وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دوسالانه ملی غزل:

دوسالانه ملی غزل فرصتی مغتنم برای دوستداران شعر است


گروه فرهنگی:  محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه دوسالانه ملی را فرصتی مغتنم برای سخنوران، محققان و دوستداران شعر عنوان کرد تا افزون بر تبادل تجربه‌ها و بیان یافته‌ها و تأملات خویش، از تازه‌‌‌‌ترین رهاوردهای غزل‌سرایان کشور آگاه شوند. اسماعیلی در پیامی به دوسالانه ملی غزل آورده است: «در میان گونه‌‌‌‌های شعر ایران، غزل برآمده از ذوق و خلاقیت سخنوران بزرگ این سرزمین، سخنگوی عشق، زیبایی و دلدادگی به جمال، بیانگر تجربه‌‌‌‌های سیر و سلوک در طریقت کمال و تهذیب نفس و دریافت‌‌‌‌های شهودی سالکان مسیر معرفت الهی است. این مسیر درخشان تا زمانه ما امتداد یافته و غزل همچنان در محفل اهل سخن بالانشین و والامرتبه است. جایزه دوسالانه غزل فرصتی برای دوستداران شعر برتبادل تجربه‌ها و یافته‌هاست. جایزه ملی دوسالانه غزل که با یاد شاعر نام‌آور و غزلسرای برجسته روزگار ما حسین منزوی برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم برای سخنوران، محققان و دوستداران شعر است تا افزون بر تبادل تجربه‌‌‌‌ها و بیان یافته‌ها و تأملات خویش، از تازه‌‌‌‌ترین رهاوردهای غزلسرایان کشور آگاه شوند.   شهر زنجان به عنوان میزبان این رخداد بزرگ ادبی و فرهنگی و زادگاه زنده‌‌‌‌یاد حسین منزوی، از دیرباز خاستگاه بزرگان اندیشه و ادب و حکمت بوده و شایستگی آن را دارد که پایتخت غزل ایران نامیده شود. »
 نکوداشت استاد منوچهر محمدی، در حقیقت بزرگداشت یاد و نام انقلاب است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد منوچهر محمدی را چهره علمی، انقلابی، فرهنگی، دغدغه‌‌مند، متخصص و متعهد که باید او را پیشگام و پیشرو در زمینه مطالعات انقلاب اسلامی دانست و گفت: «نکوداشت استاد منوچهر محمدی، در حقیقت بزرگداشت یاد و نام انقلاب است. اسماعیلی در پیامی به پاس دهه‌ها خدمت علمی و فرهنگی منوچهر محمدی و آیین‌ نکوداشت مقام علمی و فرهنگی این استاد فرهیخته نوشت: «آسمان پر فروغ علم و فرهنگ ایرانِ اسلامی به ستارگان درخشانی مزین شده است که با تلاش خالصانه مسیر ترقی را طی کرده‌‌اند و سال‌‌ها با آموختن و نوشتن به چهره‌‌هایی آشنا تبدیل شده‌‌اند که نقشی جاودان در تعلیم و تربیت جوانان این آب و خاک بر جای گذاشته‌‌اند و استاد منوچهر محمدی یکی از این چهره‌‌های آشناست. نکوداشت دانشمند فرهیخته‌‌‌‌‌ای که از آغاز آشنایی با او سال‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌گذرد، برای من خاطره‌‌‌‌‌انگیز است؛ استادی که افتخار شاگری ایشان را داشتم و همواره آثار او را دنبال می‌‌‌‌‌کردم. نام نیکوی استاد پرآوازه حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌‌‌‌‌الملل بر کتیبه دل همه دوستداران و شاگردان ایشان حک شده است.»
 اهدای کتاب «دنیای شیشه‌ای 2» توسط وزیر ارشاد
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در بازدید از اکسپو 2020 دوبی،  که از اواخر مهر ماه 1400 تا اواخر فروردین ماه 1401 برگزار می‌شود، کتاب «دنیای شیشه‌ای 2» را که با مشارکت بنیاد رودکی انتشار یافته است در ملاقات با مسئولان موزه اکسپو، برای ثبت در این موزه اهدا کرد. اسماعیلی یکی از نسخه‌های اهدایی را به‌رسم یادبود امضا کرد که به‌ عنوان کتاب فارسی‌زبان تاریخ اکسپو، برای ثبت در مقر اصلی موزه اکسپو در شانگهای چین، به نمایندگان ارشد این موزه اهدا شد. موزه اکسپو که تحت نظارت سازمان جهانی نمایشگاه‌ها (بی آی ای) تأسیس شده است، به ‌صورت سنتی در زمان برگزاری اکسپوهای جامع جهانی یا تخصصی بین‌المللی، با برپایی پاویونی در محل اکسپو، موزه موقت چندماهه اکسپو را راه‌اندازی می‌کند. گفتنی است «دنیای شیشه‌ای/ اکسپوهای جهانی از 1851 میلادی» تألیف علیرضا بهرامی، توسط انتشارات آرادمان به همت بنیاد رودکی به عنوان متولی رویدادهای هنری اکسپو آذرماه امسال در تالار رودکی رونمایی شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/23/599396/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها