توپچی‌ها به حضور در فینال امیدوار هستند

لیورپول – آرسنال؛ زیر سایه کرونا


گروه ورزشی/ آرسنال و لیورپول در ورزشگاه امارات تجدید دیدار خواهند کرد. البته انجام شدن این بازی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مثل بسیاری از مسابقات دیگر در هفته‌های اخیر فوتبال انگلیس این مسابقه نیز احتمال دارد بابت ابتلای تعدادی از بازیکنان آرسنال به کرونا لغو شود. این تیم بازی قبلی خود در لیگ برتر را که مقابل تاتنهام بود نیز با درخواستی که ارائه کرد و مورد قبول واقع شد، لغو کرد. دو تیم در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه به مصاف هم می‌روند. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و حالا هر دو تیم به‌دنبال آن هستند که به فینال برسند و با چلسی بازی کنند. بسیاری از طرفداران آرسنال انتظار داشتند که پس از اخراج زودهنگام گرانیت ژاکا در بازی رفت، کارشان بسیار سخت شود، اما دفاع مستحکم تیم میکل آرتتا باعث شد بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.
پس از آن بازی، بحران ویروس کرونا در آرسنال شدت یافت و یک بازی این تیم لغو شد و آرتتا چندین بازیکن را هم به‌دلیل مصدومیت، محرومیت و حضور در جام ملت‌های آفریقا در اختیار ندارد. آرسنال در جام اتحادیه هرگز در خانه برابر لیورپول نباخته و سه برد و سه تساوی کسب کرده است، اما آنها در 17 بازی اخیر خود برابر لیورپول در تمامی رقابت‌ها، تنها یک پیروزی داشته‌اند و در چهار بازی پیاپی نتوانسته‌اند گلی به این تیم بزنند. با این حال با توجه به عملکرد خوبی که تیمشان در بازی رفت داشته امیدوار هستند که به فینال برسند و نبردی تمام لندنی را با چلسی در فینال داشته باشند. از سوی دیگر، لیورپول در دوران یورگن کلوپ، به هیچ تیمی بیشتر از آرسنال گل نزده است. آنها در تمامی رقابت‌ها، 43 بار دروازه آرسنال را گشوده‌اند. این تیم با کلوپ قهرمان جام‌های حذفی نشده است و به این ترتیب، این رقابت‌ها برای آنها مهم است. این تیم بیشترین حضور در فینال جام اتحادیه را به‌نام خود ثبت کرده است، اما آنها در 16 سال گذشته تنها دو بار به فینال این رقابت‌ها رسیده‌اند و آخرین قهرمانی‌شان به فصل 12-2011 برمی‌گردد.
اخبار دو تیم
در این بازی، بوکایو ساکا، امیل اسمیت راو، تاکه‌هیرو تومیاسو، سدریک سوارس و کالوم چمبرز شاید به‌دلیل مصدومیت‌های جزئی و خستگی غایب باشند. سئاد کولاشیناچ هم به المپیک مارسی پیوسته است. ژاکا پس از اخراج در بازی رفت، یک جلسه محروم است و مارتین اودگارد هم دچار ویروس کرونا است. نیکولا په‌په، توماس پارتی و محمد الننی در جام ملت‌های آفریقا هستند و پیر-امریک اوبامیانگ هم به‌دلیل التهاب قلب به انگلیس برگشته است. آلبرت سامبی لوکونگا تنها هافبک میانی تخصصی تیم آرتتا است و شاید بن وایت به پست هافبک دفاعی منتقل شود. به این ترتیب راب هولدینگ و گابریل ماگالائس در قلب دفاع حضور می‌یابند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/19/599319/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها