بلیت‌های 15 دلاری برای دیدار دوستانه کشتی آزاد در تگزاس

ایران با یزدانی، امریکا بدون تیلور


پریسا غفاری/ تیم ملی کشتی آزاد ایران بادعوت فدراسیون کشتی امریکا روز 23 بهمن ماه به مصاف تیم امریکا می‌رود. با توجه به دعوت امریکایی‌ها تیم ملی به امارات سفر کرد تا کارهای مربوط به ویزا را انجام دهند. البته هنوز ویزای آزادکاران صادر نشده است اما سرمربیان دو تیم لیست کشتی‌گیران خود را اعلام کردند. امریکایی‌ها با توماس گیلمان، دیتون فیکس، ایانی دیاکو میهالیس، جیمز گرین، جیسون نولف، جردن باروفس، زاهید والنسیا، جیدن کاکس و کایل اسنایدر در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92 و 97 کیلو کشتی می‌گیرند و هنوز خبری از معرفی نماینده سنگین‌وزن امریکایی‌ها برای 125 کیلو نیست و میزبان حریف امیرحسین زارع را معرفی نکرده است. پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشورمان نیز با ترکیبی از نامداران و مدال‌آوران بازی‌های المپیک توکیو و قهرمانی جهان در اسلو به مصاف امریکای میزبان می‌رود. علیرضا سرلک، مجید داستان، رحمان عموزاد، عرفان اهلی، یونس امامی، محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع قرار است در اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92، 97 و 125 کیلو با حریفان امریکایی کشتی بگیرند.
با‌وجود اینکه همه علاقه‌مندان کشتی در ایران، امریکا و اکثر نقاط دنیا به انتظار رویارویی مجدد و نبرد حساس، جذاب و دیدنی حسن یزدانی ستاره و کاپیتان کشتی ایران با دیوید تیلور آزادکار 86 کیلوی امریکایی‌ها نشسته بودند، اما با اعلام ترکیب تیم میزبان، مشخص شد که فعلاً خبری از رویارویی یزدانی و تیلور نیست.
حسن یزدانی دیروز در مصاحبه با رادیو ورزش گفت: «آمادگی خوبی برای دیدار با امریکا داریم و امیدوارم از لحاظ روحی و روانی هم برای مسابقات آمادگی لازم را داشته باشیم. هدف من المپیک 2024 است. تا زمانی که بتوانم کمکی به تیم ملی کنم، از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد. در این سال‌ها تمام تلاشم بر این بود تا پله به پله قدم بردارم. اگر تا بعد از سال 2024 هم بدنم پاسخگو باشد و بتوانم کشتی بگیرم قطعاً این کار را انجام می‌دهم. هر سال به‌صورت شخصی یک هدف جهانی یا آسیایی را برای خود در نظر می‌گیرم. ارزشیابی خاصی هم برای المپیک 2024 انجام دادم تا یک مدال خوشرنگ به مردم کشور هدیه دهم.» محسن کاوه، مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص توجه بیش از حد نگاه‌ها به سمت کشتی حسن یزدانی و تیلور می‌گوید: «خیلی زیاد روی کشتی یزدانی-تیلور، قاسم‌پور-کاکس، زارع- استیوسون مانور شده است. من می‌گویم چرا رویارویی کشتی‌گیران‌مان در اوزان دیگر با امریکایی‌ها را نبینیم و فقط نگاه‌مان به این چند وزن باشد. مثلاً اینکه علیرضا سرلک با گیلمان کشتی بگیرد به نفع چه کسی است؟ یا اینکه محمد نخودی با جردن باروز مبارزه کند، یا گلیج با اسنایدر، همه اینها به نفع ماست. این یک مصاف دوستانه است و چقدر خوب است که ما از این مسابقه برداشت فنی داشته باشیم.»
او در رابطه با ترکیب اعزامی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: «بحث امریکا و ویزای این کشور متفاوت از سایر کشورهاست و پروسه خاص خودش را دارد. پس فعلاً منتظر می‌مانیم.»
همچنین امریکایی‌ها برای این دیدار دوستانه هم بلیت‌فروشی کرده‌اند. گویا اکثر بلیت‌های 15 دلاری برای تماشای مسابقه و حضور امریکایی‌ها و ایرانی‌های علاقه‌مند به کشتی در سالن گلوب لایف به فروش رفته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/20/600095/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها