گشتی در حوالی کتاب و تازه‌ترین خبرهای آن

کودک 4 ساله و پیرمرد 92 ساله کم سن ترین و مسن ترین خریدار کتاب نمایشگاه مجازی


گروه فرهنگی: بهمن ماه برای نشر و اهالی‌ کتاب روزهای پرخبری را به همراه دارد؛ از انتشار آمار و ارقامی درباره برپایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گرفته تا خبرهایی درباره تازه‌های نشر. اتفاق خوب دیگر این که بزودی مراسم اهدای پنجمین دوره‌ جایزه و اهدای نشان «ابوالحسن نجفی» برگزار می‌شود.
روز گذشته علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران آمار تازه‌ای از استقبال مردم برای تهیه کتاب‌های مورد نظر خود در خلال برگزاری این رویداد عرصه نشر خبر داد. به گفته این متولی فرهنگی، خریداران با پایان روز دوم این نمایشگاه توانستند ۴۱هزار و ۶۵۷ سفارش ثبت کنند که از مجموع کل سفارش‌های ثبت شده، ۲۵هزار و ۵۷۸ مورد از سوی ناشران به باجه‌های شرکت ملی پست تحویل داده شد و مابقی در انتظار ارسال است.
نکته جالب توجه درباره علاقه‌مندانی که به این طریق کتاب خریداری کرده‌اند به سن آنان بازمی‌گردد. آن طور که رمضانی گفته تاکنون کم‌سن‌ترین خریدار کتاب، کودکی چهار ساله از شهر بیجار استان کردستان است که والدینش کتاب‌هایی با موضوع دانش کودک را برای او خریداری کرده‌اند. همچنین مسن‌ترین خریدار کتاب تاکنون فردی ۹۲ ساله از استان تهران بوده که پنج نسخه کتاب خریداری کرده است.
از آنجایی که مقرر شده کتاب‌های خریداری شده با همراهی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به دست مردم برسد، این شرکت همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از دستگاه سورتینگ هوشمند خود بهره‌برداری کرد. آن طور که در گزارش ایرنا آمده دستگاه سورتینگ، فرایند تجزیه مرسولات را به‌صورت هوشمند، بر اساس نشانی مقصد، انجام می‌دهد و مرسوله‌ها را تقسیم‌بندی می‌کند و این به معنای انتشار خبر خوبی برای خریداران کتاب است، چراکه استفاده از این دستگاه جدید، به معنای افزایش سرعت ارسال مرسوله‌ها است.
همان‌طور که در ابتدا هم اشاره شد، مراسم اهدای پنجمین دوره‌ جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی» سه‌شنبه دوازدهم بهمن ماه، رأس ساعت 15 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. این رویداد ادبی همچون روال برنامه‌هایی که طی دو سال اخیر شاهد بوده‌ایم به شکل مجازی و از طریق نشانی‌های الکترونیکی مرکز فرهنگی شهر کتاب برای عموم علاقه‌مندان پخش می‌شود. این جایزه از سال 1395 با هدف پاسداشت یاد ابوالحسن نجفی در عرصه ترجمه و تشویق مترجمان در اعتلای زبان فارسی برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/27/600102/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها