اخبـــار


«انریکه مورا» خبر داد:
برگزاری جلسات برچیدن تحریم‌ها در وین

  معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  روز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات در وین جهت برچیدن تحریم‌ها ادامه دارد. وی با انتشار توئیتی در همین رابطه نوشت: هم‌اکنون نشست کارگروه برچیدن تحریم‌ها در (هتل) کوبورگ در حال برگزاری است. جلسات بیشتری برنامه‌ریزی شده است. مورا در ادامه نوشت: موفقیت مذاکرات وین درباره برجام هنوز مشخص نیست و این مسأله‌ای منطقی در چنین مذاکرات پیچیده‌ای است اما کاری که از دست من به‌عنوان هماهنگ‌کننده برمی‌آید این است که هیأت‌ها را به حصول توافق سوق دهم.

هدف مذاکرات کنونی لغو تحریم‌های امریکاست
همچنین سخنگوی اصلی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اروپا به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام، تمام تلاش خود را برای ایفای نقش خود و پیشبرد مذاکرات تا الان انجام داده و بر پایان موفقیت‌آمیز متمرکز کرده است، گفت: هدف از تلاش‌های کنونی بازگرداندن امریکا به برجام،  لغو تحریم‌های امریکا و اطمینان از اینکه ایران به تمام تعهدات برجام بازمی‌گردد، است.
به گزارش ایلنا، پیتر استانو در مورد همکاری ایران و آژانس  نیز گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها نهاد بین‌المللی مستقل برای نظارت و راستی‌آزمایی تعهدات ایران نقش بسیار مهمی دارد. ما به طور کامل از آژانس در این زمینه حمایت و بر نیاز به همکاری کامل با آژانس تأکید می‌کنیم.

یک دانشمند هسته‌ای که نخواست نامش فاش شود:
«احمدی‌روشن» مسئول رفع خرابکاری‌ در تأسیسات هسته ای بود

 یک کارشناس مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن در گفت‌و‌گویی به مناسبت سالگرد ترور و شهادت این دانشمند هسته‌ای با اشاره به اینکه شهید احمدی روشن صنعت هسته‌ای را خط مقدم علم و فناوری و موضوع اصلی کشور و نظام می‌دانست و اعتقاد داشت این صنعت علاوه بر تولید انرژی در ارتقای سطح خودباوری و اعتماد به نفس ملی تأثیرگذار است و پیشران سایر صنایع و حوزه‌های تکنولوژی در کشور خواهد بود، گفت: مصطفی با هوش و ذکاوت بالایی که داشت و بر اساس تفکر استراتژیک خود به این نتیجه رسید که تأمین قطعات و تجهیزات یکی از گلوگاه‌های اصلی در این صنعت است. به همین دلیل تا آنجا که می‌توانست در جهت بومی‌سازی این موارد اقدام کرد. در خصوص مواردی هم که امکان ساخت در داخل وجود نداشت، بدون آنکه دشمن فرایند تأمین آنها را شناسایی کند، قطعات و تجهیزات در امنیت کامل و بدون خرابکاری به کشور منتقل شد.
به گزارش مهر،همکار شهید احمدی‌روشن در ادامه افزود: او همچنین مسئولیت برنامه‌ریزی و مدیریت تیم رفع خرابکاری‌هایی که در تجهیزات و دستگاه‌ها توسط دشمن ایجاد شده بود را قبول کرد و با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی وی و نخبگان فنی، این نقشه دشمن نیز نقش بر آب شد. تمامی این موارد، کار را به جایی رساند که استکبار راهی به جز ترور و شهادت وی، نداشت. این دانشمند هسته‌ای که به دلایل امنیتی نامش منتشر نشده است، در ادامه افزود: شهید احمدی‌روشن با درایت و هوش مثال زدنی خود و نیز تفکر استراتژیک، گلوگاه‌های فنی و بازرگانی را شناسایی کرد و فرایند تأمین اقلام راهبردی و استراتژیک را با فرایندی امن، مطمئن و در دسترس طراحی و پایه‌گذاری کرد و با بومی‌سازی تولید آنها در داخل کشور موجب رشد شتاب‌دهنده این صنعت و به تبع آن شروع یک حرکت تحقیقاتی فنی و پیشرفت در سایر علوم و صنایع شد.
وی در پایان تصریح کرد: این شهید و سایر شهدای هسته‌ای جان خود را در جهت رشد، پیشرفت و شکوفایی این صنعت فدا کردند و پرچم این حرکت را در مسیر رشد و تعالی این صنعت به دست ما و شما سپردند؛ تقاضا داریم با استعانت از خون آنها و توسل به روح بلند او تمام سعی و تلاش خود را در جهت حفظ این مسیر و حفظ منافع ملی کشور و نظام و مردم مبذول کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7826/3/598872/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها