اخبـار


آمار  مهاجرت نخبگان تکذیب شد

پرویز کرمی، سخنگوی بنیاد ملی نخبگان، آمار منتشر شده از مهاجرت برگزیدگان المپیاد‌های علمی به خارج از کشور را تکذیب کرد و گفت: انتشار خبری مبنی بر خروج 82 نفر از ٨۶ نفر دارنده مدال‌آورندگان المپیادهای علمی از کشور کذب است.به گزارش «ایران»، کرمی افزود: براساس مطالعات آماری انجام شده روی بیش از ٢٨٠٠ نفر از برگزیدگان المپیاد های جهانی و کشوری، (مدال‌های طلا، نقره و برنز) 62 درصد برگزیدگان المپیادهای جهانی در کشور هستند که از این میان 57 درصد قطعی در داخل بوده و 4/4 درصد نیز توسط برنامه بازگشت پس از ادامه تحصیل به کشور بازگشته‌اند.وی در ادامه گفت: در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، تمهیدات لازم برای بازگشت آن تعداد از المپیادی‌های دانش‌آموزی جهانی و کشوری (معادل 38 درصد) که مشغول تحصیل یا کار در خارج از کشور هستند  اندیشیده  شده و بستر امکان انجام فعالیت‌های مشترک با این افراد نیز مهیا و در جریان است.
کرمی افزود: اطلاعات دقیق درباره آمار مهاجرت و موارد مذکور در کتاب سالنامه آمار مهاجرت ایران که به همت رصد خانه مهاجرت ایران وابسته به دانشگاه صنعتی شریف تهیه شده موجود است و علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانند با مراجعه به این کتاب و بویژه (فصل 9 صفحه 260) اطلاعات مستند را کسب و مورد استفاده قرار دهند.

حمایت ۲۶۰ میلیاردتومانی از ۵ طرح کلان ملی فناوری

پنج طرح کلان ملی فناوری در علوم بنیادی با توجه به اهمیت بالای این علوم و کارکردهای فراوان آن با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومانی از سوی مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری حمایت شد.به گزارش «ایران»، بررسی‌ها نشان می‌دهد از مجموع ۶ طرح حمایت‌شده از زمان آغاز به کار مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری، پنج طرح در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مورد حمایت قرار گرفته است. در مجموع حدود ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور حمایت از طرح‌ها مصوب شده که از این میزان، رقمی  حدود ۱۱۷ میلیارد تومان سهم معاونت بوده است. ‌همچنین بر مبنای پیشرفت پروژه و شاخه‌های کلیدی عملکرد تعیین‌شده، تاکنون اعتباری  حدود ۱۰۱ میلیارد تومان از سهم معاونت پرداخت شده است.تحلیل‌ها بیانگر آن است از مجموع پنج طرح حمایت‌ شده، بخش نجوم و کیهان‌شناسی، سه طرح را به خود اختصاص داده است. همچنین بررسی نسبت توزیع ریالی حاکی از آن است که از مجموع ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، بخش نجوم و کیهان‌شناسی با رقمی  حدود ۲۴۶ میلیارد تومان، بیشترین میزان ریالی حمایت را به خود اختصاص داده است. تاکنون تمام پنج طرح سرمایه‌گذاری‌شده در این حوزه، با موفقیت همراه بوده است.


 کاهش 20 میلیونی مکالمات رومینگ ملی

در مدت سه ماه‌ بیش از ۲۰ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته، بدین‌ترتیب که درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، از آنتن اپراتور دیگر استفاده شده است.به گزاش «ایران»، آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتورب) درباره مکالمات از طریق رومینگ ملی، حاکی از آن است که در سه ماهه‌ سوم سال ۱۴۰۰، در مجموع ۲۰ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۳۲۳ مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه صورت گرفته که البته در مقایسه با آمار ۲۲ میلیونی سه ماهه‌ دوم، کاهش یافته است.گفتنی است رومینگ ملی نخستین بار در خردادماه 93 بین اپراتور رایتل، همراه اول و ایرانسل برقرار شد. اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد که چنانچه در منطقه‌ای، سیمکارت مشترکان آنتن نداشت، آنها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند. این طرح از سال 97، بین هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستایی به‌صورت فراگیر به اجرا درآمد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/11/599894/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها