جبران خسارت‌های مردم از سوی بنیاد مستضعفان

سیل مورموری 117 میلیارد تومان خسارت زد


ایلام- محمدکریم ویسی: استاندار ایلام با اشاره به اینکه برآورد اولیه خسارت سیل در مورموری آبدانان از توابع استان ایلام 117 میلیارد تومان است، گفت: 97 میلیارد تومان این میزان خسارت مربوط به زیرساخت‌ها و 20 میلیارد تومان خسارت به منازل مسکونی و واحدهای تجاری است. حسن بهرام نیا در نشست ستاد مدیریت بحران استان که در مورموری آبدانان برگزار شد، با بیان اینکه حضور اعضای ستاد بحران در استان کمتر از 20 دقیقه بود و بموقع به محل وقوع حادثه رسیدند، اظهار داشت: علاوه بر تماس رئیس دفتر ریاست جمهوری با بنده، وزیر کشور هم دو بار با من و یک بار با فرماندار آبدانان تماس گرفت و از طرف بنیاد مستضعفان قول داد که خسارت‌های وارد شده به خانوارها را به‌صورت کامل جبران کنند.
استاندار ایلام با بیان اینکه ماشین‌آلات مستقر در شهر مورموری تا اتمام کار در این منطقه حضور خواهند داشت، تصریح کرد: باید از طریق سازمان مدیریت بحران کشور موضوع تعریض پل مورموری را به‌سرعت پیگیری کنیم و آسیب‌هایی که به وسایل، احشام و مزارع مردم وارد شده به‌گونه‌ای جبران شود که کسی ناراضی نباشد.
بهرام نیا با اشاره به اینکه هلال احمر چادرها را در اختیار نیازمندان قرار دهد تا مشکلی در زمینه اسکان مردم وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: موضوع آبخیزداری و ساماندهی مسیل‌های ورودی به شهر مورموری به‌سرعت انجام شود.
وی با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات وارده در حوادث طبیعی افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی بخصوص شهرداری و منابع طبیعی از تجربه این حادثه استفاده کرده و در کوتاهترین زمان ممکن با توسعه فضاهای سبز و درختکاری و همچنین احداث سازه‌های سنگی ملاتی در مجاری بالادستی از تکرار اینگونه حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری کنند. همچنین استاندار ایلام گفت: 100 درصد خسارت‌های وارد آمده به وسایل برقی و لوازم خانگی مردم مورموری در اثر بارندگی‌های اخیر توسط بنیاد مستضعفان کشور جبران می‌شود. احمدی، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام هم تصریح کرد: 24 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که 8 هزارهکتار مشرف به شهر و 2 هزار و 500 هکتار سیل‌خیز است؛ دو و نیم میلیون متر مکعب آب وارد شهر شده که باعث سیل‌خیزی این شهر شده است؛ برای اقدامات آبخیزداری در 4 محور شمال شهر و حجم سازه‌ای معادل 6 هزار متر مکعب، به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/18/598811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها