اخبـــــار


رئیس سازمان نظام پرستاری:
اعتبار اجرای قانون تعرفه‌گذاری از اول دی تأمین شده است

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: تأمین اعتبار قانونی به اندازه‌ای که سه ماه آخر امسال و سال آینده پوشش داده شود انجام شده و از اول دی‌ماه، هر زمان که‌ کارانه پرستاران بخواهد پرداخت شود، مبتنی بر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است.
محمد میرزابیگی افزود: از زمانی که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا شود مبنای آن را یکم دی‌ماه در نظر خواهیم گرفت و بر مبنای آن پرداخت خواهد شد. در دو سه تا از دانشگاه‌های کشور جلساتی با معاونت پرستاری برگزار می‌شود و مقدمات اجرایی آن فراهم شده است و اجرای آن سرعت بیشتری خواهد داشت.
وی منبع‌یابی و قرار گرفتن اعتبار تعرفه خدمات پرستاری در سرانه سلامت را از دیگر موارد جمع‌بندی شده عنوان و تشریح کرد: منبع سه ماه آخر امسال و سال آینده برای اجرای قانون تعرفه تأمین شده است. ثبت در HIS، صورتحساب بیمار در بیمارستان، بیمه و سرانه انجام خواهد شد. در صورتحساب‌های بیمه و در سرانه به دلیل اینکه منابع باید درست هدایت شود، ثبت خواهد شد.
میرزابیگی با اشاره به اینکه مسأله دیگر بازتوزیع عادلانه منابع است، بیان داشت: مرحله بعد بازتوزیع منابع است. این مرحله از تعرفه‌های پرستاری فقط مبتنی بر تعرفه برای کارانه است که به کل کادر پرستاری در سیستم پرستاری می‌رسد. حتماً در حد خوب و قابل توجهی به‌ کارانه اضافه می‌شود. در تعرفه‌گذاری، بیمار و خدمت محور قرار می‌گیرد و تعرفه‌گذاری ارتباطی به اضافه کار ندارد.
وی درباره پرداخت فوق‌العاده خاص گفت: تأمین فوق‌العاده خاص، سخت است اما قطعاً تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم. پرداخت هر ضریب آن، ۲۳ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد که به دلیل محدودیت منابع، پرداخت آن برای دولت سنگین است و منابعی که بخواهد این ارقام را برای ضریب سه پوشش بدهد در کشور نداریم.


سرپرست اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا:
آلودگی گندم‌های وارداتی صحت ندارد

سرپرست اداره کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آلودگی گندم‌های وارداتی صحت ندارد، گفت: از پنج کشتی حامل گندم وارداتی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های معاونت غذا و دارو اهواز ارسال شده است.
به گزارش ایرنا از وبدا، مهدی انصاری دوگاهه با بیان این مطلب افزود: نمونه‌های دو کشتی مورد تأیید قرار گرفته و سه نمونه دیگر طبق آیین نامه برای آنالیز مجدد به سه آزمایشگاه دیگر ارسال می‌شود که یکی از آنها آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست.
وی تصریح کرد: نمونه‌هایی که برای آزمایشگاه مرجع ارسال شده، در حال آنالیز بوده و نتایج اولیه در حد قابل قبولی است و مشکلی در مورد این محموله‌ها وجود ندارد. همچنین برخی معاونت‌هایی که آنالیزهای مربوط به این نمونه‌ها را انجام داده‌اند نیز اکثریت نتایج قابل قبولی داشته‌اند. انصاری دوگاهه گفت: نمونه محموله گندم‌های وارداتی در حال آنالیز است و هنوز نتایج نهایی آن مشخص نشده و بر اساس نتایج اولیه، پاسخ‌ها قابل قبول است.

تشریح راهکارهای وزارت علوم برای جلوگیری از خروج نخبگان

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر اینکه اگر نخبگان داخل کشور شغل داشته باشند، هرگز به خارج از کشور نمی‌روند، گفت: یک نخبه اگر در محلی قرار بگیرد که احساس کند اثربخش است، شغل مناسب دارد و دیده می‌شود، هرگز از کشور خارج نمی‌شود.
وی با اشاره به کم‌رنگ بودن فناوری در وزارت علوم، گفت: در دوره جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخش فناوری پررنگ‌تر می‌شود. ما معاونت فناوری را با هدف ایجاد شرایطی برای رشد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای جذب نخبگانی که دارای ایده هستند، ایجاد کردیم. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نخبگان می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایده‌های خود را تست و تبدیل به محصول کنند و از مراکز رشد به پارک‌های علم و فناوری بیایند و با حمایت‌های ما شرایطی ایجاد شود که بتوانند کارآفرینی کنند و مؤسس شرکت‌های دانش بنیان شوند، این امکان هم برای استادان است و هم برای دانشجویان، البته استادها در این روند با توجه به تجربه‌ای که دارند، موفق‌تر خواهند بود. وی با تأکید بر اینکه با تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان شرایط خوبی برای نخبگان ایجاد می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش بنیان به تمام قشرها با درجه سواد مختلف نیاز دارند، بویژه نیازمند افرادی با تحصیلات عالی و نخبه هستند، در نتیجه با این کار شرایطی را ایجاد می‌کنیم که نخبگانمان درگیر محصولات دانش بنیان شوند و با این کار از خروج نخبگان جلوگیری می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/21/598825/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها