معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد

ایجاد مزیت رقابتی برای پیام رسان های بومی در دستور کار


محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات درباره تقویت و حمایت از پیام رسان‌های بومی گفت: سیاست مربوط به تقویت پیام رسان‌های بومی را مرکز ملی فضای مجازی معلوم می‌کند و وزارت ارتباطات مسئولیت بخشی از این سیاست را طبق سند طرح کلان شبکه ملی اطلاعات برعهده دارد.
به گزارش مهر، خوانساری افزود: در قالب سند الزامات و معماری کلان شبکه ملی اطلاعات تقسیم کار ملی صورت گرفته و تکالیف وزارت ارتباطات نیز در مورد آن مشخص است. بخشی از این تکالیف مربوط به خدمات شبکه ملی اطلاعات می‌شود و مسئولیت آن به ما در سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر اینکه پیام رسان‌های بومی هم اکنون مراحل و مسیر اولیه رشد را طی کرده‌اند، گفت: قاعدتاً برای آنکه پیام رسان‌های بومی به‌صورت گسترده در کشور مورد استفاده قرار گیرند، باید مزیت‌های رقابتی را بر مبنای ظرفیت‌هایی که در دولت و نیز دولت الکترونیک وجود دارد، در اختیارشان بگذاریم.وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا خدمات دولت در پیام رسان‌های بومی تجمیع شده و به نوعی پیام رسان‌های بومی به‌عنوان ابزار خدمت رسان شناخته می‌شوند.
با‌وجود تلاش‌های زیادی که انجام گرفته ما در دولت الکترونیک هنوز به نقطه بلوغ نرسیده‌ایم که خدمات دولت را بتوانیم با ابزارهای دقیق و قابل ارتـــقا و مناسبی روی پیام رسان‌ها ببریم. به همین دلیل نحوه تبدیل پیام رسان‌ها به ابزار خدمات رسان، در دست بررسی و برنامه ما قرار دارد.خوانساری درباره تسهیلاتی که به پیام رسان‌های بومی تعلق خواهد گرفت، گفت: طبق مصوب شورای عالی فضای مجازی تاکنون تسهیلاتی در قالب وام  یا ظرفیت‌های سرور در مراکز داده داخلی برای پیام رسان‌های بومی در نظر گرفته شده و این تکالیف را همچنان دنبال می‌کنیم. با وجود این به نظر می‌رسد که بازار پیام رسان‌های بومی با تنوع خدمات و افزایش ظرفیت‌های زیرساختی در لایه خدمات، گسترش پیدا خواهد کرد.خوانساری با اشاره به اینکه پیام‌رسان‌ها در برخی حوزه‌ها موفق عمل کرده‌اند، افزود: البته ما به تقویت بیشتر این رسانه‌ها نیاز داریم و از این‌رو در قالب خدماتی که برای مردم ارزش افزوده ایجاد می‌کند، می‌توانیم این تقویت را شکل دهیم. در صورتی که نیازهای خدماتی مردم بر بستر پیام‌رسان‌های بومی فراهم شود، این پیام رسان‌ها برای استفاده کاربران، جذاب‌تر خواهند شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/11/599893/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها