ساعت 16:30 امروز؛ ایران- بحرین در آخرین بازی مرحله دوم هندبال قهرمانی آسیا

جنگ تمام عیار


مهری رنجبر/تیم ملی هندبال، امروز در آخرین بازی مرحله دوم قهرمانی آسیا، با بحرین جنگی تمام عیار دارد؛ ساعت 16:30 بعدازظهر. شاگردان فرناندز، یکشنبه با شوت سجاد استکی در دو ثانیه آخر بازی، از کویت بازنده ساختند و به اولین هدفشان رسیدند؛ صعود به جام جهانی ۲۰۲۳ لهستان و سوئد. آنها که با دو برد مقابل عراق و کویت در مرحله دوم به جمع چهار تیم اول رسیدند، حالا همه فکر و ذکرشان فینال جام ملت‌های آسیاست. همان طور که فرناندز سرمربی اسپانیایی، بعد از پیروزی لحظه آخری تیمش مقابل کویت گفته بود: «حالا ما برای فینال می‌جنگیم.»
تکلیف چهار تیم برتر در نیمه‌نهایی خیلی زود مشخص شد، آن هم با پایان روز دوم رقابت‌های دور دوم، وقتی در گروه F ایران ، کویت را برد و بحرین هم عراق، در گروه E قطر، کره را شکست داد و عربستان هم ازبکستان را. با این حساب ایران و بحرین بدون محاسبه بازی امروز دو تیم صعود‌کننده از گروه F هستند و قطر و عربستان هم از گروه E بالا آمدند تا با استراحت امروز، فردا در مرحله نیمه‌نهایی برای فینال مقابل هم صف‌آرایی کنند.
ایرانی‌ها که تا به حال با پیروزی بالا آمده‌اند و بعد از سهمیه جهانی، تنها با مدال خوشرنگ راضی می‌شوند. همان‌طور که سجاد استکی ملی‌پوش باتجربه به ایسنا می‌گوید: «امیدوارم با مدال خوشرنگ برگردیم و اگر مدال طلا باشد که عالی است.» تیم ملی هندبال برای صعود به بازی فینال آسیا اول باید امروز از سد بحرین رد شود؛ حریفی سرسخت و تنها نماینده المپیکی آسیا که مانع بزرگی مقابل تیم ملی ایران محسوب می‌شود. هرچند برد و باخت برای دو تیم تأثیری برای حضورشان در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی جهان ندارد، اما برای ایران از این نظر پیروزی مقابل بحرین اهمیت دارد که در نیمه‌نهایی حریف قطر نمی‌شود و با عربستان دوباره مسابقه می‌دهد. اگرچه کار تیم راحت نیست، اما حالا سربازان مرد اسپانیایی با گرفتن سهمیه، قدم مهم را برداشته‌اند و استرسی ندارند بنابراین با آرامش خاطر مقابل بحرین به زمین می‌روند تا این بار برای شکست بحرین بازی کنند.
پروفسور اسپانیایی، دیروز به شاگردانش فشار نیاورد تا بعد از بازی پرفشار مقابل کویت ریکاوری کنند، آنها تنها در ساحل تمرین سبک داشتند، اما در جلسه آنالیز همه نکات لازم درباره تیم بحرین را به آنها گوشزد کرد.
همه بازیکنان هم می‌دانند که امروز بازی سختی دارند. سجاد استکی هم در صفحه شخصی اینستایش نوشته و هم به ایسنا گفته: «بازی امروز ما مقابل بحرین سخت است و باید اول به فکر این بازی باشیم. هرچند بحرین حریف قدری است اما ما می‌توانیم ببریم و به عنوان سرگروه صعود کنیم. چرا که دیگر استرس سهمیه جهانی را نداریم.»
علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هم به سختی کار تیم در بازی امروز اعتراف می‌کند: «برابر بحرین کار سختی داریم. این تیم قهرمان آسیا و هشتم المپیک است. این تیم یک مربی بزرگ دارد و در مسابقات جهانی خوش درخشیده اما ما هم ایران هستیم و بچه‌ها انگیزه زیادی برای جنگیدن دارند. امیدوارم بچه‌ها با عزم خود موفقیت‌ها را ادامه دهند.»
علیرضا حبیبی سرمربی سابق تیم ملی هندبال که دوره قبل تیم با او پنجم شده بود، با تمجید از کار تیم ملی برای صعود به قهرمانی جهان، امیدوار است ملی‌پوشان مقابل بحرین برای قرعه بهتر در نیمه‌نهایی بجنگند: «امیدوارم بچه‌ها تنها به سهمیه جهانی راضی نشوند و با خودباوری و آرامش بیشتر بعد از موفقیت صعود به جهانی، امروز بازی کنند. به هر حال همیشه بازی ایران مقابل تیم‌های عربستان، کویت و بحرین حساسیت خاصی داشته است. هرچند بحرین تیم قدرتمندی است اما بازیکنان ما هم با انگیزه زیادی که دارند می‌توانند پا به پای تیم حریف پیش بروند و حتی برنده بازی هم باشند و مدال خوشرنگ آسیا را بگیرند. با شناختی که دو تیم از هم دارند و اطلاعات ضعف و قوت‌های هم به‌طور حتم بازی امروز بازی جذابی می‌شود.»
به نظر او ملی‌پوشان هندبال می‌توانند بهتر از تیم عراق مقابل بحرین ظاهر شوند: «درست است که بازی سختی است اما هیچ کاری غیر‌ممکن نیست. وقتی تیم عراق با اختلاف 3 امتیاز به بحرین باخت، تیم ما هم می‌تواند جدال خوب و بهتری از عراق با این تیم داشته باشد و نتیجه را هم به نفع خود تمام کند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/20/600096/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها