مخبر در جلسه ستاد تنظیم بازار:

تا پایان سال هیچ درخواست افزایش قیمتی بررسی نخواهد شد


معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست او برگزار شد، تأکید کرد: تا پایان سال درخواست هیچ افزایش قیمتی در ستاد تنظیم بازار بررسی نخواهد شد و دستگاه‌های ذیربط با اهتمام بیشتری در این حوزه عمل کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهور، محمد مخبر اضافه کرد: باید اقدامات انجام شده ستاد تنظیم بازار برای فراوانی اقلام، ثبات بازار و جلوگیری از گرانی‌ها تا پایان سال‌جاری و بویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه‌تر ادامه یابد تا شاهد هیچگونه افزایش قیمت و گرانی در کالاهای هدف و اقلام اساسی و نیازهای مردم نباشیم.
او در عین حال گفت: با تلاش‌ها و اقدامات دولت علاوه بر تأمین اقلام اساسی مورد نیاز مردم در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم تبدیل به صادرکننده و تأمین‌کننده نیازهای کشورهای همسایه شویم.
مخبر همچنین هوشمند‌سازی شبکه توزیع و خدمات را تنها راه مبارزه با فساد، شفافیت اطلاعات و قطع شدن واسطه‌گری در کشور برشمرد.
در این جلسه مقرر شد در راستای حمایت و حل مشکلات کامیون‌داران و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت تأمین و توزیع لوازم یدکی، روغن موتور دیزلی با قیمت کارخانه، تأمین لاستیک سنگین و نیمه سنگین با کیفیت و قیمت مصوب و تسهیل و تسریع در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اتخاذ شود. همچنین مقرر شد با افزایش ظرفیت شبکه توزیع هوشمند و همچنین مراکز و میادین میوه و تره‌بار تا پایان سال‌جاری اقلام مورد نیاز مردم در سریع‌ترین زمان و آسان‌ترین راه به دست مردم برسد.

سفر آیت‌الله رئیسی یکی از ابعاد تحول اساسی در حوزه روابط بین‌الملل است
مخبر در جلسه روز گذشته هیأت دولت نیز سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و گفت: در حال حاضر یک تحول اساسی در مناسبات بین‌المللی در این دولت اتفاق افتاد و البته سفر آیت‌الله رئیسی به روسیه هم یکی از ابعاد تحول اساسی دولت در حوزه روابط بین‌الملل است.  وی با اشاره به درخواست‌های متعدد برای سفر مسئولان ایرانی به سایر کشورها، ادامه داد: در حال حاضر مناسبات با همسایگان بسیار خوب پیش می‌رود. مخبر همچنین با اشاره به روز هوای پاک و لزوم توجه جدی به این موضوع گفت: مردم باید بدانند که موضوع محیط‌زیست برای مسئولان دارای اهمیت است و همواره به این مسائل توجه جدی می‌شود.

تأکید مخبر بر حمایت همه جانبه از محیطبانان
معاون اول رئیس جمهور عصر روز گذشته نیز، همزمان با روز ملی هوای پاک، طی سخنانی در مراسم رونمایی و افتتاح از پروژه‌های فنی و فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست، با تأکید بر این موضوع که نباید نسبت به مسائل محیط زیستی بی‌توجهی صورت گیرد، گفت: هر گونه کم کاری در حوزه مسائل زیست محیطی ظلم به ما و آیندگان است.
مخبر، حل مسائل زیست محیطی را نیازمند یک همّت عمومی دانست و افزود: مردم باید در حوزه‌های نظارتی به کمک دستگاه‌های مسئول بیایند چرا که دایره فعالیت و مسائل مربوط به محیط زیست همه جغرافیای کشور را در بر می‌گیرد و بسیار گسترده است. معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر حمایت همه جانبه از محیطبانان گفت: لازم است که مجلس، دولت و قوه قضائیه به هر طریق ممکن از حافظان محیط زیست حمایت کنند لذا بر همین اساس قانون دفاع از محیطبانان باید زودتر به سرانجام برسد و ما هم این موضوع را در دولت دنبال می‌کنیم. مخبر با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد هیچ پروژه‌ای در کشور بدون در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی اجرا شود، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از آلودگی هوا مربوط به خودروها و موتورسیکلت‌هاست که در حال چاره‌اندیشی برای این‌موضوع هستیم. وی با اشاره به اهمیت موضوع دولت الکترونیک و نقش آن در موضوع حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، گفت: همه دستگاه‌های مسئول باید با تلاش مجدانه مسیر توسعه و تکمیل دولت الکترونیک را دنبال کنند. در مراسم امروز «سامانه نظارت بر اجرای قانون هوای پاک»، «اتصال سه ایستگاه پایش کیفی هوای متعلق به منطقه ویژه عسلویه به سامانه پایش کیفی هوای کشور موضوع ماده ۲۰ و ۲۱ آیین نامه اجرایی کاهش و کنترل آلودگی‌ها – ماده ۳ قانون هوای پاک»، «اتصال سیستم‌های پایش لحظه‌ای آلایندگی دودکش و پساب صنایع به سامانه جامع محیط زیست تبصره سه ماده ۱۱ قانون هوای پاک»، «سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها با همکاری سازمان ملی استاندارد ماده ۱۷ قانون هوای پاک» رونمایی شد. همچنین در این مراسم علاوه بر افتتاح برنامه رادیویی «پیام طبیعت» برای افزایش سواد محیط زیستی و ارتقای فرهنگ عمومی از ۹ عنوان کتاب در حوزه آموزش تخصصی تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین سامانه جامع مدیریت پسماندها رونمایی شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/2/599427/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها