رسوایی و جنجال در فوتبال اسپانیا

پرتاب میله آهنی، ترسناک‌ترین نوع خشونت


گروه ورزشی/ فوتبال اسپانیا شاهد یک اتفاق عجیب و بسیار جنجالی در رقابت‌های جام حذفی بود. در جریان مسابقه دو تیم رئال بتیس و سویا که به دربی شهر سویل معروف است، یک میله آهنی بزرگ به سمت زمین از سوی هواداران پرتاب شد که برخورد این شیء عجیب و غریب به سر بازیکن تیم سویا، جوان جوردن، منجر به توقف بازی و در نهایت لغو بازی از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا شد. دقیقه 39 مسابقه بود که بتیس به گل تساوی رسید تا نتیجه بازی 1-1 شود. درست بعد از زدن این گل بود که در حالی که بازیکنان بتیس در حال شادی بودند جسمی به سمت زمین پرتاب شد که به‌ هافبک تیم سویا برخورد کرد. این بازیکن 27 ساله در اثر برخورد این جسم روی زمین افتاد و تعادل خود را از دست داد، اما با کمک پزشکان او توانست از جای خود بلند شود و به شرایط طبیعی برگردد. بازیکنان سویا از این اقدام که به نظر می‌رسید از سوی هواداران بتیس صورت گرفته باشد (با وجودی که تیم‌شان به گل رسیده بود) خشمگین شده بودند بلافاصله با دستور سرمربی تیم، جولن لوپتگی، زمین را ترک کردند. با وجود این بازیکنان بتیس در زمین ماندند و امیدوار بودند که جریان بازی ادامه پیدا کند. اما حدود 50 دقیقه بعد از توقف بازی، فدراسیون فوتبال اسپانیا رسماً اعلام کرد که این بازی نباید در آن شرایط ادامه پیدا کند و حکم به لغو بازی داد. این فدراسیون بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن محکوم کردن اقدام تماشاگران متخلف، از تعلیق بازی خبر داد.
ویکتور کاماراسا،‌ هافبک تیم بتیس بعد از بازی معتقد بود از سوی مربیان تیم سویا به جوردن گفته شده که در نشان دادن میزان آسیب خود، اغراق کند تا بازی ادامه پیدا نکند! او در توئیتر خود نوشت: «این اقدام خجالت‌آور و غیرقابل توجیه از سوی عده‌ای انجام گرفت که که جزو هواداران ما نیستند. امیدوارم که جوان جوردن حالش خوب باشد، گرچه ما همه شنیدیم که چطور مربی آنها جوردن را تحریک می‌کرد و می‌گفت که خودت را به سرگیجه بزن و خودت را روی زمین بینداز. حتی داور چهارم هم این حرف‌ها را شنید. با این توئیت من نمی‌گویم که جوردن در حال تمارض کردن در آن صحنه بود، بلکه فقط چیزی را می‌گویم که همه در زمین مسابقه شنیدند.» این موضوع را دو بازیکن دیگر بتیس هم در شبکه‌های اجتماعی تأیید کردند و از این گفتند که به بازیکنان سویا و بویژه به جوردن از بیرون گفته شد که بازی نکنند. حتی آنها ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌هد لوپتگی در حال صحبت با جوردن است و ویدئویی دیگر که نشان می‌دهد جوردن با دست به صورت خود ضربه می‌زند تا خودش را نامتعادل و گیج‌تر نشان دهد!
رقابت بین سویا و بتیس همواره پرتنش و جنجال بوده است. در سال 2007 مربی وقت سویا، خوانده راموس بر اثر برخورد یک بطری به سرش که از سوی هواداران بتیس پرتاب شده بود، بیهوش شد و روی زمین افتاد.
فدراسیون فوتبال اسپانیا در نهایت تصمیم گرفت که این بازی، دیروز (یکشنبه) ادامه پیدا کند البته این بار پشت درهای بسته. با توجه به اینکه این اتفاق در اواخر نیمه اول رخ داده بود، تصمیم بر این شد که 10 دقیقه از نیمه اول و کل نیمه دوم بازی انجام شود. در این بازی جوان جوردن به میدان نرفت چرا که طبق اعلام باشگاه سویا این بازیکن در اثر برخورد میله آهنی به سرش آسیب جدی دیده و به دستور پزشکان باید در خانه و زیر نظر پزشکان دست‌کم به مدت دو روز بماند. او بعد از بازی که در ورزشگاه ویامارین انجام شد بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/16/598800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها