بوکسورها از قشر ضعیف جامعه هستند

موسوی: یک بچه پولدار هیچ وقت به رینگ بوکس نمی‌آید


فائزه زمانی/ تیم ملی بوکس بعد از طلسم‌شکنی در مسابقات قهرمانی جهان صربستان، این بار به دنبال درخشش در بازی‌های آسیایی هانگزو است. این درحالی است که شاهین موسوی بوکسور تیم ملی وضعیت معیشتی ملی‌پوشان این رشته را خوب نمی‌داند و معتقد است بوکسورها قشرضعیف جامعه هستند و حتی بیمه هم ندارند. او در واکنش به اولتیماتوم استکی برای حضور تمام بوکسورها در انتخابی تیم ملی به خبرنگار «ایران» گفت: «بعد از مسابقات جهانی صربستان، تیم ملی به تورنمنت ارمنستان اعزام شد که با تصمیم کادر فنی، من و چند بوکسور دیگر استراحت کرده و به ارمنستان نرفتیم. بعد از آن تورنمنت وقفه‌ای کوتاه در اردوهای تیم ملی افتاد و حالا 2 هفته است که اردوها از سر گرفته شده است. امسال مسابقه برون‌مرزی پیش رو  نداریم ولی اوایل اسفند باید در مسابقات قهرمانی کشور که بعد از 2 سال برگزار می‌شود، شرکت کنیم. کادر فنی اعلام کرده است هیچ‌کس برایش فرق نمی‌کند و همه اعم از بوکسورهای ترکیب اصلی باید در این مسابقات شرکت کنند، ما چند ماهی است که از مسابقات دور هستیم و قهرمانی کشور می‌تواند چالش خوبی برایمان باشد. وقتی مسابقات برون‌مرزی نداریم باید به همین کمترین‌ها راضی باشیم تا بدنمان را برای مسابقات حساس سال آینده در شرایط مناسب نگه داریم.»
موسوی معتقد است تیم ملی پتانسیل گرفتن مدال در رینگ هانگژو را دارد: «در مسابقات المپیک قرعه‌ام به بوکسور میزبان خورد و درحقم کم لطفی شد. بعد از آن در مسابقات جهانی رأی داوران با تیم ما نبود ولی خدا را شکر موفق به تاریخ‌سازی شدیم.خیلی از بوکسورها لیاقت گرفتن مدال در مسابقات جهانی صربستان را داشتند اما باتوجه به مافیای بوکس نشد که بشود و به نظرم آن یک مدالی هم که گرفتیم کار خدا بود. الان تمام هدف تیم ملی، بازی‌های آسیایی است. پتانسیل مدال در هانگژو را داریم فقط امیدوارم که با بوکسورهای بیشتری نسبت به قبل در این مسابقات شرکت کنیم.»
او درباره خانه بوکس می‌گوید: «ما در باشگاه انقلاب سالنی نصفه اما اختصاصی داریم و خوابگاه نصرت هم دراختیارمان است اما تمام کشورهای دنیا کمپ مخصوصی بیرون یا داخل شهر دارند که سالن تمرین و خوابگاه در یک محل قرار دارد. همه رشته‌ها خانه دارند و ما هم اگر خانه بوکس داشته باشیم شرایطمان بهتر می‌شود.» ملی‌پوش بوکس غذای اردوهای تیم ملی را مناسب ورزشکاران نمی‌داند: «ما برنامه غذایی مخصوص نداریم و کربوهیدرات و پروتئین کافی دریافت نمی‌کنیم. غذای ما رستورانی است و عموم مردم از همین غذا استفاده می‌کنند. در حالی که ما ورزشکار حرفه‌ای هستیم و باید رژیم غذایی مناسب داشته باشیم.» موسوی درباره پناهندگی امید احمدی صفا می‌گوید: «امید احمدی صفا دوست خوب من است و زمانی که ایران بود، رفت‌و‌آمد خانوادگی داشتیم. من از تصمیم و مسائل شخصی‌اش باخبر نیستم اما به نظرم اشتباه کرد و این مدلی رفتن درست نبود. الان مثل اینکه به تیم ملی آلمان دعوت شده است و حالا امیدوارم هرکجا  که هست موفق باشد.»
 ملی‌پوش بوکس از وضعیت معیشتی سخت بوکسوران گلایه دارد: «در 4 سالی که گذشت، اتفاقات خوبی برای بوکس افتاد. مجمع انتخاباتی 26-16 به نفع ثوری تمام شد و این یعنی او 16 مخالف داشته است. امیدوارم خانواده بوکس یکدل شود و مخالفی وجود نداشته باشد تا باهم کارکرده
و بوکس را بسازیم. در هر خانواده‌ای دعوا و اختلاف پیش می‌آید ولی اگر این اختلافات به حداقل برسد، پیشرفت حاصل می‌شود. بوکسورها قشرضعیف جامعه هستند، یک بچه پولدار هیچ‌وقت به رینگ نمی‌آید که مشت بخورد. تمام بوکسورها برای هدف‌هایشان مشت می‌خورند و امیدوارم که دید مسئولان به این ورزش عوض شود. امسال لیگ برگزار نشد، از طرفی 3 ماه است که حقوق نگرفته‌ایم و می‌دانم که شرایط بوکسورها واقعاً سخت است.  بوکسورهای تیم مجرد بوده و متأهلشان من هستم.
مجردهای تیم با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستند چه برسد به من که متأهل هستم. ما هیچ کداممان بیمه نیستیم و یکدفعه در
 35-30 سالگی به خودمان می‌آییم و می‌بینیم هیچ چیزی نداریم.
شغل ما ورزش است و درآمدمان از همین طریق است. ما عمرمان را برای ورزش این مملکت گذاشته‌ایم. پس انتظار داریم که به مارسیدگی شود.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/20/600097/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها