اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
توسعه موتور جست‌وجوی بومی با ابتکار نخبگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «ذره‌بین» یک موتور جست‌وجوی فارسی، ویژه کاربران ایرانی است که تجربه‌ای فراتر از جست‌وجوی عادی را برای کاربران فراهم می‌کند.
به گزارش «ایران»، عیسی زارع‌پور در ادامه نوشت: طبق قولی که قبلاً در مورد معرفی سرویس‌های‌ ایرانی داده بودم، می‌خواهم یکی از محصولات فناورانه بومی را به شما هموطنان معرفی کنم؛ محصولی که با ابتکار و تلاش جمعی از جوانان نخبه کشورمان و با حمایت همراه اول تولید شده و قابل استفاده است. وی افزود: «ذره‌بین» یک موتور جست‌وجوی فارسی، ویژه کاربران ایرانی است که تجربه‌ای فراتر از جست‌وجویی عادی را برای کاربران فراهم می‌کند. زارع‌پور تأکید کرد: ذره‌بین علاوه بر نمایش نتایج موتورهای جست‌و‌جو نظیر گوگل از طریق فراجست‌وجوگر خود، امکانات و خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد که وبگردی در اینترنت را بهبود می‌بخشد. وی تأکید کرد: این موتور جست‌و‌جو، دسترسی کاربران به انواع محتواهای ویدیویی، صوتی و آموزشی در دنیای وب و شبکه‌های اجتماعی را به راحتی امکانپذیر می‌کند. حتی بخش «آوا» در ذره‌بین انواع محتواها از موسیقی و پادکست گرفته تا مداحی و کتاب‌های صوتی را بدون نیاز به دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد که مشابه آن در موتور جست‌وجوی گوگل هم وجود ندارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان‌ کرد: جست‌وجو و دسترسی سریع به فروشگاه‌های اینترنتی، اطلاع از بازار ملک و خودرو، طلا و غیره از دیگر ویژگی‌های ذره‌بین است. زارع‌پور گفت: علاوه بر امکانات مناسب ذره بین، استفاده از این موتور جست‌وجو مزیت‌های ترافیکی مثل ترافیک رایگان در قالب بسته اینترنتی و اینترنت نیم‌بها را هم دارد. وی افزود: ارائه پاسخ‌های هوشمند، امکان جست‌وجو و گشت‌وگذار در محتوای شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، دسترسی به خدمات تصویری، متنی و ویدیویی داخلی و خارجی از دیگر امکانات این موتور جست‌وجوی ایرانی است. امتحان کنید و نظرتان را برایم بفرستید.

اندازه گیری مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها

معاون امور رادیویی رگولاتوری گفت: اپراتورها برای ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبتنی بر تکنولوژی‌های نسل چهارم و بالاتر تلفن همراه، باید سایت و دکل جدید نصب کنند تا بتوانند نیاز کاربران به پوشش بهتر و سرویس باکیفیت‌تر را برطرف کنند. به گزارش«ایران»، نسترن محسنی با اشاره به نگرانی مردم از اثرات تشعشعی امواج رادیویی، یکی از اهداف پایش امواج الکترومغناطیسی را اطمینان از رعایت حدود استانداردهای تشعشعی در شبکه‌های اپراتوری که در بستر ارتباطات رادیویی فعالیت می‌کنند، دانست و افزود: رگولاتوری در همکاری با سایر سازمان‌های متولی در این حوزه، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل‌ها را پایش و اندازه‌گیری می‌کند. وی با تأکید بر لزوم تغییر رویکرد از نگاه بازدارنده در نصب دکل و سایت به رویکرد کنترل محور و ارزیابی مبتنی بر حدود تعیین‌شده در استانداردها برای تشعشعات امواج رادیویی گفت: رگولاتوری  سنسورهای اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس را در ۷۰ نقطه شهر تهران و ۱۸ نقطه شهر شیراز نصب کرده است و در حال حاضر میزان تشعشعات تجمعی در شهرهای تهران و شیراز از طریق این سنسورها و در سایر شهرها با استفاده از سامانه‌های پایش ثابت و خودرویی شدت امواج رادیویی، اندازه‌گیری و رصد می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/11/600014/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها