دیگه چه خبر


انتصاب بجایی که مورد انتقاد نابجا واقع شد!

   خبر اول اینکه، سجاد اسماعیلی، رزیدنت اقتصاد داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که اخیراً از سوی رئیس سازمان غذا و دارو به‌عنوان مشاور رسانه‌ای منصوب شده است. انتخاب وی که سال‌های اخیر صاحب نظر و ایده در حوزه رسانه بوده، انتخاب بجایی بود که مورد انتقاد واقع شد. البته این انتقاد نه از سوی اهالی سازمان غذا و دارو بلکه به‌واسطه یک خبرنگار سیاسی که سابقه محکومیت امنیتی نیز دارد، منعکس شد تا سعی کند انتصاب سجاد اسماعیلی در حوزه تخصصی خود را به نسبت فامیلی‌اش با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط کند که البته همین رفتار نیز مورد انتقاد کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

ماجرای حمایت وزارت کار از برنامه تلویزیونی «میدون» چه بود؟

  خبر دیگر اینکه، پس از انتشار شبهاتی در برخی رسانه‌ها در زمینه اختصاص «حمایت شش میلیارد تومانی از یک برنامه تلویزیونی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، اداره کل روابط عمومی صدا و سیما، به منظور روشن شدن ماجرا جوابیه‌ای صادر کرد که نشان می‌دهد نه تنها این اقدام وزارت کار قانونی و موجه بوده بلکه یک اقدام مهم و مثبت است که مطابق وظیفه ذاتی آن صورت گرفته است. در بیانیه صداوسیما آمده است: «برنامه میدون، گامی در مسیر شناسایی و معرفی صاحبان ایده و نخبگان و کارآفرینان است و از این‌رو طبیعی است که یکی از بازوهای حمایتی این برنامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب شود. چنان که بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادها نیز بنا به مأموریت و موضوع برنامه‌ها، در برنامه‌سازی، یاری‌کننده رسانه ملی هستند.» این بیانیه با اشاره به اینکه یکی از وظایف کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقویت اشتغال و کارآفرینی است، تصریح کرد که در همین مسیر کمک وزارت کار به شبکه سه و برنامه هدف نظر در این شبکه، منطقی، قانونی و در راستای وظیفه ذاتی وزارتخانه بوده و مطابق بند «چ» ماده ۳۷ قانون احکام دائمی‌ برنامه‌های توسعه کشور مصوب سوم مهر سال ۱۳۹۵ هیأت وزیران است.


یک روزنامه عربی ادعا کرد
برگزاری نشست میان مسئولان ایرانی و مصری

  دست آخر اینکه،  یک روزنامه عربی به نقل از منابع مصری به آخرین تحولات روابط میان ایران و مصر پرداخت. به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری مدعی شد که در روزهای آخر سال ۲۰۲۱ نشست «ارزیابی» در سطح اطلاعاتی میان ایران و مصر برگزار شده است. به ادعای این رسانه عربی، این نشست برای بررسی و ارزیابی گام‌ها و مطالبات متقابل میان دو کشور که در نیمه سال گذشته بر سر آنها توافق کرده بودند انجام شد. این منابع تأکید کردند: درحال حاضر سخن گفتن درخصوص گام‌های جدید در روابط میان دو کشور مطرح نیست و مسأله‌ای که اکنون دو کشور بر سر آن توافق کردند عدم آسیب رساندن به منافع یکدیگر است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7829/3/599433/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها