اخبار


رئیس پلیس پایتخت:
مجرمان گستاخ و جری شده‌اند

گروه حوادث/چند روز قبل دو حادثه تیراندازی و درگیری مسلحانه در خیابان‌های تهران رخ داد که در یکی از این حوادث یک مأمور پلیس از سوی سارق شرور مجروح شد. در همین رابطه  سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ به تشریح جزییات این دو حادثه پرداخت.
وی در این باره به ایلنا گفت: ماجرای تیراندازی در خیابان شریعتی در واقع درگیری بین دو نفر بود که بلافاصله بعد از اطلاع، مأموران پلیس  در محل درگیری حاضر شده و فردی که اقدام به تیراندازی کرده بود دستگیر شد. در ادامه بررسی‌ها یک خودروی مازراتی هم از خانه این فرد کشف و ضبط شد. البته هر دو طرف درگیری در این ماجرا مجرم و متخلف بودند. این پرونده در حال حاضر در پلیس امنیت در حال بررسی است.
سردار رحیمی درباره یک سرقت مسلحانه در خیابان ولنجک نیز گفت: به محض اینکه مطلع شدیم یک گروه سارقان مسلح قصد انجام سرقت از خانه‌ای را  دارند، همکاران ما در کلانتری ولنجک وارد کار شدند. این افراد به محض مشاهده پلیس با گستاخی تمام اقدام به تیراندازی کردند و همکاران ما نیز با رشادت و پایمردی مقابل آن‌ها ایستادند.
وی ادامه داد: یک نفر از این سارقان مسلح در جریان این درگیری به همراه سلاحش دستگیر شد. این گروه از جمله باندهای سارقان مسلح بودند که در شمال شهر تهران اقدام به سرقت می‌کردند و خوشبختانه قبل از اینکه بتوانند کار خود را انجام دهند شناسایی و دستگیر شدند. در جریان این درگیری یکی از همکاران ما نیز زخمی شد که البته خدا را شکر حال عمومی او الان خوب است. البته  گلوله از کنار شقیقه‌اش رد  و زخمی شد اما خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی‌اش خوب است و دو روز پیش هم در مورد تشویق ویژه قرار گرفت.
رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که با توجه افزایش دستگیری سارقان مسلح اما باز هم شاهد هستیم که این افراد همچنان به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند، گفت: مجرمان گستاخ‌تر و جری‌تر شده‌اند و باید روی  این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم .
وی ادامه داد: به نظر من علت این امر پایین بودن هزینه جرم برای مجرمان است. در برخورد با مجرمان یک بخش برخوردهای پلیسی و انتظامی است و بخش دیگر برخوردهای قضایی است که باید در ادامه و تکمیل کننده تلاش‌های پلیس باشد.
رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سؤال که در این زمینه با مشکل قانونی مواجه هستیم،‌ گفت: معتقدم در این زمینه مشکل قانونی وجود ندارد اما باید برخورد قاطع با مجرمان صورت بگیرد.

دستگیری زورگیران ری

گروه حوادث/ اعضای باند 3 نفره زورگیران مسافرکش‌نما در شهرستان ری دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، تیم عملیاتی کلانتری 176 حسن‌آباد در حال گشتزنی در محور حسن‌آباد بودند که به راننده و 2 سرنشین یک دستگاه خودروی پراید که با سرعت بالایی در حال حرکت بود، مشکوک شدند. طی یک عملیات ضربتی خودرو متوقف و در بررسی از داخل خودرو مشخص شد که یکی از اتباع کشورهای همسایه در کف خودرو خوابیده و خود را از انظار پنهان کرده است.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در این باره گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان، تبعه کشورهای همسایه را به عنوان مسافر سوار بر خودروشان کرده و پس از زورگیری، وی را مجبور به پنهان شدن کرده‌اند.
در بررسی‌های  بیشتر اموال مالباخته کشف و متهمان به بزه انتسابی اعتراف کردند که با انتقال متهمان به کلانتری در تحقیقات اولیه مشخص شد یکی از متهمان سابقه‌دار بوده و با استفاده از کلاه‌گیس چهره خود را تغییر داده است.
وی افزود: با تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

بازداشت 3 عامل اصلی نزاع مسلحانه شهرستان کهگیلویه

گروه حوادث/ ۳ نفر از عاملان اصلی نزاع و درگیری مسلحانه در کهگیلویه دستگیر شدند.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی پلیس کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ علی مسعودجو سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کهگیلویه در این باره گفت: در پی اجرای حکم اعدام شخصی به هویت معلوم در زندان مرکزی یاسوج که سال‌های قبل یک نفر را در شهرستان کهگیلویه به قتل رسانده بود، پس از مراسم خاکسپاری فرد اعدام شده، وابستگان او به منازل اولیای دم فرد مقتول حمله‌ور شدند و نزاعی در گرفت.
وی در ادامه افزود: در جریان این نزاع یک نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست داد که بلافاصله مأموران حاضر در صحنه 3 نفر از عاملان نزاع و متهمان اصلی قتل را شناسایی و دستگیر و 3 قبضه اسلحه گرم از آنها کشف و ضبط کردند.
جوانب موضوع از سوی پلیس در حال بررسی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/26/599943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها