زنیت 14 میلیون یورو به خاطر آزمون ضرر کرد

پر شدن خزانه فنرباغچه توسط صیادمنش


گروه ورزشی/ سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش کشورمان شنبه شب با باشگاه بایرلورکوزن قراردادی 5 ساله امضا کرد. ستاره تیم ملی کشورمان طبق قرارداد امضا شده قرار است بعد از اتمام قراردادش با زنیت روسیه در تابستان پیش رو راهی آلمان شود و در فصل جدید در بوندسلیگا بازی کند. در همین رابطه نشریه «اسپورت 1» آلمان از پیشنهاد سنگین بایرلورکوزن به زنیت برای انتقال سردار در تابستان گذشته خبر داد و نوشت: «مسئولان باشگاه بایرلورکوزن در ماه جولای 2021 (تیرماه 1400) در نقل و انتقالات تابستانی با پیشنهادی 14 میلیون یورویی برای جذب سردار آزمون اقدام کردند.
اما در آن زمان مدیران باشگاه روسی بلافاصله پیشنهاد باشگاه لورکوزن را رد کردند. ستاره ایرانی در تابستان گذشته تمایل خود را برای جدایی از زنیت و پیوستن به تیم آلمانی ابراز داشت ولی با مخالفت باشگاه زنیت مواجه شد. زنیت با این تصمیم ضرری 14 میلیون یورویی را متحمل شد و اکنون باید تابستان به‌صورت رایگان این ستاره ایرانی را از دست دهد.» نشریه «اسپورت 1» آلمان در گزارشی دیگر به معرفی سردار آزمون ستاره ایرانی تازه وارد بایرلورکوزن پرداخت و نوشت: «عقاب گنبد، شموشک گرگان، اتکا گرگان این اسامی تیم‌هایی است که آزمون در دوره جوانان برای آنها بازی کرده و باید از اول تیرماه برای بایرلورکوزن بازی کند.
هر کس فکر می‌کند که مدیریت لورکوزن یک استعداد و اعجوبه جوان را در وسعت اروپای شرقی یا خاورمیانه شکار کرده، حداقل در مورد سن بازیکن اشتباه می‌کند. چون آزمون به‌عنوان یک مهاجم ملی پوش و کارکشته وارد رقابت‌های بوندسلیگا می‌شود. این بازیکن ایرانی تاکنون 39 گل در 60 بازی برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده و آمار قابل توجهی برای باشگاه فعلی خود زنیت سن پترزبورگ ثبت کرده است. این بازیکن 27 ساله در 104 بازی با قهرمان روسیه 85 گل به ثمر رسانده و ارزش این بازیکن طبق سایت ترانفسر مارکت 25 میلیون یورو تخمین زده شده و ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر روسیه به شمار می‌آید. او در سال 2013 به روبین کازان و روستوف نقل مکان کرد، قبل از اینکه در سن پترزبورگ عملکردی درخشان داشته باشد و به بازیکنی در کلاس بین‌المللی تبدیل شود. او در آنجا سه ​​بار متوالی قهرمان لیگ روسیه و حتی در سال 2020 آقای گل لیگ شد.» در ادامه این گزارش نشریه «اسپورت 1» آلمان معتقد است که مدیران لورکوزن با هوشمندی تمام موفق شدند رقبای توانمندی مثل لیون، میلان، نیوکاسل، برنلی و یوونتوس را برای جذب سردار آزمون کنار بزنند و استارتی طوفانی در نقل و انتقالات زمستانی داشته باشند.

 عابدزاده بهترین دروازه‌بان هفته
در چهارچوب هفته بیست و چهارم لیگ دسته دوم اسپانیا، پونفرادینا مقابل هوئسکا به 2-1 برتری رسید. درخشش امیر عابدزاده در دروازه پونفرادینا باعث شد تا این دروازه‌بان کشورمان در تیم منتخب هفته قرار گیرد. عابدزاده در این بازی 8 مهار عالی داشت و توانست یک سوپرواکنش را به نمایش بگذارد. همچنین دیروز سایت «فوتومچ» ترکیه اعلام کرد که خبرهای خوبی جهت انتقال اللهیار صیادمنش به باشگاه فنرباغچه به گوش رسیده است.
 این سایت مدعی شد که صیادمنش مهاجم ایرانی قرار است خزانه فنرباغچه را پر کند. باشگاه هال سیتی انگلیس روز شماری می‌کند تا صیاد منش را جذب و به ترکیب خود اضافه کند. طبق گزارش‌های رسیده تیم انگلیسی بابت این انتقال 5 میلیون یورو به فنرباغچه پرداخت می‌کند و انتظار می‌رود این انتقال تا چند روز آینده تکمیل شود. گفتنی اســـــــــــت صیـــــــــــــادمنش در سال 2019 از استقلال با مبلغ 750 هزار یورو با قراردادی 5 ساله به فنرباغچه پیوست.‌بندی در قرارداد این بازیکن 17 ساله در آن زمان بود که باشگاه ترکیه‌ای در صورت فروش این بازیکن در آینده 20 درصد از مبلغ فروش را باید به استقلالی‌ها بدهد. در صورت انتقال نهایی صیادمنش به هال سیتی از 5 میلیون یورو، یک میلیون یورو(بیش از 30 میلیارد تومان) به باشگاه استقلال خواهد رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/18/600132/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها