اخبــــار


شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن

شرایط دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان با اعتبارسنجی تشریح شد. مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی دریافت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان با اعتبارسنجی را تشریح کرد.
بر این اساس طبق این متن، شرایط دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن طبق بخشنامه وزارت اقتصاد به شرح زیر است:
- دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان فقط با نامه کسر از حقوق.
- دریافت وام تا ۱۰۰میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته.
 براساس اعلام بانک مرکزی، جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در مرحله اول طبق بخشنامه وزارت اقتصاد شامل شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود و شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی است.

کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت برخی کالاها در پی اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از کاهش ۵۰ تا ۷۰ درصدی قیمت برخی کالاها از جمله آب معدنی و برخی لوازم یدکی خودرو با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده در هفته‌های اخیر خبر داد.
«محمدصادق مفتح» در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای طرح درج قیمت تولید‌کننده، مردم امکان یافتند تا خود به ناظران قیمت تبدیل شوند. وی بیان داشت: در این طرح اختلاف قیمت تولید‌کننده و مصرف‌کننده برای کالاهای سریع گردش ۲۰ درصد و برای کالاهای سرمایه‌ای و کند گردش مثل لوازم خانگی حداکثر ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است. مفتح ادامه داد: این ارقام، متر و معیاری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا اگر اختلاف قیمت در کالاهای پرمصرف بیش از ۲۰ درصد و در کالاهای سرمایه‌ای بیش از ۳۰ درصد بود، بدانند گرانفروشی در حال اتفاق افتادن است و بر این اساس تشخیص گرانفروشی برای مصرف‌کنندگان نهایی بسیار آسان شده است.
وی اضافه کرد: در همین مدت کوتاه از اجرای طرح، بازخوردهای خوبی از بازار دریافت شده و رقابت در لایه‌های توزیع و فروش بشدت افزایش یافته است. این مقام مسئول تصریح کرد: مجازات گرانفروش نخریدن کالا است که بزرگترین ضمانت اجرایی این طرح است و با این تفاسیر دیگر مثل سابق نیازی به سیستم‌های نظارتی سنتی مثل تعزیرات و کشف جرم نیز نخواهد بود و به عدالت خواهد انجامید. وی گفت: در گذشته تولیدکنندگان یک محصول نهایی، قیمت مصرف‌کننده را بر مبنای دورترین فاصله و بیشترین هزینه قرار می‌دادند و به همین دلیل سیستم درج قیمت مصرف‌کننده در ذات خود یک بی‌عدالتی و عدم رقابت را به‌دنبال داشت، اما اکنون و با اجرای طرح فعلی، کالا عادلانه‌تر، با شرایط و قیمت بهتر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و رقابت‌ها در حلقه‌های توزیع و فروش افزایش خواهد داشت. مفتح خاطرنشان کرد: امروز در کالاهایی همچون فیلتر هوا و فیلتر روغن خودروها تا ۷۰ درصد کاهش قیمت در برخی برندها را شاهد هستیم که نشان می‌دهد در گذشته یک ظلم و اجحاف سیستماتیک اتفاق می‌افتاد. وی بیان داشت: در خصوص کالاهای دیرگردش و سرمایه‌ای از جمله لوازم خانگی نیز مقرر شده کارخانجات فقط قیمت در کارخانه را روی محصولات درج کنند و قیمت‌هایی که قرار است به مصرف‌کننده نهایی برسد با هماهنگی سازمان حمایت در محل فروش روی آن کالا درج خواهد شد.

مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی به کارخانجات داده نشد

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی همچنین منکر هرگونه افزایش قیمت لوازم خانگی در حدود ۱۰ روز گذشته از سوی کارخانجات شد و تصریح کرد: چنین مجوزی به کارخانجات داده نشده است و اگر افزایش قیمت غیرمنطقی در کف بازار اتفاق افتاده باشد با آن برخورد خواهد شد.

مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت:
تدوین ۹ پروژه تحولی برای صنعت حمل و ‌نقل

 مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: بسته‌ای درخصوص حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب و کار در موضوعات تأمین اجتماعی، گمرک، نظام بانکی و… تهیه شده و رئیس‌جمهور برای اجرایی شدن این موارد دستور داده است. سیدروح‌الله غضنفری با بیان اینکه ۱۱سبد پروژه در رویکرد جدید وزارت صمت تعریف شده است، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در این خصوص، سبد پروژه صنایع حمل ‌و نقل است و برای آن ۹ پروژه تحولی تدوین شده و ۲ موضوع اصلاح ساختار زنجیره تأمین خودرو و اصلاح ساختار بازارهای زنجیره تأمین است. وی با تأکید بر راهبرد حمایتی وزارت صمت از تشکل‌ها و انجمن‌ها، تقویت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را یک ضرورت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت دانست و اظهار داشت: پیشبرد و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها بدون استفاده از تشکل‌ها و انجمن‌ها میسر نیست و رویکرد وزارتخانه در این خصوص استفاده از نظرات انجمن‌ها در همه برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها است./وزارت صمت

صندوق تثبیت بازار سرمایه عهده‌دار بازار سرمایه در روزهای بحرانی

رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با بیان اینکه صندوق تثبیت هرچند بازارگردان نیست، اما مدیریت ریسک بازار در روزهای بحرانی را برعهده دارد، گفت: هدایت منابع این صندوق در بازار باید اثربخش باشد و در زمان بحران سهم را به نقطه تعادل نزدیک کند. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «مهدی صبایی» با بیان اینکه تصمیم جدید هیأت مدیره فرابورس درخصوص نحوه اجرای تبصره ۳ ماده ۱۵ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی باعث افزایش نقدشوندگی در بازار می‌شود، افزود: وظیفه صندوق تثبیت، ورود به بازار در مواقع بحرانی است که با هدف کنترل و کاهش ریسک انجام می‌شود و نقدشوندگی مهم‌ترین محور برای حمایت از بازار در مواقع بحرانی است. وی تصمیم فرابورس را در خصوص چهاربرابر شدن دامنه نوسان با درخواست بازارگردان برای نمادهایی که پنج روز صف باشند در جهت نقدشوندگی بازار اقدام بسیار خوبی دانست و گفت: چنین تصمیم‌هایی به ایجاد تعادل پایدار در بازار سرمایه کمک می‌کند و باعث می‌شود قدرت صندوق تثبیت برای اجرای وظایف حمایتی بیشتر شود. صبایی هرگونه تصمیمی را که منجر به افزایش نقدشوندگی شود قابل تقدیر دانست و افزود: برداشته شدن حجم مبنا در بازار پایه مشروط به تشکیل صف فروش مستمر، تصمیم دیگری از هیأت مدیره فرابورس بود که توانست بخشی از صف‌های فروش بازار پایه را جمع‌آوری و نمادها را به تعادل نزدیک کند. رئیس هیأت عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه با تأکید بر اینکه همچنان عدم تعادل در بسیاری از نمادهای بازار باعث کاهش اثربخشی اقدامات این صندوق می‌شود، گفت: مصوبه اخیر هیأت مدیره فرابورس در راستای افزایش نقدشوندگی سهام، تعمیق بازار و تسریع قرار گرفتن قیمت سهم در محدوده تعادلی می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/7/600074/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها