اخبــــار


مصوبه کمیسیون تلفیق برای حذف 3 دهک یارانه‌بگیر

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 1401، دولت را ملزم  به «حذف 3 دهک یارانه‌بگیر» کرده و حداقل حقوق را برای سال آینده تعیین کردند.
به گزارش فارس، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 پیش از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران، با تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون اظهار داشت: با تصویب اعضای کمیسیون، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف شدند حداکثر سه ماه بعد از ابلاغ قانون بودجه 1401، دهک‌بندی افراد یارانه‌بگیر را به روز کرده و دهک‌بندی جدیدی ارائه کنند و بر این اساس، یارانه نقدی و معیشتی افراد با درآمد بالا را که احتمالاً سه دهک پردرآمد آخر هستند، حذف کنند. رحیم زارع گفت: مبلغ پیشنهادی دولت برای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، 470 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به 547 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

حداقل حقوق 5.6 میلیون تومان تعیین شد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه دیروز خود حداقل حقوق برای سال آینده را 5 میلیون و 600 هزار تومان تعیین کردند.سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در نشست دیروز صبح خود به بررسی بخش هزینه‌ای تبصره 12 بودجه در مورد افزایش حقوق‌ها پرداختند.

تأمین ۴۴ میلیارد دلار ارز در ۱۰ ماه گذشته

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ۱۰ ماه گذشته نزدیک به ۴۴ میلیارد دلار تأمین ارز داشتیم و با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌شود این روند رو به رشد مثبت تداوم داشته باشد.
به گزارش ایرنا، علی صالح آبادی در پایان جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تأمین ارز انجام شده خوب بوده است و با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌کنیم روند رو به رشد مثبت تداوم داشته باشد. وی بیان‌ داشت: یکی از محورهای جلسه تحولات بازار ارز بود که براساس گزارش‌ها پیش‌بینی‌های مثبتی در خصوص این بازار وجود دارد.
وی در توضیح حذف سود جریمه دیرکرد از تسهیلات بانکی نیز گفت: براساس شرع اسلام از جریمه نمی‌توان سود دریافت کرد، همچنین از جریمه نمی‌توان جریمه اخذ کرد، بنابراین مقرر شد که از طریق سیستم بانکی پیگیری و نرم افزارهای مربوطه در سیستم بانکی اصلاح شود.

بانک‌های اعطاکننده وام بدون ضامن اعلام شد

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اسامی ۱۳ بانک‌ مشمول طرح تسهیلات خُرد به متقاضیان را اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، سید عباس حسینی گفت: در مرحله اول اجرای منویات رئیس جمهور، جامعه هدف ما شامل کلیه متقاضیان تسهیلات خُرد از جمله شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت‌های معتبر خصوصی می‌شود. حسینی اضافه کرد: در مرحله اول و برای تسریع در دستورات رئیس‌جمهور بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/6/599877/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها