حاج‌‌صفی و حسینی هم کرونا گرفتند، صیادمنش نمی‌آید، طارمی گرفتار برف و کولاک ترکیه

دست اسکوچیچ در پوست گردو


گروه ورزشی/ در آستانه بازی ایران و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، این دیدار تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته و اخبار مختلفی درباره ابتلای بازیکنان مختلف 2 تیم به کووید 19 به گوش می‌رسد.  شرایطی که باعث شده دست دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در پوست گردو برود. پس از  اینکه غیبت سردار آزمون و احمد نوراللهی در بازی با عراق به علت مثبت شدن تست کرونای‌شان قطعی شد، دوشنبه شب خبر رسید احسان حاجی‌صفی کاپیتان تیم ملی نیز درگیر این ویروس شده و نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند و در این شرایط، سروش رفیعی که در لیست انتظار قرار داشت، به جمع اردونشینان فراخوانده شد. اما این تمام مشکلات به وجود آمده بر سر راه یوزها در این دیدار نبود. چرا که اللهیار صیادمنش به دلیل پیگیری مراحل انتقالش به ‌هال‌سیتی انگلیس نمی‌تواند تیم ملی را در این اردو همراهی کند و مهدی طارمی دیگر ستاره کشورمان که از پرتغال راهی ترکیه شده بود تا خود را به ایران برساند، به علت برف شدید و شرایط نامساعد جوی ترکیه، در شهر دالامان که در 800 کیلومتری استانبول است، مانده و منتظر بهتر شدن وضعیت جوی برای فراهم شدن شرایط پرواز به کشورمان از ترکیه است. درخصوص دیگر لژیونرها هم امیر عابدزاده و پیام نیازمند باید ابتدا به پاریس و سپس از دوبی به ایران می‌آمدند. کریم انصاری فرد هم باید از آتن وارد دوبی می‌شد و سپس به تهران می‌آمد و  این 3 نفر دیروز بعد از ظهر به اردو اضافه شدند. این بازیکنان پس از تست کرونا مستقیم وارد اتاق‌های‌شان شدند و در قرنطینه هستند. میلاد محمدی و علیرضا جهانبخش هم دیگر بازیکنانی بودند که خود را به اردو رساندند. اما در ادامه درگیری بازیکنان با کرونا، دیروز تست سیدمجید حسینی نیز مثبت شد و او اردوی تیم ملی را ترک کرد تا عارف آقاسی مدافع استقلال که در لیست انتظار قرار داشت، جایگزین او شود.  البته عصر دیروز اعلام شد که فرشاد فرجی هم به اردوی ملی‌پوشان دعوت شده است. در این شرایط،  تمامی ملی‌پوشان به غیر از طارمی از ساعت 18 دیروز، تمرینی را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی، دیروز در خصوص آخرین شرایط تیم ملی فوتبال به شبکه خبر گفت: «ما واقعاً شرایط سختی را تجربه می‌کنیم که شاید در تیم ملی بی‌سابقه باشد. ما تلاش می‌کنیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم و به دنبال این هستیم بازیکنانی که با تأخیر وارد اردوی تیم ملی شدند وضعیت مناسبی داشته باشند. فعلاً به ما چیزی نگفته‌اند اما بیشتر ویروس‌هایی که در این شرایط وارد بدن می‌شود  امیکرون است. امیدواریم بقیه بچه‌ها در سلامتی کامل برای مسابقه آماده شوند.»
جولان کرونا در اردوی عراق
اما کرونا در اردوی عراق هم جولان می‌دهد و سایت «اسپورت» عراق خبر داد پس از مثبت شدن تست کرونای یاسر قاسم و مناف یونس، تست کرونای امجد عطوان‌ هافبک تیم ملی این کشور در تهران مثبت شده و بازی‌های پیش رو مقابل ایران و لبنان را از دست داد. این در حالی است که پیش از این تست کرونای احمد جاسم مربی دروازه‌بان‌های عراق، غیث مهنا مدیر اداری و یاسین خبیر پزشک این تیم نیز مثبت شده بود. ولی اتفاقی که در این بین رخ داد این بود که عراقی‌ها به تستی که در تهران  زیر نظر ارگان‌های تأیید شده از سوی AFC گرفته شده معترض بودند و خواهان تست کرونای مجدد شدند. در این شرایط، مظهر خلف بازیکن سابق تیم ملی عراق نیز در مصاحبه تلویزیونی مدعی شد: «ایرانی‌ها به شکل بدی نسبت به کاروان ما در تهران رفتار کردند. چرا باید بازیکنانی که تست‌شان منفی است تست‌شان در تهران مثبت شود؟ فراس بحرالعلوم عضو فدراسیون فوتبال عراق هم در مصاحبه با نشریه «سومریه نیوز»، گفت: «ما بلافاصله به کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه نامه‌نگاری کردیم و منتظر پاسخ رسمی AFC در این زمینه هستیم.» اما محمد عماد مدیر روابط عمومی فدراسیون عراق گفت: «ما نشستی آنلاین با حضور پزشک تیم ملی کشورمان با نمایندگان  AFC، فیفا و ایران داشتیم. این درخواست از سوی ما مطرح شد اما با اجماع فیفا و AFC با فدراسیون ایران همسو شد و این اعتراض را نپذیرفت و در نتیجه یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان 3 بازیکن تیم وارد قرنطینه شدند و در نتیجه غیبت آنها در بازی پنجشنبه مقابل ایران قطعی است.»

بـــــرش
امیری: تا آخرین لحظه برای پایان این مسیر سخت می‌جنگیم

وحید امیری ملی‌پوش کشورمان درباره آخرین وضعیت تیم ملی به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «می‌دانیم بازی خیلی سختی پیش رو داریم، هنوز کار تمام نشده، برای سربلندی کشور و مردم عزیزمان می‌جنگیم و با اقتدار صعود می‌کنیم زیرا ما ایران هستیم. خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر همه چیز عالی است، تیم هم شرایط عالی دارد، منتظر هستیم تا نفرات تیم ملی تکمیل شوند و با قدرت در این دو مسابقه شرکت کنیم. می‌خواهیم دو بازی خیلی خوب انجام بدهیم و  امیدوارم این دیدارها با کسب
3 امتیاز همراه باشد و تیم ملی به جام جهانی صعود کند.»
امیری در مورد اینکه خیلی‌ها می‌گویند کار تیم ملی برای صعود به جام جهانی تمام شده و آیا خود ملی‌پوشان هم چنین تصوری دارند، چنین واکنشی داشت: «خیر، زیبایی فوتبال همین است که تا دقیقه 90 هیچ تیمی ناامید نیست. باید تا آخرین لحظه تلاش کنیم تا بتوانیم مسیر سختی که تاکنون با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم به اتمام برسانیم. جام جهانی بحثی است که تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رسیدن به آن انجام می‌دهیم. نکته دوم که خیلی مهم است صعود کردن به عنوان تیم اول است. تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کار می‌گیریم تا با اقتدار صعود کنیم.» امیری یادآور شد: «ان‌شاءالله پس از قطعی شدن صعودمان باید برنامه‌ریزی خیلی خوبی انجام شود. با برگزاری دیدارهای تدارکاتی و اردوهای خوب ان‌شاءالله نظمی که اکنون در تیم ملی وجود دارد به بالاترین حد خودش برسد تا آرزوی همه ما و هواداران که صعود از مرحله گروهی جام جهانی و رسیدن به مراحل بالایی این رقابت‌ها است محقق شود. مطمئن باشید برای سربلندی پرچم کشورمان تمام تلاش‌مان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنیم.  تنها درخواست ما از هواداران این است که با انرژی مثبت و دعای خیر کمک کنند بتوانیم نتیجه مثبت بگیریم.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/17/600121/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها