اخبــــار


به ریاست معاون اول رئیس جمهور
جلسه بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان تهران برگزار شد

جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان تهران روز گذشته به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دادگستری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار و شهردار تهران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، توافقات دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار این استان در حوزه‌های مختلف بررسی و تصویب شد.
همچنین در این جلسه بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر طرح‌های مرتبط با حوزه گردشگری، نیرو، ورزش و جوانان، خانواده و زنان، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و زیرساختی استان تهران به منظور اشتغالزایی و توسعه و آبادانی این استان تأکید شد.

رژیم صهیونیستی تهدیدکننده امنیت منطقه است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، تأکید کرد: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، عامل ایجاد تفرقه و تهدیدکننده امنیت و ثبات کشور‌های منطقه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» روز گذشته در دیدار سپهبد «ذاکر حسن اف» با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سفر او به ایران فرصت مناسبی برای توسعه و تحکیم روابط میان دو کشور بخصوص در موضوعات دفاعی، فنی و نظامی باشد، به سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با هرگونه اشغالگری اشاره کرد و گفت: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی آذربایجان که بعد از مدت سه دهه اتفاق افتاد، موجب خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران شد.سرلشکر باقری با تأکید بر لزوم احترام گذاشتن به تمامیت ارضی تمامی کشور‌ها خاطرنشان کرد: ما همان مقدار که نسبت به کشور خودمان حساسیت داریم، نسبت به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان هم حساس هستیم. وی سپس بر لزوم رایزنی‌های بیشتر بین دو کشور به منظور جلوگیری از بروز سوء‌تفاهمات تأکید و بیان کرد: سیاست اصولی ما حل و فصل مسائل منطقه توسط کشور‌های منطقه، بدون دخالت بیگانگان است. سرلشکر باقری همچنین گفت: با سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران به‌طور حتم روابط نظامی دو کشور توسعه چشمگیری خواهد یافت که موجب امنیت هر دو کشور می‌شود. سپهبد «ذاکر حسن اف» نیز در این دیدار توضیح مفصلی درباره عملیات آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه سال گذشته، ارائه کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: در این دیدار پیام رئیس‌جمهور کشورمان را به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رساندیم و اعلام کردیم که در توسعه روابط دو جانبه، بسیار مصمم هستیم.

در پی بارش سنگین برف رقم خورد
سفر وزیر کشور به کردستان

وزیر کشوربرای ارزیابی روند امدادرسانی‌ها در بارش سنگین برف راهی کردستان شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وحیدی با بیان اینکه به دنبال ارزیابی دقیق از روند امدادرسانی‌ها به هموطنان عزیز استان کردستان در بارش سنگین برف هستیم، گفت: تلاش داریم با بررسی ابعاد مختلف مسأله، اقدامات کنترلی لازم را برای مدیریت شرایط در ایام پیش رو داشته باشیم.

رئیس اسبق بسیج صدا و سیما درگذشت

محمود عاطفی، رئیس اسبق بسیج و مدیرکل اسبق روابط عمومی سازمان صدا و سیما، روز گذشته در بیمارستان بر اثر سکته قلبی درگذشت. به گزارش میزان، سردار عاطفی جانباز  و برادر شهیدان عباس و اکبر عاطفی بود که در سال 1366 به درجه جانبازی نائل شده بود. وی متولد شهرستان رشت بود و در کارنامه کاری خود مسئولیت عقیدتی سپاه گیلان، ریاست بسیج صدا و سیما و مدیرکلی روابط عمومی این سازمان و ریاست سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را برعهده داشت. پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در پیامی، «درگذشت برادر بسیجی و مدیر رسانه‌ای ارزنده و متعهد» را تسلیت گفت و تأکید کرد: «ایشان در کسوت یک مدیر بسیجی خستگی ناپذیر همواره منشأ خیر و آثار به یاد ماندنی بود. به یاد داریم که پس از سقوط دیکتاتور بغداد، دوربین حاج محمود عاطفی بود که تصویری درخشان از بارگاه آسمانی ارباب عالمین، حضرت سید الشهدا(ع) وحرم حضرت قمر بنی‌هاشم(س) را به تصویر کشید و آن عکس در قالب پوستر، در قاب چشمان و بر حریم قلب‌مان ماندگار شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7834/2/600153/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها