دولت


دیدار معاون اول رئیس جمهور با مادر شهیدان جوادنیا
مادران شهدا الگوی صبر و مقاومت هستند و شهیدوار زندگی می‌کنند

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر دیروز همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، با خانم فاطمه عباسی مادر شهیدان احمد، علی، یونس و محمد جوادنیا دیدار و گفت‌و‌گو کرد. معاون اول رئیس جمهور در این دیدار، ضمن گرامیداشت مقام شامخ خانواده‌های معظم شهدا، مادران و همسران شهدا را بانوانی از خود گذشته، فداکار و انقلابی توصیف کرد و گفت: مادران و همسران شهدا عزیزان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و امروز الگوی صبر و مقاومت برای جامعه هستند. دکتر مخبر گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی جایی فرموده بودند: «تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است.» ایشان تأکید داشت که برای شهید شدن باید شهید زندگی کرد و خودش هم مصداق بارز همین سخن بود، از همین منظر مادران شهید هم دارند شهیدوار زندگی می‌کنند. مخصوصاً کسانی که هرچه داشتند را تقدیم راه خدا کردند؛ شما هم اجر شهید دارید، شاهدی بزرگ برای روزگار ما و مایه افتخار همه هستید.
وی ‌ادامه داد: شهادت، آشکار کردن حقایقی است که پنهان می‌کنند یا می‌خواهند بپوشانند و انکار کنند. شهید با مرگ خویش، پرده این فریب را بر چهره دشمن پاره می‌کند، به همین خاطر هم هر وقت خون شهیدی بر زمین ریخته شده، حقیقتی آشکار شده است. الان هم این فرهنگ شهادت است که در نظام جمهوری اسلامی توانسته نقشه‌های دشمن را بر آب کند.

مفهوم بزرگ شهادت را باید به نسل جدید منتقل کنیم
معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: در فرهنگ ما شهادت مرگی نیست که دشمن تحمیل کند، شهادت مرگی است دلخواه که شخص با تمام آگاهی خودش انتخاب می‌کند، بنابراین چیزی را نمی‌بازد و از دست نمی‌دهد بلکه به چیزهایی دست پیدا می‌کند که به گفته پیامبر بزرگ اسلام برتر از آن چیزی متصور نیست، انسان وقتی عبارات قرآن و ائمه را درباره شهید می‌شنود واقعاً متعجب می‌شود.
وقتی شهید به تعبیر قرآن حی حقیقی است و نزد خدا روزی می‌خورد، به صدیق تعبیر می‌شود و با خدا معامله می‌کند؛ آن وقت باید نسبت به این جایگاه غبطه و حسرت خورد، این موضوع را نسل جوان و امروزین ما باید درک کند، این مفاهیم بزرگ را باید به نسل‌های آینده منتقل کنیم و این وظیفه‌ای دشوار برای ما و همه خانواده‌های شهداست.

تخصیص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی برای 4 استان سیلزده
همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور مصوبات تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان را ابلاغ کرد که مجموع اعتبارات اختصاصی نزدیک به 30 هزار میلیارد ریال را شامل می‌شود.

تجلیل سخنگوی دولت از همسر شهید «ابوزینب»

سخنگوی دولت همزمان با  روز وفات حضرت ام البنین(س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، در منزل شهید مدافع حرم سید جعفر حسینی ملقب به ابوزینب حضور پیدا کرد. علی بهادری جهرمی در این دیدار که عصر یکشنبه صورت گرفت، با تجلیل از رشادت و ایثار شهید حسینی از صبر و استقامت همسر این شهید قدردانی کرد. در این دیدار سخنگوی دولت در جریان برخی مشکلات خانواده این شهید معظم قرار گرفت و به وضعیت آنان رسیدگی کرد.  
گفتنی است فرمانده لشگر فاطمیون مدافع حرم شهید محمدجعفر حسینی در سال ۱۳۹۶ در اثر اصابت موشک بشدت مجروح شد و نهایتاً پس تحمل دو سال درد و رنج ناشی از مجروحیت، سرانجام در سن ۳۵ سالگی به شهادت رسید. از این شهید گرانقدر دو فرزند به یادگار
مانده است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/2/598865/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها