اخبـــــار


رئیس پلیس راهور تهران اعلام کرد
جریمه 52 هزار تومانی برای عبور از خط اضطرار

گروه حوادث / رانندگان خودرو و موتورسوارانی که از مسیرهای اضطراری و جناقی بزرگراه‌ها تردد کنند با جریمه پلیس و اعمال قانون رو به رو خواهند شد.
سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ صبح دیروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه ترافیک پایتخت یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است، گفت: پلیس راهور جزو اولین دستگاه‌هایی بود که بعد از آن جلسه گزارشی جامع از وضعیت ترافیکی را از طریق فرمانده انتظامی کل کشور به دفتر مقام معظم رهبری ارائه کرد و ما رهنمودها و فرمایشات ایشان را به طور ویژه مدنظر داریم. با توجه به ترافیک تهران بخصوص در ساعات پیک ترافیک برخی رانندگان سعی می‌کنند با تضییع حق دیگران از بزرگراه خارج شوند که ما در فاز نخست به وسیله نیروی انسانی و استقرار مأموران با این تخلف برخورد می‌کنیم. در اجرای این طرح ابتدا رویکرد آموزشی را مد نظر قرار دادیم، اما چند روزی است که نسبت به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام می‌شود و این خودروها ۵۲ هزار تومان به ازای هر بار تخلف جریمه خواهند شد.
وی در ادامه افزود: به‌زودی نیز با هماهنگی شهرداری تهران دوربین‌های سطح تخلفات در جناقی بزرگراه‌ها نصب خواهد شد. درحال حاضر نیروی انسانی ما در ۱۵ نقطه از حوزه بزرگراهی و در مناطقی که میزان تردد در ساعات ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی بالاست، مستقر می‌شوند.
وی از اجرای طرح کنترل خطوط اضطرار نیز خبر داد و گفت: برخی از رانندگان و موتورسیکلت سواران اقدام به تردد از خطوط اضطرار می‌کنند که در این خصوص  پلیس با این موارد برخورد خواهد کرد، چرا که در وقوع تصادفات مؤثر است، البته از ظرفیت دوربین‌ها نیز کمک خواهیم گرفت تا این تصادفات به حداقل برسد. همچنین در یک ماه گذشته ۵۰۰ دستگاه خودرو که مرتکب تخلفات‌ حادثه‌سازی مانند سرعت غیرمجاز، لایی‌کشی و... شده بودند برای چند ساعت یا چند روز توقیف شده‌اند.
سردار حمیدی از صدور سه میلیون و ۹۰۰ هزار جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی طی ۹ ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سواری آلاینده اعزام به تعمیرگاه دریافت کردند و معاینه فنی ۱۱۲۰ دستگاه خودرو به‌دلیل آنکه با وجود داشتن معاینه فنی آلاینده بودند، باطل شد.
حمیدی یکی از طرح‌های پلیس را برخورد با آمبولانس‌های خارج از شبکه بهداشت و درمان و مأموریت‌های غیرمرتبط دانست و گفت: این موضوع چندان قابل توجه نبوده ،اما با همکاری و اعلام سازمان اورژانس با آمبولانس‌هایی که اغلب متعلق به بخش خصوصی بوده و فعالیتی خارج از مأموریت خود داشتند و اقدام به مسافربری وی‌آی‌پی و... کرده بودند برخورد شد.

محاکمه قاتلی که به اشتباه آدم کشت

گروه حوادث / پسر جوان که هنگام مستی مرتکب قتل شده بود، در حالی پای میز محاکمه ایستاد که مدعی شد مقتول را نمی‌شناخته و از این جنایت ابراز پشیمانی کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» حدود یک سال قبل  وقوع نزاعی مرگبار در خیابان محلاتی تهران به پلیس و بازپرس جنایی اعلام شد.  نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد پسر 28 ساله‌ای بر اثر اصابت چاقو به سرش جان باخته و عامل قتل نیز جوانی 30 ساله است که بعد از قتل  همراه برادرش فرار کرده و ردی از او در دست نیست. یک روز از این جنایت گذشته بود که متهم  ردیابی و دستگیر شد وی پس از اعتراف به قتل در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه مادر مقتول به عنوان تنها ولی دم پرونده خواهان قصاص قاتل پسرش شد.
سپس متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت:  دو شب قبل از این ماجرا یک درگیری در محله‌مان رخ داد و من برای میانجیگری وارد دعوا شدم. در آن درگیری  چند تیر شلیک شد و من هم ترسیدم و به خانه برگشتم.  شب حادثه از خانه بیرون آمده بودم تا زباله‌ها را سر کوچه بگذارم که متوجه شدم دو پسر جوان داخل یک خودرو نشسته‌اند فکر کردم از طرفین همان درگیری دو شب قبل هستند که مرا نیز تهدید به مرگ کرده بودند. جلو رفتم و به آنها گفتم مقابل خانه‌مان چه کار می‌کنند. اما مقتول به من فحاشی کرد که درگیر شدیم از آنجا که یک قمه در جیبم داشتم، ضربه‌ای به بازوی او زدم  و کاپشنش پاره شد بعد به داخل خانه فرار کردم اما آنها دنبالم آمدند و با لگد به در کوبیدند که در باز شد من هم از ترس با قمه ضربه‌ای به سر مقتول زدم. برادرم که متوجه ماجرا شده بود، از خانه بیرون آمد و من از ترسم همراه او فرار کردم.
متهم با ابراز پشیمانی از این کار خود گفت: باور کنید من اصلاً این پسر را نمی‌شناختم و مشکلی با او نداشتم. آن شب مشروب خورده بودم و اراده‌ای از خودم نداشتم. به همین خاطر چیز زیادی از آن درگیری به خاطر ندارم. با پایان دفاعیات متهم،  قضات وارد شور شدند تا برایش حکم صادر کنند.

بازداشت همسر بعد از مرگ نوعروس

گروه حوادث/ اظهارات ضد و نقیض مرد جوان در رابطه با مرگ نوعروس، احتمال جنایت از سوی او را پررنگ‌تر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، پنجشنبه 23 دی گزارش مرگ مشکوک زن جوانی به بازپرس ساسان غلامی اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های اولیه همسر زن جوان به تیم جنایی گفت: 5 سال قبل با فرانک آشنا شدم و بعد از 4 سال آشنایی باهم عقد کردیم. یک ماهی هم می‌شود که ازدواج و زندگی مشترکمان را شروع کردیم.
او ادامه داد: در مدتی که با فرانک دوست بودم چندان متوجه رفتارهای عجیب او نبودم اما از زمانی که ازدواج کردیم تازه متوجه شدم او رفتارهای مشکوکی داشت و من تصور می‌کنم که موضوع مهمی را از من پنهان می‌کرد. سر همین موضوع مدام باهم اختلاف داشتیم و روز حادثه که از دست فرانک به‌شدت عصبانی بودم، او را کتک زده و خانه را ترک کردم. زمانی که به خانه برگشتم فرانک را روی زمین دیدم در حالی که 120 قرص خورده بود.
با توجه به اظهارات ضد و نقیض مرد جوان، احتمال جنایت از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت توسط همسر فرانک مطرح شد. با این احتمال، مرد جوان بازداشت شد و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/22/598830/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها