اخبار


در جریان درگیری با قاچاقچیان مسلح
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیب و سوران به شهادت رسید

گروه حوادث/ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیب و سوران در عملیات درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این حادثه گفت: روز دوشنبه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای یک باند مسلح، قصد انتقال محموله موادافیونی از سیب و سوران به نقاط مرکزی کشور را دارند که موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اطلاع داده شد و مأموران مبارزه با موادمخدر سیب و سوران با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در قالب چند تیم عملیاتی به رصد و کنترل مسیر تردد قاچاقچیان پرداخته و سرانجام ساعت ۲۰ دوشنبه سوداگران مرگ را که با یک دستگاه وانت نیسان در حال جا به جایی محموله موادمخدر، در حوالی روستای کهنمیر سوران بودند شناسایی کردند و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی بدون توجه به اخطارهای صادره به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و درگیری مسلحانه آغاز شد. در این درگیری که حدود نیم ساعت ادامه داشت بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس، یک نفر از سوداگران مرگ به هلاکت رسید و قاچاقچی دیگر با تنگ شدن عرصه بر خود و استفاده از تاریکی شب به اطراف متواری شد.
سردار طاهری خاطرنشان کرد: در این درگیری سرگرد وحید سالاری ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیب و سوران از ناحیه سر مجروح و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی تلاش تیم پزشکی برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند و این مأمور جان برکف پلیس استان به فیض شهادت نائل آمد. در این عملیات یک قبضه سلاح کلاش با ۹۶ تیر فشنگ جنگی از قاچاقچیان به دست آمد و در بازرسی از خودروی توقیفی آنها نیز ۳۰۵ کیلو و ۷۶۶ گرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مأمور جان برکف پلیس استان خاطرنشان کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم متواری آغاز شده که نتیجه اقدامات صورت گرفته اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا:
برخی شبکه های اجتماعی اخبار ناصحیح منتشر می کنند

گروه حوادث/ رئیس پلیس آگاهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از انعکاس غیرواقعی وقایع جنایی در برخی شبکه‌های اجتماعی ابراز نارضایتی کرد.
سردار «محمد قنبری» در همایش ویدیو کنفرانسی رؤسای ادارات مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی سراسر کشور با اشاره به انعکاس ناصحیح وقایع جنایی از سوی برخی شبکه‌های اجتماعی خواستار اطلاع‌رسانی صحیح کشف پرونده‌های جنایی به مردم شد و گفت: رؤسای پلیس آگاهی باید به ارتقای احساس امنیت عمومی در جامعه توجه جدی داشته باشند.
رئیس پلیس آگاهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: کارآگاهان پرتلاش پلیس آگاهی توانسته‌اند بیش از 90 درصد جرایم جنایی به وقوع پیوسته در 10 ماه منتهی به بهمن سال ‌جاری کشور را در کمترین زمان ممکن کشف کنند.
وی با اشاره به لزوم کاهش فاصله کشف تا وقوع جرایم جنایی، گفت: هیچ پرونده‌ای تا زمان کشف زوایای مبهم پرونده از چرخه پی‌جویی کارآگاهی خارج نمی‌شود. البته در همه جای دنیا، جرایمی به وقوع می‌پیوندد که کشف آن به سادگی امکان‌پذیر نبوده و به همین دلیل، کارگروه مشورتی با حضور کارآگاهان پیشکسوت در ستاد پلیس آگاهی تشکیل شده تا این‌گونه پرونده‌ها مورد بازخوانی مجدد قرار گرفته و به طور ویژه رسیدگی شوند.
سردار قنبری افزود: از آنجا که به طور معمول، جرایم جنایی با جان و حتی مال و ناموس افراد ارتباط مستقیمی داشته و اغلب، غیر قابل جبران است ضرورت دارد به منظور کاهش آسیب مردم، سهم سازمان‌های تأثیرگذار در وقوع این‌گونه جرایم، بویژه قتل تعیین شود و به‌صورت جدی مورد مطالبه و پیگیری قرار گیرد.

جاساز هروئین در معده قاچاقچی

گروه حوادث/ قاچاقچی مواد مخدر که با بلعیدن بسته‌های هروئین آنها را از شرق کشور به پایتخت منتقل می‌کرد در عملیات ویژه پلیس دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، از چندی قبل مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی در جریان فعالیت مجرمانه یک قاچاقچی قرار گرفتند و رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران معاونت عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت. با شروع بررسی‌ها و دریافت اطلاعات گسترده‌تر مشخص شد متهم در پوشش مسافر با بلعیدن مقادیر قابل توجه‌ای هروئین این مواد را از استان‌های شرقی کشور وارد پایتخت کرده و سپس اقدام به توزیع آن در بین مشتریان خود می‌کند.
سرهنگ «عبدالوهاب حسنوند» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به حساسیت موضوع مأموران اقدامات لازم را برای شناسایی و دستگیری سوژه انجام دادند و موفق شدند متهم را در محدوده جنوب پایتخت دستگیر کنند پس از انتقال وی به بیمارستان مشخص شد یک کیلو و 100گرم هروئین در معده وی جاساز شده که مواد خارج و کشف شد.
وی با بیان اینکه در بازجویی‌های پلیسی، متهم به همدستی خود با یکی از قاچاقچیان مواد مخدر شرق پایتخت اعتراف کرد و افزود: به‌دنبال این موضوع مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم دیگر پرونده را در شرق پایتخت شناسایی و کلیه فعالیت‌های وی را نیز تحت رصد لحظه به لحظه قرار دادند.
مأموران چندین روز پیاپی و بدون وقفه در حال رصد این متهم بودند تا بتوانند در زمان و مکان مناسب وی را دستگیر کنند، تا اینکه در نهایت صبح روز دوشنبه با هماهنگی مقام قضایی مأموران این پلیس به مخفیگاه متهم رفته و در عملیاتی ضربتی این قاچاقچی سابقه‌دار و حرفه‌ای را دستگیر کردند. در بازرسی‌های به عمل آمده از مخفیگاه متهم، 4کیلو و 320 گرم هروئین کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های پایانی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/26/600055/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها