برنامه های زیارتی سازمان حج و زیارت تشریح شد

سرعت گرفتن اعزام ها به عتبات


در نشست مسئولان حوزه حج و زیارت اعلام شد: با سرعت گرفتن اعزام‌های سازمان‌یافته، درهفتاد روز گذشته نزدیک به 13 هزار زائر به عتبات عالیات رفته‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید محمدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با ارائه آمار، به استقبال زائران از سفرهای زیارتی به عتبات عالیات اشاره کرد و تعداد زائرانی را که از ۲۳ آبان ماه تاکنون در قالب کاروان‌های زیارتی به اعتاب مقدسه درعراق اعزام شده‌اند نزدیک به ۱۳ هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت: در این مدت زائران از ۱۸ استان سازماندهی و از هفت ایستگاه پروازی تهران، کرمان، یزد، مشهد، ساری، تبریز و اصفهان به عراق اعزام شده‌اند و از ۱۲ بهمن ماه نیز ایستگاه پروازی شیراز فعال خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ شرکت در ۱۸ استان به مشتاقان سفر به عتبات عالیات خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در برخی استان‌ها مانند خوزستان زائران در انتظار از سرگیری سفرهای زمینی به عراق هستند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات سازمان حج همچنین به اعزام هشت گروه ۲۴ نفره دریک ماه گذشته به دمشق اشاره کرد و از کاهش قیمت بسته‌های این سفر زیارتی خبرداد.
وی افزود: در سامانه جدید سازمان حج و زیارت ریز هزینه بسته‌های سه و چهار شب سفر سوریه برای زائران اطلاع‌رسانی شده است.
علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت به اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی کاروان‌های پنجاه نفره سفر به دمشق اشاره کرد و گفت: بسته سفر یک هفته‌ای زیارت بارگاه حضرت زینب(س) و حرم حضرت رقیه(س) هم در دستور کار قرار دارد.
همچنین اعلام شد تاکنون ازمنابع رسمی دولت و وزارت حج عربستان دستورالعمل و خبری درخصوص برگزاری و یا عدم برگزاری حج آینده منتشر نشده و سازمان حج و زیارت همچون دیگر کشورهای اسلامی امیدوار است که دعوتنامه مذاکره در خصوص حج آینده با مسئولان سعودی را دریافت کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/25/599934/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها