اخبــــار


مردم محور احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل

معاون اول رئیس‌جمهور اساس کار نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال را بهره‌گیری از مدیریت، سرمایه، فکر و خلاقیت مردم دانست.
به گزارش ایلنا، محمد مخبر صبح دوشنبه در دومین جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال با تأکید بر اینکه رمز موفقیت و نجات اقتصاد کشور در گرو حضور و محوریت مردم در اداره کشور است، تصریح کرد: باید محور ساماندهی و برنامه‌ریزی به منظور احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل مردم باشند؛ چرا که منابع محدود دولتی و حتی نهادهای عمومی پاسخگوی نیاز کنونی جامعه برای فعال شدن بخش تولید در کشور نیست. در این زمینه لازم است دستگاه‌های اقتصادی با نوآوری و خلاقیت شیوه‌های نوینی برای تأمین مالی به‌صورت نهضتی و توسط مردم به کار گیرند.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نهضت احیای واحدهای اقتصادی به‌دنبال فعال‌سازی بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیلی است که مالک آن مردم هستند و نباید اجازه دهیم که مخاطب و هدف این نهضت بزرگ تنها بخش و قشرخاصی از کشور شود.
وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی فعال‌سازی بخش تولید، صنعت و خدمت، ثروت‌افزایی برای مردم به‌عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور است. وی همچنین بازتعریف اهداف و مأموریت‌های نهادهای عمومی در زمینه احیای واحدهای اقتصادی فعال و غیرفعال را خواستار شد و تأکید کرد: باید نهادهای عمومی در این نهضت واحدهای راکد را به مردم واگذار کنند. معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: منابع و کانون‌های مالی نیز از مهم‌ترین بخش‌های نهضت احیای واحدهای اقتصادی هستند که در این راستا شبکه قرض‌الحسنه‌های مردمی و مساجد کشور می‌توانند به‌عنوان پشتیبان مالی خوب در زمینه فعال‌سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به کار آیند.

الزام درج قیمت تولیدکننده روی فیلتر روغن و لنت خودرو

معاون وزیر صمت اظهار داشت: با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه‌های عرضه بیش از 20 درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به‌صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه‌های بعد از تولید لنت ترمز در حدود 15.5 درصد و در فیلتر حدود 18.5 درصد است که این برای نظام عرضه کالای مذکور قابل پذیرش است.
به گزارش سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، نشست هم‌افزایی با انجمن‌های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، تولیدکنندگان داخلی این محصولات، عباس تابش، عنوان کرد: تلاش می‌شود با اجرای این طرح از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف‌کننده قیمت‌ها شفاف‌سازی شود. تابش با بیان این مطلب افزود: اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکالات برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا می‌شود که مصرف‌کننده متضرر نشود و واسطه‌های متعددی که به وجود آمده و مصرف‌کننده مجبور به پرداخت این هزینه‌ها می‌شود نیز برطرف شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/7/599880/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها