سالن‌های کنسرت در چه صورت ظرفیت 100درصدی خواهند داشت؟


ندا سیجانی- اواسط آذرماه بود که برگزاری کنسرت‌های موسیقی و فروش بلیت کنسرت پس از دوسال رونق دوباره گرفت. پیگیری‌های پی‌درپی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و برگزاری جلسات متعدد دست‌اندرکاران موسیقی با حضور شرکت‌های برگزارکننده و نماینده سالن‌ها، تا به امروز این اجراها به روند خود ادامه می‌دهد. قرار شد که کنسرت با بهره‌مندی از50 درصد ظرفیت سالن‌ها والبته رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزارشود. اما باوجود تأکید بسیار بر رعایت این دستورالعمل‌ها، متأسفانه بعضاً شاهد بودیم دربرخی از کنسرت‌ها موارد لازم رعایت نمی‌شود و شرکت‌کنندگان این برنامه‌ها بدون توجه به نکات بهداشتی، صندلی‌هایی که سمت چپ و راست آن افراد دیگری نشسته‌اند در کنسرت شرکت کرده‌اند و این یعنی از ظرفیت صددرصدی سالن استفاده شده است.
محسن رجب پورمدیرعامل اتحادیه صنفی ناشران موسیقی، تهیه‌کننده و کنسرت‌گذار در این‌باره به «ایران» گفت: «براساس دستور‌العمل وزارت کشور، بلیت فروشی کنسرت‌های موسیقی این‌گونه است که به ازای هرخانواده‌ای که درخواست خرید بلیت می‌دهند صندلی‌های چپ و راست او خالی است و سالن‌ها می‌بایست با ظرفیت 50درصد، اجراهای کنسرت را برگزار کنند و هیچ بلیتی خارج از سیستم فروش نمی‌رود.»
او در ادامه افزود: «درآینده نزدیک قرار است سایت‌های فروش بلیت درحوزه سینما، تئاتر و موسیقی به سامانه «امید» متصل شوند که متعلق به وزارت کشور است و بر این اساس مخاطبان می‌توانند به‌صورت آنلاین، بلیت اجراهای مورد علاقه خود را خریداری کنند. این سامانه قبل‌تر وجود داشت و با بررسی کد‌های ملی افراد، این آمار حاصل می‌شود که چه افرادی درحال حاضرکرونا دارند و چه افرادی در سلامت کامل هستند و واکسن دریافت کرده‌اند و با این استعلام مشخص می‌شود این افراد مجاز به خرید بلیت هستند یا خیر. درحال متصل شدن به این سیستم‌ها هستیم.
او درباره روند کار توضیح داد: «بعد از وصل شدن به این سامانه، افراد شرکت کننده در کنسرت در دو مرحله استعلام می‌شوند ابتدا قبل از شروع برنامه و در زمان خریداری بلیت و مرحله دیگر 24 ساعت قبل از شروع کنسرت است و کد ملی همه افراد در سالن استعلام می‌شوند تا نسبت به سلامت افراد حاضر در سالن بررسی‌های لازم صورت بگیرد. مرحله بعدی بررسی افراد بعد از اجرای کنسرت است تا اگر اختلالی به وجود آمده باشد، آمارها بار دیگر بررسی شوند و بر این اساس تنها دراین شرایط می‌توانیم از ظرفیت سالن‌های کنسرت به‌صورت صددرصدی بهره مند شویم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/27/599947/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها