سلتیک موضع خود در خصوص جذب قایدی را تغییر داد

تثبیت صدرنشینی پورتو با گلزنی طارمی


گروه ورزشی/ مسابقات فوتبال در قاره اروپا در حال برگزاری است و در این بین لژیونرهای فوتبال ایران هم برای تیم‌های خود به میدان رفتند و اخبار مختلفی در خصوص درخشش و یا انتقال برخی از آنها به باشگاه‌های دیگر مطرح شد. در هفته نوزدهم لیگ برتر پرتغال بامداد دیروز پورتو به مصاف فامالیسائو رفت و 3-1 به پیروزی رسید. در این بازی مهدی طارمی در دقیقه 78 از روی نقطه پنالتی گل سوم پورتو را به ثمر رساند. ستاره ملی‌پوش کشورمان در این بازی نیمکت نشین بود و از دقیقه ۷۰ وارد بازی شد و توانست پس از 8 دقیقه برای تیمش پنالتی بگیرد و آن را تبدیل به گل کند. پورتو با این برد 53 امتیازی شد و صدرنشینی خود را تحکیم بخشید.
رکورد مهدی طارمی در لیگ پرتغال
طارمی مقابل فامالیکائو برای چهارمین هفته متوالی در لیگ پرتغال موفق به گلزنی شد تا آمارش در ریوآوه را تکرار کند. مهدی در فصل 20- 2019 و در زمانی که در ریوآوه توپ می‌زد، در هفته‌های 26 تا 29 لیگ پرتغال موفق به گلزنی شد و حالا در هفته‌های شانزدهم تا نوزدهم توانسته دروازه حریفان پورتو را باز کند. طارمی نه تنها به آمار ویژه‌اش در ریوآوه رسیده بلکه او اولین بازیکن شاغل در لیگ پرتغال است که در این فصل موفق شده در چهار هفته متوالی، گلزنی کند. مهدی با 4 گلی که در این 4 هفته به ثمر رسانده، حالا در پایان هفته نوزدهم لیگ پرتغال، با 11 گل زده در رده سوم برترین گلزنان این تورنمنت قرار دارد و 4 گل با آقای گل فعلی لیگ پرتغالی - داورین نونز مهاجم بنفیکا - فاصله دارد.
در دیگر دیدار این هفته از مسابقات لیگ پرتغال ماریتیمو با علی علیپور میزبان بلننسس بود و این دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید. در این بازی علیپور بازیکن ایرانی از دقیقه 62 وارد میدان شد و برای تیمش بازی کرد. ماریتیمو در این بازی از دقیقه 44 با اخراج یکی از بازیکنان خود 10 نفره شده بود. یاران علیپور با این تساوی با 24 امتیاز در رده نهم قرار دارند. همچنین از هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ دسته دوم اسپانیا، پونفرادینا در خانه هوئسکا به میدان رفت و 2-1 به برتری دست یافت. در این بازی امیر عابدزاده در ترکیب اصلی پونفرادینا حضور داشت و اگرچه یک گل دریافت کرد اما نمایشی دیدنی از خود نشان داد. او توانست در این 90 دقیقه، 7 سیو فوق‌العاده را به ثبت برساند که 5 واکنش از درون محوطه جریمه مهار شد. طبق آمار سوفا اسکور عابدزاده با کسب نمره 7.9 به دومین بازیکن برتر زمین معرفی شد و توانست بار دیگر توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. پونفرادینا با این برد 41 امتیازی شد و در رده پنجم قرار دارد. خبر دیگر در خصوص مهدی قایدی است. در حالی که چند روز پیش صحبت‌هایی در خصوص حضور قایدی در باشگاه سلتیک اسکاتلند مطرح شده بود دیروز خبر رسید که این باشگاه موضع خود را در جذب ستاره ایرانی شباب الاهلی تغییر داده است. در جدیدترین خبر در این زمینه سایت «FanSided» انگلیس از کاهش پیشنهاد باشگاه سلتیک برای جذب ستاره ایرانی شباب الاهلی دوبی خبر داد. طبق اعلام این رسانه انگلیسی غول فوتبال اسکاتلند برای جذب قائدی 3.5 میلیون پوند به باشگاه شباب الاهلی پیشنهاد داده است. این در حالی است که پیش از این رسانه‌های اماراتی از پیشنهاد 4.5 میلیون یورو یا 4 میلیون پوندی برای جذب قایدی خبر داده بودند. به نظر می‌رسد باشگاه سلتیک برای جذب ستاره ایرانی مبلغ اولیه پیشنهادی اش را کاهش داده است. خبر دیگر در خصوص اللهیار صیادمنش، مهاجم جوان و آینده دار ایرانی است که خبرنگار ترکیه‌ای به تمجید از مسئولان باشگاه فنرباغچه به‌دلیل خرید او پرداخت. صیادمنش در سال 2019 با مبلغ 750 هزار یورو از استقلال راهی فنرباغچه ترکیه شد و قراردادی 5 ساله با این تیم امضا کرده بود و حالا با گذشت 3 سال از قرارداد او با فنرباغچه ارزش مهاجم ایرانی این تیم چندین برابر شده است. بر این اساس سرکان حمزه اوغلو، خبرنگار مطرح ورزشی این کشور در صفحه توئیترش، نوشت: «باشگاه فنرباغچه بعد از گذشت 3 سال می‌خواهد این بازیکن را با مبلغ 4.5 میلیون یورو به هال سیتی بفروشد و این نشان می‌دهد که صیادمنش در طول 3 سال سودی 6 برابری برای فنرباغچه خواهد آورد.» گفتنی است باشگاه استقلال نیز از فروش صیادمنش به هال سیتی دست خالی نخواهد ماند و در صورت انتقال این بازیکن جوان به هال سیتی با مبلغ 4.5 میلیون یورو نزدیک به یک میلیون یورو به جیب استقلالی‌ها می‌رود چون‌بندی در قراردادش وجود دارد که در صورت فروش این بازیکن 20 درصد مبلغ انتقال به باشگاه تهرانی می‌رسد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/22/599973/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها