هنرمندان در فضای مجازی


اهالی فرهنگ و هنر این روزها سرگرم تولید و انتشار کارهای جدید خود هستند و آن را با مخاطبانشان به اشتراک گذاشته‌اند. از فیلم‌های تازه خود گرفته تا معرفی نمایشنامه‌های جدید و کارگاه‌های آموزشی که قرار است برگزار کنند. روزهایی که به پایان سال نزدیک می‌شود اما هنرمندان فعال و پرتوان به کار خود ادامه می‌دهند.

تولد بازیگر
امروز ششم بهمن ماه رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی 75 ساله می‌شود. اغلب مردم با نقش او در «مختارنامه» آشنا هستند، «کیسان ابوعمره» سردار سپاه ایرانی که توانست دراین سریال تلویزیونی بسیار خوش بدرخشد. او درسالها زندگی هنری خود کارنامه پرباری در عرصه سینما و تلویزیون دارد. نکته دیگر اینکه او در کنار بازیگری دستی هم بر خوانندگی دارد و قطعه ماندگار «الله الله» که با انقلاب اسلامی پیوند خورده است اثر ماندگار اوست.

چهره ها

امیرشهاب رضویان پوستر فیلم «پوست» را به انتشار گذاشته که در حال اکران آنلاین است و دیدن این فیلم را به مخاطبان پیشنهاد کرده است. این کارگردان سینمایی در این باره نوشته: «فیلم سینمایی پوست ساخته برادران ارک یک اثر جذاب و پررمز و راز برای کسانی که فیلم متفاوت می‌خواهند ببینند.»
محسن قرایی کارگردان فیلم «سد معبر» ویدیویی منتشر کرده از صحبت‌های الیوراستون کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده امریکایی که درباره این فیلم اظهارنظرهایی داشته و گفته: «این فیلم را سال گذشته در جشنواره بوسان به‌عنوان هیأت داوران فیلم‌های آسیایی نگاه کردم و عاشق یک فیلم ایرانی شدم و به این فیلم و یک فیلم کره‌ای جایزه بهترین فیلم به‌صورت مشترک ارائه شد اما صادقانه باید بگویم «سد معبر» من را شگفت زده کرد...»
نوید افقه نوازنده تنبک از برپایی مجموعه کارگاه‌های آموزشی خود خبر داده که قرار است در بهمن ماه 1400 در شهرهای تهران، ارومیه، آمل، تبریز، کرج وهمدان برگزار شود. هدف از این کلاس‌ها تحلیل گفتمانی برتکنیک نوازندگی است.
بهزاد عبدی آهنگساز ایرانی نخستین تیزر رسمی از فیلم «علفزار» را منتشر کرده که موسیقی آن را برعهده داشته است. این فیلم به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان است که قرار است در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.
شهروز دل افکار اثر جدیدش «نمایشنامه‌خوانی جراحی» را به مخاطبان خود معرفی کرده که کارگردانی آن را برعهده داشته. نویسنده این کار نیل سایمون و مترجم آن شهرام زرگر است. این نمایش شنبه 9 بهمن ساعت 19 از تماشاخانه ملک اجرا می‌شود.
کیومرث مرادی نمایشنامه‌نویس وکارگردان تئاتر، بخشی از فیلم «مکبث» به نویسندگی و کارگردانی جوئل کوئن را که براساس نمایشنامه مکبث اثر ویلیام شکسپیر و محصول سال ۲۰۲۱ است به اشتراک گذاشته و در این باره نوشته: «بازیگر بودن نه بازیساز بودن مسأله تأمل برانگیز این است، مکبث‌ را حداقل سه بار دیده‌ام و باز می‌بینم. باورم بر این است که بازیگری یک هنر است که هنرمند بازیگر با درک و بینش عمیق از متن و اجرایی که می‌کند آن را خلق می‌کند و چقدر این اثر در نشانه‌های نقش آفرینی دقیق و تحلیلی و حسادت برانگیز است... این اثر را ببینید، چندین بار ببینید...»

دنیای نشر
انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان سلسله نشست‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را برگزار می‌کند. این نشست امروز چهارشنبه با موضوع استانداردهای نشر کتاب کودک (بایدها و نبایدها) و با حضور سخنرانان معصومه انصاریان، مریم جلالی، علی بوذری، احمد شاکری، سیدرضا کروبی، علی محمدپور و فتح‌الله فروغی به‌صورت مجازی از پلتفرم‌های اعلام شده پخش خواهد شد.

اسماعیل امینی درصفحه شخصی خود کتاب «درناها غریب می‌آیند و غریب می‌روند» را با ترجمه اسدالله امرایی معرفی کرده که از سوی انتشارات نفیر منتشر شده است.

مؤسسه بهاران خرد و اندیشه تصمیم دارد در زمستان امسال کارگاه داستان کوتاه به‌صورت آنلاین راه اندازی کند که مدرس این دوره بهناز علی‌پورگسکری است.
پنجشنبه هفتم بهمن ماه قرار است دیدار و گفت‌و‌گویی در خصوص کتاب «پوینده مردی به راه» انجام بگیرد. خبری که محمود آموزگار که جزو سخنرانان این برنامه است اعلام کرده. موضوع گفت‌و‌گوی علی رضا قلی با رسول رئیس جعفری و میکاییل عظیمی نویسندگان کتاب است. علی دهباشی هم دراین مراسم حضور دارد.

پیشنهاد روز
دیدن نمایش «ناخوانده» کاری از افشین محمودی را سجاد افشاریان در صفحه خود پیشنهاد داده است. او از 4 اجرای پایانی نمایش «ناخوانده» به کارگردانی افشین محمودی در تالار هنر شهر آفتاب شیراز خبرداده است. نویسنده این کار محمود ناظری است با بازی مهری منصوری، شمس الافاق شفیعی، شیدا رمضانی و بهار قمر.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/28/600116/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها