دعوت از کنعانی‌زادگان و اخلاقی که در تیم ملی گم شد


حامد جیرودی
روزنامه‌نگار
دعوت شدن محمدحسین کنعانی‌زادگان به تیم ملی، موضوعی است که در چند روز اخیر به محل بحث تبدیل شده است. بازیکنی که یکی از مهره‌های ثابت دراگان اسکوچیچ در بازی‌های قبل ایران به شمار می‌آمد اما فایل صوتی و تصویری که چند وقت پیش از او منتشر شد، باعث شد تا بخش عمده‌ای از اهالی فوتبال ایران ناراحتی‌شان را از دعوت مجدد این بازیکن به تیم ملی ابراز کنند. این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال از اولویت داشتن مباحث اخلاقی حرف زده بود و به نظر می‌رسید در این شرایط کنعانی‌زادگان جایی در تیم ملی نداشته باشد ولی دعوت از این بازیکن ثابت می‌کند خواست و نظر سرمربی کروات تیم ملی در اولویت بوده و او همان طور که خودش اشاره کرده بود، به مسائل فنی توجه دارد، نه چیز دیگر!
با این حال، پرونده کنعانی‌زادگان موضوعی نیست که بتوان بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد. باشگاه «فرهنگی – ورزشی» پیشوندی است که قبل از نام بیشتر تیم‌های ایرانی آمده است. با این حال، گاهی اوقات اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که زوال اخلاق در فوتبال ایران را بیش از پیش نشان می‌دهد. مشکلی بزرگ که حالا دامنه آن به اتوبوس تیم ملی نیز کشیده شده است. تا پیش از این ماجرا، شایعاتی از این دست گاهی مطرح می‌شد و حتی ویدیویی از یکی از بازیکنان سابق تیم ملی نیز منتشر و حتی گفته شد که دلیل دعوت نشدن او به تیم ملی، به همان ویدیو مربوط می‌شود ولی آن موضوع در یک حریم شخصی رخ داده بود ولی حالا فایل صوتی کنعانی‌زادگان در شرایطی منتشر شده که او در اردوی تیم ملی حضور داشته و آنچه با شنیدن این فایل صوتی به اذهان متبادر می‌کند، این است که اتوبوس تیم ملی به محلی برای رفتار نامتعارف، بی‌شرمانه و غیر اخلاقی تبدیل شده است. ماجرا وقتی دردناک‌تر می‌شود که تیم ملی به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه بود ولی با این اتفاق ممکن بوده کرونا به دیگر بازیکنان و اعضای تیم ملی نیز سرایت کند.
نکته دیگری که در این بین وجود دارد، این است که به نظر می‌رسد تیم ملی از نبود کنعانی‌زادگان چندان متضرر نمی‌شده است. اسکوچیچ در گفت‌و‌گوی اخیرش به فقدان دفاع کنار و وسط اشاره کرده که شاید به‌صورت کلی درست باشد ولی او در این اردو مدافعان وسط دیگری مانند سید مجید حسینی و سیاوش یزدانی را هم در اختیار دارد که بخواهد از آنها در کنار شجاع خلیل‌زاده استفاده کند. خصوصاً حسینی که خود اسکوچیچ بشدت از او تعریف و تمجید کرده است. سرمربی تیم ملی در همان صحبت به این اشاره کرده بود که شده بازیکنی را به خاطر مسائل اخلاقی دعوت نکند و اگر لباس تیم ملی را می‌پوشیم، 3 برابر روی رفتارهای خودمان حساس شویم و برخی کارها در لباس تیم ملی، قابل قبول نیست. حالا اما این سؤال به وجود می‌آمد پس چطور کنعانی‌زادگان با وجود جنجال اخیر و خدشه‌دار کردن حریم تیم ملی، بازهم به اردو دعوت شده است؟ در حالی که انتظار می‌رفت او تنبیه و مؤاخذه شود و حداقل تصمیم دعوت نشدن او به تیم ملی بود. بنابراین باید از کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال پرسید که چرا با این بی‌اخلاقی برخورد نشده است؟

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7833/21/599980/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها