وارداتی روسیه از لحاظ بهداشتی است. به گزارش ایرنا، وی درباره عدم تأیید بهداشتی بودن گندم‌های وارداتی که در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تهران مطرح شده بود، گفت: این جلسه مربوط به گذشته و اطلاعات ارائه شده مربوط به مستندات آن زمان است، اما امروز مستنداتی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران ارائه شده که نشان می‌دهد میزان سرب موجود در گندم‌های وارداتی در حد استاندارد و طبیعی است و مجوزهای لازم برای مصرف انسانی گندم‌ها اخذ شده است.  

چنانچه عدم کارکرد درست ایربگ محرز شود
برخورد قاطع قضایی با خودروسازان

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ایربگ یکی از استانداردهای اولیه در تولید خودرو است که از سوی سازمان ملی استاندارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. «پیمان پیرایش» بیان ‌داشت: نصب ایربگ در خودروها از سال ۹۱ اجباری و از سال ۹۲ اجرایی شد و تا امروز در آزمون خودروها در برخورد از روبه‌رو تست می‌شود و تا نتیجه آزمایشات واصل نشود، سازمان ملی استاندارد هیچ تأییدیه‌ای برای خودروها نمی‌دهد. مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران تصریح ‌کرد: در صورتی که در بررسی‌های فنی محرز شود خودروسازان برخلاف تعهدات‌شان عمل می‌کنند، به‌طور قطع برخورد قضایی با آنها انجام خواهد شد.  

افزایش ۴۱ درصدی ارزش تجارت ایران و روسیه

سخنگوی گمرک گفت: تجارت ایران و روسیه در ۹ ماه امسال از سه و نیم میلیون تن و ارزش یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون دلار گذشت و نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد وزنی و ۴۱درصد در ارزش، افزایش داشته است.  سیدروح الله لطیفی،  در آستانه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه، در تشریح روابط تجاری تهران با مسکو اظهارداشت: فدراسیون روسیه یکی از همسایگان مهم کشورمان است که توسعه روابط تجاری و اقتصادی و سیاسی برای دو کشور اهمیت به سزایی دارد از همین رو در سال‌های اخیر با افزایش روابط سیاسی، شاهد افزایش تجارت نیز بین طرفین بودیم. وی افزود: از تجارت سه میلیون و ۵۵۸ هزار و ۴۹۱ تنی کشورمان با روسیه به ارزش یک میلیارد و ۶۵۶ میلیون و۹۹۷ هزار و ۳۲۲ دلار تا پایان آذرماه، ۸۳۸ هزار و ۶۰۲ تن کالا به ارزش ۴۳۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۳۹۲ دلار، سهم صادرات از ایران به روسیه و دو میلیون و ۷۲۹ هزار و ۸۸۹ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۳۰ دلار نیز سهم واردات از روسیه بوده است. لطیفی در خصوص میزان تغییرات در تجارت ایران با روسیه گفت: آمارهای تجارت ۹ ماهه در سال ۱۴۰۰، ۱۱ درصد رشد وزنی و ۴۵ درصد رشد ارزش کالاهای وارداتی از روسیه و رشد ۱۵ درصدی در وزن و ۲۹ درصدی در ارزش کالاهای صادراتی ایران به روسیه را نشان می‌دهد. وی افزود: در ۹ ماهه امسال نسبت به ۹ ماهه سال ۹۸ (دو سال قبل) هم رشد ۳۲ و ۴۱ درصدی در وزن و ارزش واردات و ۵۱و ۵۷ درصدی در وزن و ارزش صادرات را نشان می‌دهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/7/598778/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها