کمیته اخلاق به شرط‌ بندی رسیدگی نکرد


حامد جیرودی/ علی‌اکبر یوسفی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال است که سابقه بازی در تیم‌های مختلفی را در کارنامه‌اش دارد. او که متولد ۲۱ شهریور ۱۳۴۸ است، درباره وضعیت این روزهای خود به خبرنگار «ایران» گفت:«من در حال حاضر در کار آزاد فعال هستم و چند سالی است که از فوتبال دورم. وقتی سال 1397 سرمربی شهدای بابلسر بودم، مسائل شرط‌ بندی رخ داد و من آنها را در در برنامه 90 به عادل فردوسی‌پور گفتم و بعد هم از فوتبال رفتم. فکر می‌کنم فوتبال برای امثال من نیست. البته نمی‌خواهم به کسی توهین کنم. چون خیلی‌ها فوتبالی هستند و سلامت کار می‌کنند و منظورم غیرفوتبالی‌ها هستند که باعث شدند ما فعلاً دور و بر فوتبال نباشیم. من از مسئولان فوتبال گله‌مند هستم. ما آن موقع همه مدارکی  را که در اختیار داشتیم به‌صورت مستند در اختیار کمیته اخلاق قرار دادیم ولی متأسفانه آن پرونده مختومه شد. در حالی که  اگر بررسی می‌شد، محرومیت‌هایی را برای برخی افراد در پی داشت ولی با بستن آن به ما یاد دادند که نباید روشنگری کنیم.»
یوسفی درباره نیم فصل اول لیگ برتر چنین نظر داد:«به اعتقاد من بازی‌های نیم فصل اول فراز و نشیب زیاد داشت. یکی از معضلاتی که در فوتبال ما وجود دارد،  بحث سخت افزاری و دیگری مالی است. الان تیم‌هایی که وابسته نفت هستند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. وقتی می‌بینم تیم‌های استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف می‌شوند یا پرسپولیس با چنین مشکلات مالی مواجه است، ناراحت می‌شوم. با این حال در نیم فصل شاهد درخشش تیم‌هایی مثل مس رفسنجان بودیم که ساختار دارد و خوب بازی می‌کند.»او که در دهه 70 یکی از لژیونرهای فوتبال ایران هم بوده درباره دوران بازیگری خودش نیز توضیح داد:«من خودم کارم را با جوانان نفت تهران آغاز کردم و آقای گل تهران شدم و بعد از سال 67 به پاس رفتم و 7 سال آنجا بودم. بعد هم به همراه تعدادی از پاسی‌ها به بهمن رفتیم و در ادامه به تیمبارو سنگاپور پیوستم. در ادامه هم با القادسیه کویت بازی کردم و پس از آن در الفجیره امارات به همراه آقای علی اصغر مدیرروستا بازی کردم. در پرسپولیس هم یار کمکی بودم. زمانی که فوتبال را شروع کردم مهاجم بودم ولی در ادامه آقای فیروز کریمی تشخیص داد یک خط عقب بیایم و هافبک شدم. البته در پاس در همه پست‌ها بازی کردم جز دروازه بان.»
یوسفی که سابقه ۸ بازی ملی و یک گل زده نیز برای ایران دارد، درباره دوران ملی اش گفت:« در مقدماتی جام جهانی 1994، بازی‌های آسیایی هیروشیما و جام ملت‌های 1996 افتخار این را داشتم که در خدمت تیم ملی باشم. البته در زمان آقای علی پروین در حق من کم لطفی شد وگرنه می‌توانستم بازی‌های ملی بیشتری داشته باشم. در جام جهانی فوتسال هم بودم که با مربیگری آقای مایلی کهن به مقام چهارم جهان رسیدیم و 5 گل هم آنجا زدم.»این پیشکسوت فوتبال درباره شرایط حال حاضر تیم ملی هم عنوان کرد:«این تنها دوره‌ای است که ما خیلی راحت داریم صعود می‌کنیم. البته در خط دفاعی مشکلاتی داریم و به نظرم جایگزینی برای سیدجلال حسینی پیدا نشده است. با این حال، خط حمله خوبی داریم و سردار و طارمی باعث افتخار ما هستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/19/600093/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها