مرگ کرونایی ستاره‌ای که ضد واکسن بود


کرونا در سراسر جهان همچنان قربانی می‌گیرد و این بار یکی دیگر از ورزشکاران سابق که اتفاقاً اعتقادی به زدن واکسن علیه این بیماری نداشت، قربانی این ویروس شد.
سیلوستر سولانی، برنده مدال طلای ژیمناستیک در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که ملقب به پادشاه حلقه‌ها یا ارباب حلقه‌ها بود، در سن ۵۱ سالگی بعد از بیش از یک ماه مبارزه با کووید۱۹ جان خود را در بیمارستان از دست داد.
مرگ این ورزشکار مجارستانی اتفاق تلخی در ورزش این کشور بود طوری که نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان نیز جزو کسانی بود که با خانواده سیلوستر همدردی کرد و یاد این ورزشکار محبوب را گرامی داشت.
سولانی از یک ماه و نیم پیش در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود و دوستان، خانواده و هوادارانش برای بهبود هرچه سریع‌تر او دعا می‌کردند. رسانه‌های مجارستانی با ذکر این نکته نوشتند که او یک دوز واکسن کرونا را دو هفته قبل از این اتفاق زده بود.
پزشکان در این مدت از دستگاه ونتیلاتور و ریه آهنی برای بهبود شرایط تنفسی این قهرمان جهان استفاده کردند تا زندگی او را نجات دهند اما هیچ کدام از این تدابیر پزشکی جواب نداد. نخست وزیر مجارستان در پیام خود در مورد مرگ این ورزشکار نوشت: «خدا به همراهت، قهرمان.»
سولانی جزو کسانی بود که پیش از این در محافل عمومی از بدبینی خود به واکسن‌های کرونا حرف زده بود و وعده‌ها در مورد بهتر شدن شرایط با زدن واکسن را با وعده‌هایی که در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها داده می‌شد، مقایسه کرده بود. او همچنین در تابستان گذشته در توئیتر این طور نوشته بود: «من فقط می‌خواهم بدانم چه خبر است. من مخالف یا موافق واکسن نیستم اما معتقدم اطلاعاتی که به مردم می‌دهند نادرست و مزخرف است. اگر بگویند واکسن از شما حمایت می‌کند و اگر همه واکسن بزنند کرونا به پایان می‌رسد من هم حرف آنها را می‌پذیرم اما آنها این را نمی‌گویند. آنها می‌گویند حتی اگر واکسن هم بزنی باز هم ممکن است به ویروس کووید مبتلا شوی و آن را به دیگران هم منتقل کنی!»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7835/19/600215/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها