اخبــــار



تا پایان آذرماه رخ داد
فسخ و انصراف یک‌هزار و ۶۷۱ قرارداد راکد در شهرک‌های صنعتی کشور

مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از فسخ و انصراف یک‌‌هزار و ۶۷۱ قرارداد راکد به مساحت ۷۷۷ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در ۹ ماه امسال خبر داد.
به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «فرهاد اصل ایرانی‌فام» اظهار داشت: این تعداد قراردادهای استردادی و اراضی آزادسازی شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در مراحل «زمین خالی» یا «دیوارکشی» بوده‌اند که در پی اقدامات حقوقی انجام شده، قابل واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید است.
وی افزود: در این مدت و در نتیجه برگزاری ۱۵۹ نشست هیأت حل اختلاف و داوری در شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها که به منظور تعیین تکلیف قراردادهای سنواتی راکد تا پایان سال ۱۳۹۶ برگزار شد، سه‌هزار و ۶۷۵ فقره قرارداد راکد با مساحتی افزون بر سه‌هزار و ۳۹۹ هکتار تعیین تکلیف شد که از این تعداد، یک‌هزار و ۶۷۱ فقره قرارداد به گستره ۷۷۷ هکتار فسخ و پس از تشریفات قضایی، ۷۰۰ هکتار منجر به خلع ید یا توافق با طرف‌های قرارداد برای انصراف از اجرای طرح شد.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه ‌کرد: آزادسازی اراضی در ۹ ماه سال‌جاری معادل ۴۸۲ هکتار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته است.
اصل ایرانی‌فام ادامه ‌داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تلاش است تا پایان امسال همه قراردادهای راکد در حد تخصیص زمین و دیوارکشی منتهی به سال ۱۳۹۶ را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فسخ و در محاکم قضایی نسبت به خلع ید آنها اقدام کند.

افزایش قیمت برق پرمصرف‌ها از یکم بهمن ۱۴۰۰

بر اساس قانون بودجه سال‌جاری و مصوبه هیأت وزیران در دی‌ماه امسال، از ابتدای بهمن ماه قیمت برق مشترکان پرمصرف، با تعرفه‌های جدید محاسبه می‌شود.
به گزارش تسنیم، غلامعلی رخشانی مهر، معاون توزیع برق شرکت توانیر در این خصوص گفت: 85 درصد از مشترکان برق مصرفی‌شان در قالب الگوی تعریف شده قرار دارد بنابراین شامل افزایش قیمت تعرفه‌ها نخواهد شد.
وی افزود: الگو‌های مصرف اگر چه برای فصل سرد سال پاییز، زمستان و ماه‌های فروردین و اردیبهشت 200 کیلووات ساعت تعریف شده است، در فصل گرم یعنی خرداد تا شهریور براساس اقلیم هر استان تغییر می‌کند به نحوی که در استان‌های عادی از جمله تهران 300 کیلووات ساعت، استان‌های گرمسیر یک، 3 هزار کیلووات ساعت، گرمسیر دو، 2 هزار کیلووات ساعت، گرمسیر سه، هزار کیلووات ساعت و گرمسیر چهار، 400 کیلووات ساعت است چرا که استان‌های گرمسیر در فصل گرم سال از کولر‌های گازی استفاده می‌کنند.
براساس آمار، 30 میلیون مشترک برق در بخش خانگی وجود دارد که این افزایش تعرفه‌ها نیز شامل مشترکان پرمصرف خانگی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/6/599332/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها