حضور دوباره وزیر کشور در جنوب استان کرمان در فاصله 2 هفته

وحیدی: مسئولان تا حل مشکلات سیلزدگان کنار آنان خواهند ماند


احمد وحیدی، وزیر کشور که پیشتر 16 دی ماه با حضور در جنوب استان کرمان از مناطق سیلزده بازدید کرده بود، روز گذشته نیز به منظور بررسی شرایط امدادرسانی به مناطق سیلزده در جنوب کرمان از طریق فرودگاه جیرفت وارد این استان شد تا بار دیگر، هم روندها و اقدامات مربوط به امدادرسانی‌ها را بررسی و هم خسارت‌ها را ارزیابی کند تا در دولت و بخش‌های دیگر قوه مجریه برای جبران آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور در ابتدای ورود به منطقه و بازدید از مناطق زلزله‌زده، با بیان اینکه مسئولان از ابتدای شروع بحران کنار مردم سیلزده حضور یافتند و تا حل مشکلات سیلزدگان، برای ارزیابی خسارات و جبران آنان کنارشان خواهند ماند، گفت: مناطق رودبار، منوجان و زهکلوت سه منطقه‌ای هستند که مردم آن گرفتار آبگرفتگی شده‌اند. تقریباً پنج هزار خانوار، حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۳۰۰ روستا درگیر آبگرفتگی هستند.
وحیدی با اشاره به اینکه مسئولان از لحظات اولیه در منطقه حضور یافتند، اضافه کرد: لازم بود که به منطقه بیاییم و از نزدیک وضعیت را ارزیابی کنیم که هر کمک اضافه‌تری نیاز بود، انجام شود، هرچند اکنون در منطقه هستیم و عزیزان از نهادهای مختلف مشغول کمک هستند، سپاه در منطقه حضور قوی دارد. ارتش یگان مهندسی را به منطقه گسیل کرده و عزیزان هلال احمر هم که همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارند.
او با اشاره به اینکه در برخی مناطق، آسیب‌های وارد شده به مردم در حوزه کشاورزی فروکش کرده است، ادامه داد: اما همه مسئولان از جمله رئیس هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران، استاندار و سایر مسئولان کنار مردم خواهند ماند تا هم به مسائل آنان رسیدگی کنند و هم بتوانند خسارات را برآورد کرده و ان‌شاءالله برای جبران اقدام کنند.  
خسارت‌های جدید سیل در کرمان جبران می‌شود
وزیر کشور همچنین در گفت‌وگوی دیگری با خبرنگاران، حین مناطق بازدید از مناطق سیلزده تأکید کرد: خسارت‌های جدید سیلاب روزهای اخیر در استان کرمان جبران می‌شود.
وحیدی با اشاره به اینکه خسارت‌های جدید در این نوبت از سفر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان برای خسارت گذشته سیلاب جنوب کرمان مصوب و نیز کمک‌هایی در دولت مصوب شد که هم از نوع تسهیلات و بلاعوض در بخش‌های کشاورزی و دامداری و هم بازسازی منازل بوده است (با وجود این) رقم‌های بیشتری هم از نظر تسهیلات داده خواهد شد.
وزیر کشور با بیان اینکه با همه دستگاه‌های ذیربط در تهران هماهنگ شده تا امکاناتشان را برای اسکان و امدادرسانی به صحنه بیاورند، از مجموعه سپاه، ارتش، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ستاد فرمان اجرایی امام(ره)  نیز که در کنار دولت، هلال احمر و نیروهای مردمی در حال امدادرسانی هستند تشکر کرد و گفت: همه این دستگاه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که هر کمکی لازم باشد در منطقه انجام دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/3/599432/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها