قول مسئولان قمی بعد از تذکر رسانه‌ها

شهدای اول بهمن قم از گمنامی خارج می‌شوند


قم - ساعت ۱۶:۵۳ چهارشنبه اول بهمن ۱۳۶۵، سه راه بازار و چند نقطه دیگر شهر قم هدف حمله هوایی میگ‌های دشمن بعثی قرار گرفت که طی آن جمع زیادی از مردم بی‌گناه، از جمله مینی‌بوسی از دانش‌آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی که از اجرای سرود در سینما تربیت برمی‌گشتند به شهادت رسیدند. تصویر تلخی نیز شهدای دبستان شهید فیاض‌بخش پس از حمله موشکی به مدارس بروجرد ثبت شده(عکس ذیل) نشان می‌دهد رژیم بعث عراق، عامدانه مدارس و کودکان و نوجوانان ایرانی را هدف قرار داده است. فردای این روز وحشتناک روزنامه‌ها نوشتند: قریب 100 نفر از مردم بی گناه قم در اول بهمن، به خاک و خون کشیده شدند، اما بعد از ۳۵ سال، بسیاری از مردم قم مخصوصاً نسل جوان قمی اصلاً خبر ندارند شهر قم هم در جریان جنگ شهرها از سوی هواپیماهای رژیم بعث به طرز وحشیانه و ناجوانمردانه‌ای بمباران شده و بسیاری از مردم بی گناه از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیده‌اند.
با اینکه چند روزی از سالروز این حادثه تلخ گذشته است اما با بی‌توجهی مسئولان استانی قم، گرامیداشت شهدای این حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق، مورد بی‌توجهی قرار گرفت و یکسال دیگر هم به سال‌های گمنامی و غربت این شهدا افزود. به گزارش خبرگزاری فارس، «فراموشی عجیب شهادت نزدیک به 100 نفر در قم طی یک روز» تیتری بود که برای یکی از خبرهای حوزه حماسه و مقاومت این رسانه انتخاب شد و در رسانه‌های گوناگون بازتاب داشت. حالا مدیران قم برای گرامیداشت این شهیدان مظلوم به خط شده‌اند و قول داده‌اند که این شهدای عزیز را از گمنامی خارج کنند.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن هنرمند، رئیس بنیاد شهید استان قم می‌گوید: پیگیر هستم که مراسم گرامیداشت این شهدا در دستور برنامه‌های ما باشد و همچنین قرار شد در جلسه‌ای که هفته آینده درباره مراسم شهدا در دهه فجر داریم، یکی از موضوعاتی که در دستور جلسه باشد، پیگیری مراسم گرامیداشت شهدای اول بهمن ۶۵ باشد. محمدرضا زینال‌بیک، مشاور استاندار قم و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان قم هم تأکید کرد: در شهر مقدس قم هم از این دست حوادث و اتفاقات کم نداریم و برای اینکه نسل‌های بعدی ما این نقاط برجسته تاریخی را فراموش نکنند باید یک بازنگری اساسی در حوادث و وقایع انقلاب اسلامی داشته باشیم و برای آشنایی نسل بعد با آنها برنامه‌ریزی کنیم. وی ادامه داد: یکی از این مقاطع تاریخی، اول بهمن قم در سال ۱۳۶۵ است و برای بزرگداشت شهدای مظلوم این روز باید همت به خرج دهیم. بنابراین گرامیداشت شهدای انقلاب و رسیدگی به گلزار شهدای انقلاب و برنامه‌ریزی برای انجام مراسم و زدودن غبار از مزار شهیدان آنجا نیز از همین دست کار است که ان شاءالله در کارگروه‌های ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم مورد توجه قرار می‌گیرد و البته همت دوستان رسانه‌ای دغدغه‌مند را نیز طلب می‌کند.

تلاش کمیته نامگذاری شورای یادآوری اول بهمن قم
مهدی کلانتر‌زاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم هم گفت: در کمیته نامگذاری و کمیسیون خدمات شهری و کلان شهرداری و شورای شهر، این مهم مورد توجه بوده و خواهد بود و این موضوع در دستور کار کمیته قرار خواهد گرفت و روند قانونی برای اعلام نتیجه طی خواهد شد. در همین حال، محمود مسگری، نایب رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه به این مسأله بی‌توجهی شده است، گفت: هرچند نام خیلی از این شهدا بر معابر شهر گذاشته شده است، اما در مورد نامگذاری یکی از معابر به نام شهدای اول بهمن ۶۵، ان شاء‌الله پیگیری لازم انجام خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/10/600084/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها